Jedna od najvećih zamjerki električnim automobilima je dugo vrijeme potrebno za njihovo punjenje. Čak i s brzim punjačem možete provesti gotovo sat vremena puneći svoj EV. Zato je Teslin novi V4 Supercharger jako impresivan. On nudi teoretsku brzinu punjenja od 615 kW, što je gotovo dvostruko više od onoga što se danas nudi bilo gdje u svijetu.
Tesla Model S Long Range ima maksimalnu brzinu punjenja od 250 kW i potrebno mu je 27 minuta da se napuni od 10% do 80% pri ovoj brzini. Da je taj model prilagođen za korištenje i da je priključen na novi V4 Supercharger, vrijeme punjenja bi se smanjilo na nešto manje od 11 minuta.
Tesla pokušava ubrzati razvoj i prelaz na brže punjače od 250 kW zato što već zaostaje za konkurencijom. Ako pogledamo Hyundai Ioniq 5 i Kiju EV6 vidjećemo da Tesla i veliki broj suparnika zaostaju, budući da korejski dvojac omogućava punjenje na punjaču od 350 kW zahvaljujući modernijoj 800V arhitekturi. Njima treba oko 18 minuta da se napune od 10% do 80% na 350 kW punjaču, a na novom Teslinom superpunjaču to vrijeme će se skratiti na nešto više od 10 minuta.
Kraće vrijeme punjenja rješava jednu od najvećih nevolja za vlasnike električnih vozila i dovodi do velikog smanjenja čekanja na brzim punionicama. To također znači smanjenje ukupnog vremena putovanja, budući da vozači mogu napuniti svoja vozila gotovo u jednakom vremenu koje je potrebno da se napuni benzinski ili dizelski rezervoar. Ovo je sve pod pretpostavkom da takav automobil podržava punjenje na jednom ovakom superpunjaču, jer puni potencijal novog punjača biće iskorišten tek kada budu dostupni automobili koji ga mogu iskoristiti.
Prvi Teslini superpunjači instalirani su u holandskom Harderwijku, a uvođenje V4 boksova sa dužim kablovima i to prilagođenim za sva elekrična vozila, a ne samo za Tesle, glavna je vijest u svijetu električara. Mreža V4 punjača tek treba da se proširi u EU, Australiji i SAD-a.
No, domet ostaje još jedna briga za one koji idu na duža putovanja u električnim vozilima, iako čak i ovdje vidimo napredak, te da brojke rastu s novim modelima. Pretpostavljamo da neće proći dugo prije nego što nova električna vozila u prosjeku ponude više od 600 km autonomije.
Povezane novosti
Panasonic gradi najveću svjetsku tvornicu baterija za Teslu
Panasonic će uložiti oko 4 milijarde dolara u novu tvornicu i otvoriti do 4000 novih radnih mjesta.