Stari automobili će takođe poskupiti, njemačko tržište je referenca
Cijene klasičnih automobila u Njemačkoj su prošle godine tek neznatno porasle. Prema Classic Analyticsu, trenutna tržišna situacija je stabilna. Međutim, njemački indeks vrijednosti oldtimera (DOX), bilježi rast od 1,9 posto.
Iako je rast bio ispod stope inflacije, neosporne su promjene i na tržištu starih automobila.To se pogotovo može vidjeti na prvih 10 modela s prosječnim rastom od 18,5 posto, dok je 10 klasičnih automobila s najlošijim performansama bilježilo pad cijena u prosjeku za 4,4 posto.
Šest stranih proizvođača zauzima prvih deset pozicija. Jedan od razloga za to je stabilan razvoj vozila iz Njemačke na visokom nivou. Nasuprot tome, modeli iz inostranstva su rijetki i često nemaju tako visoke cijene, što ih potencijalno čini privlačnijima i pristupačnijim.
Na primjer, Matra Bagheera iz Francuske ističe se sa porastom prodaje od 98,6 posto, zatim Ford Taunus 20 M (23,8 posto), Renault R4 TL (12%), Opel Rekord C 1700 sa 11,4 posto i Ford Capri I 2000 GT (11%).
Deset vozila s najnižim promjenama, odnosno padom vrijednosti predvodi BMW 2002 (-9,1%), zatim VW Buba 1303 (-6,5%), BMW Neue Klasse (-6,1%), VW-Porsche 914 2.0 (-5,4%) i Porsche 356 16008SC (-4,4%). Sa izuzetkom Opel Admiral 2800 (-1,7%), klasični automobili proizvedeni u inostranstvu imali su manji pad vrijednosti. Recimo da je vrijednost američkog Ford Thunderbird Convertible pala za 2,0 %, dok je kod Chevrolet Corvette pad iznosio 7 posto.
Izbor vozila obuhvata 88 vozila i predstavlja reprezentativan uzorak. Redovno se uključuju nova vozila starija od 30 godina. Ne uzimaju se u obzir vozila koja se zbog svoje rijetkosti ili istorije prodaju po posebno visokim cijenama. DOX se računa od 1999. godine.
U proteklih pet godina, koje je obilježila pandemija koronavirusa i opšta inflacija, vrijednost svih vozila porasla je za 21,7 posto, što otprilike odgovara stopi inflaciji. Najveće procentualno povećanje vrijednosti ostvarili su BMW serije 3 (E21, 320/6), Mercedes W 198 300 SL Coupé, VW T2 i Buba 1300 (681 posto), Citroen 2 CV, VW 412 L, Ford Capri 2000 GT i BMW 735 i (E23). Ovi modeli su ostvarili porast između otprilike 530 i 690 posto tokom četvrtine stoljeća.
Povezane novosti

Citroën pokrenuo proizvodnju novog C3 u Srbiji
Nakon sporazuma između Stellantisa i Ministarstva privrede Srbije, fabrika u Kragujevcu je u potpunosti modernizovana u periodu od 2022. do 2024. godine kako bi prihvatila novu Smart Car platformu i omogućila proizvodnju električnih modela kao što je C3.

Marke grupacije Geely ostvarile rast prodaje od 31% u prvom kvartalu
Zhejiang Geely Holding Group (Geely Holding) objavio je da je ukupna prodaja svih njihovih automobilskih brendova u prvom tromjesečju 2025. dostigla 946.627 vozila, što je povećanje od 31% na godišnjem nivou.

Renault i Geely imaju rješenje da pretvore električne automobile u hibride
Horse Powertrain, kompanija u 45 posto vlasništvu Renaulta, 45 posto Geelyja i s 10 posto udjela kompanije Aramco predstavlja hibridni komplet za električne platforme: benzinski motor, električni motor i mjenjač u jednoj kompaktnoj jedinici.