Toyota će investirati dvije milijarde dolara u fabriku električnih vozila u Šangaju
Japanski proizvođač automobila Toyota, potpisao je ugovor vrijedan dvije milijarde dolara o gradnji fabrike električnih vozila u Šangaju, usred eskalirajućeg tarifnog rata između SAD-a i Kine.
Najveći svjetski proizvođač automobila potpisao je sporazum sa općinskom vladom Šangaja u strateškom potezu s ciljem jačanja svog prisustva na kineskom tržištu, trenutno najvećem svjetskom automobilskom tržištu.
Prema ovom sporazumu, Toyota se obavezuje da će investirati ukupno 14,6 milijardi juana (oko dvije milijarde dolara) u projekat električnih vozila u okrugu Jinshan, usmjeren na istraživanje i razvoj, proizvodnju i prodaju Lexus električnih modela i baterija za električna vozila.
Ova inicijativa dolazi nakon što je Honda također najavila planove da dio svoje domaće proizvodnje preseli u Sjedinjene Američke Države, jer Japan nastoji izbjeći tarife od 24% koje je nametnula Trumpova administracija.
Tarife će imati značajan uticaj na prodaju automobila, čelika i aluminija, dok Tokio trenutno pregovara s Washingtonom nakon što je američki predsjednik odobrio 90-dnevnu odgodu svim nacijama, osim Kine, koje su pogođene ovim proširenim tarifama.
“Projekat će uvesti revolucionarne tehnologije kako bi se stvorio standard za karbonsku neutralnost koji će imati značajan uticaj i u Kini i globalno”, rekao je Tatsuro Ueda, izvršni direktor za kinesku regiju i predsjednik Toyota Motor (China) Investment.
Izgradnja fabrike bi trebala početi u junu, a proizvodnja vozila bi trebala početi 2027. godine.
Iako Toyota nije otkrila proizvodne kapacitete, kompanija je u februaru saopštila da će početna proizvodnja biti oko 100.000 jedinica godišnje, a očekuje se da će projekat u početnoj fazi generisati oko 1.000 novih radnih mjesta.
Povezane novosti

Volvo započeo s proizvodnjom električnog SUV-a EX30 u Evropi
Švedski brend pokrenuo je konačno proizvodnju modela EX30 u tvornici u belgijskom Gentu. Električni SUV do sada se proizvodio u Kini, ali je proizvodnja premještena kako bi se izbjegle dodatne carine koje je nametnula Evropska unija.

Auto Shanghai 2025: Kineska revolucija za novu eru mobilnosti
Auto Shanghai 2025 je više od sajma – to je globalni pokazatelj smjera automobilskog sektora, gdje Kina postavlja standarde za elektromobilnost, autonomnu vožnju i digitalizaciju.

Stari automobili će također poskupiti, njemačko tržište je referenca
Cijene klasičnih automobila u Njemačkoj su prošle godine tek neznatno porasle. Prema Classic Analyticsu, trenutna tržišna situacija je stabilna. Međutim, njemački indeks vrijednosti oldtimera (DOX), bilježi rast od 1,9 posto.