Tokom svoje, više od pedeset godina duge, istorije američki proizvođač automobila AM General proizveo je široku paletu strojeva. Posebne verzije modela Jeep za američku poštu, razne autobuse, zglobne autobuse ili trolejbuse. No, velik dio njihove proizvodnje činile su i narudžbe za američku vojsku.
Ovaj specijalizirani proizvođač isporučivao je razne vrste vozila, uključujući kamione od 2,5 i 5 tona, ali je ušao u istoriju uglavnom zahvaljujući gami vozila s oznakom High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV), poznatih jednostavno kao Humvee (civilno kao Hummer), koja su još uvijek u upotrebi širom svijeta.
Legendu ratišta i filmskih platana, uvedenu u službu 1983. godine, polako zamjenjuju vozila nove generacije iz programa JLTV, koja američkoj vojsci isporučuje proizvođač Oshkosh, ali AM General se želi vratiti korjenima i biti više involviran u američkoj vojsci.
S tim u vezi, AM General je bio uključen u novi program američke vojske, čiji je cilj nabavka novog taktičkog kamiona (Common Tactical Truck/CCT). Program koji je izdala američka vojska ima budžet od 5 milijardi dolara i trebao bi osigurati 5.700 novih vozila za univerzalnu upotrebu, koja će postepeno zamijeniti postojeće strojeve iz flote srednjih taktičkih vozila.
AM General je u projekt ušao s platformom High Mobility Range Vehicle na kojoj sarađuje s IDV-om. Potonji je proizvođač amfibijskih borbenih vozila kojima opskrbljuje Korpus marinaca SAD-a (USMC). O novoj platformi iz zajedničkog razvoja AM General - IDV nema puno informacija, no trebala bi biti visoko modularna i dostupna u raznim konfiguracijama – od 4x4 do 10x10. Trebali bi biti dostupni različiti tipovi kabina, a naravno bit će i visoka razina balistike i zaštite, uključujući zaštitu od mina.
Osim toga, vojska zahtijeva napredne tehnologije od novog vozila, uključujući sistem pogona ''by wire'' i aktivne sigurnosne sisteme. Ta nova vozila treba obavezno digitalizovati, uključujući mogućnost rada s tehnologijama poput umjetne inteligencije. No, naglasak će biti stavljen i na kibernetičku sigurnost, sposobnosti na teškom terenu, ekonomičnost i održivost rada, otpornost itd.
Vojska opisuje CTT program kao priliku koja se pruža jednom u generaciji da se promijeni način na koji se koriste srednji i teški taktički kamioni na bojnom polju. Tokom sljedeće godine očekuje se da će vojska početi testirati različite prototipove tri odabrane kompanije. Zatim će se izvršiti selekcija i novi kamion bi se mogao proizvoditi od 2025.
Po ustaljenoj praksi ono što se u tim vozilima nađe od tehnologije u cestovnim autima treba očekivati nekoliko godina ili čak deceniju poslije kada ta tehnologija bude prevaziđena i zamijenjena novom.
Povezane novosti

Opel proizveo milion Corsi šeste generacije
Corsa se proizvodi od 1982., a s proizvodnih traka ih je spušteno više od 15 miliona. Aktuelna, šesta generacija sada je dostigla proizvodnju od milion jedinica.

100 godina kasnije, Citroën i dalje elektrificira svijet
U julu 1925. godine, André Citroën je osvijetlio Eiffelov toranj, postavljajući 250.000 sijalica i time simbolično predstavio duh inovacija koji Citroën njeguje već čitavo stoljeće.

Toyota će investirati dvije milijarde dolara u fabriku električnih vozila u Šangaju
Japanski proizvođač automobila Toyota, potpisao je ugovor vrijedan dvije milijarde dolara o gradnji fabrike električnih vozila u Šangaju, usred eskalirajućeg tarifnog rata između SAD-a i Kine.