Prednosti postavljanja folija na stakla automobila između ostalog su zaštita od sunca i UV zračenja, toplotna zaštita, uštede prilikom rada klima uređaja i manja potrošnja goriva ljeti, a prema mnogim vozačima i ljepši izgled automobila. Isto tako, jedna od prednosti kada je u pitanju sigurnost, jeste da prilikom pucanja stakla ne dolazi do rasprskavanja stakla, već komadići stakla ostaju zalijepljeni na foliji i na taj način se smanjuje mogućnost povrijeđivanja.
Kada je u pitanju zakon, 2020. godine, izmjenama i dopunama Pravilnika o dimenzijama ukupnoj masi i osovinskom opterećenju vozila, o uređajima i opremi koju moraju imati vozila i o osnovnim uvjetima koje moraju ispunjavati uređaji i oprema u prometu na cestama, definisano je na koji način se može zatamniti automobil, te uslovi koje vozači, ali i firme koje se bave zatamnjivanjem stakala moraju ispunjavati, kako ne bi kršili zakon.
Naljepnica i potvrda o ugrađenim folijama
Naime, u pomenutim izmjenama i dopunama Pravilnika, definisano je da od 01. juna 2021. godine, sve folije koje se postavljaju na stakla automobila moraju da sadrže naljepnicu sa jedinstvenim serijskim brojem koja se postavlja u donjem uglu stakla između folije i stakla, odnosno na staklo, prilikom ugradnje folija, i to pored homologacijske oznake stakla tako da ne prekriva tu oznaku. Dimenzije naljepnice moraju biti 10x40 mm, a servis je dužan da vlasniku vozila izda pisanu potvrdu A4 formata o ugrađenoj foliji, koja, pored naziva servisa koji je izvršio postavlјanje i datuma i vremena postavlјanja folije, sadrži:
- naziv proizvođača unutrašnje plastične prevlake,
- vrstu unutrašnje plastične prevlake (komercijalna oznaka, način proizvodnje, klasa materijala),
- deblјinu unutrašnje plastične prevlake,
- boju unutrašnje plastične prevlake,
- propustlјivost svjetlosti,
- stepen refleksije,
- serijsku oznaku postavlјene nalјepnice,
- izjavu servisa da su ispunjeni svi uvjeti prema UN/ECE R43.
Nakon 01. juna.2023. godine na staklima vozila registriranih u Bosni i Hercegovini ne može se koristiti folija koja ne ispunjava uvjete propisane ovim Pravilnikom. Svi oni koji već imaju zatamnjena stakla u skladu sa zakonom, ali nemaju naljepnicu i potvrdu o ugrađenoj foliji, do 01 juna. 2023. godine, mogu upravljati vozilima bez kažnjavanja, ali nakon tog datuma svako vozilo registrovano u Bosni i Hercegovini morat će da ima spomenutu naljepnicu i potvrdu.
Dozvoljeno zatamnjenje odnosno minimalna providnost staklene površine nakon postavljanja folije
Prema pravilniku zatamnjivanje vozila se smije vršiti na sljedeći način:
- Zatamnjivanje vjetrobrana nije dozvoljeno;
- Bočne staklene površine u ravni vozača i suvozača, mogu se zatamniti tako da postavlјanjem homologiranih folija ukupna providnost staklene površine nakon postavlјanja folije iznosi najmanje 70%, tj. maksimalno zatamnjenje može iznositi 30%;
- bočne staklene površine motornih vozila iza leđnog naslona sjedišta vozača i suvozača i zadnje staklo motornih vozila postavlјanjem homologiranih folija mogu se zatamniti bez ograničenja, pri čemu motorna vozila moraju imati ugrađena najmanje dva (vanjska) bočna vozačka ogledala.
Povezane novosti
![Novi Bentley Flying Spur će biti najmoćnija limuzina u istoriji brenda](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1721889064-novi-bentley-flying-spur-ce-biti-najmocnija-limuzina-u-istoriji-brenda.jpg?v1721889093)
Novi Bentley Flying Spur će biti najmoćnija limuzina u istoriji brenda
Bentley je otkrio niz novih detalja o sljedećoj generaciji modela Flying Spur. Novajliju će pogoniti isti pogonski sklop, preuzet od novog kupea Continental GT Speed, što znači da će biti najmoćnija limuzina u istoriji brenda.
![Kineski Hongqi želi lansirati 12 novih modela u Evropi](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1721803890-kineski-hongqi-zeli-lansirati-12-novih-modela-u-evropi.jpg?v1721803959)
Kineski Hongqi želi lansirati 12 novih modela u Evropi
Kineski proizvođači automobila sve više okupiraju evropsko tržište unatoč povećanju carinske stope pri uvozu. Međutim, Kinezi ne odustaju od Starog kontinenta, a u tom kontekstu marka Hongqi planira lansiranje 12 novih modela u narednih pet godina.
![Lancia započela testiranje novog Ypsilona Rally4 HF](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1721716877-lancia-zapocela-testiranje-novog-ypsilona-rally4-hf.jpg?v1721720476)
Lancia započela testiranje novog Ypsilona Rally4 HF
Lancia je zvanično započela testiranje automobila s kojim se Italijani vraćaju na svjetsku reli scenu nakon 32 godine pauze. Za volanom takmičarskog modela bio je legendarni Miki Biasion, dvostruki svjetski prvak u WRC-u.