Vijesti

Škoda proizvela pet miliona jedinica Fabije za 26 godina

Lansirana je prije 26 godina kao nasljednica Felicije i od prve generacije postala je hit, uključujući i bh. tržište. Sada, Škodin bestseller slavi prekretnicu od 5 miliona proizvedenih jedinica.

Autor: BIHAMK

Kao nasljednik modela Felicia, Škoda Fabia je prvi put predstavljena krajem 1999. godine. Za 26 godina na tržištu, ovaj subkompaktni model češkog brenda postao je drugi najprodavaniji model nakon Octavije i tokom godina je lansiran u četiti generacije, a posljednja je aktivna od 2021. godine.

Nakon skoro tri decenije proizvodnje, Škoda je upravo proizvela svoj jubilarni 5-milioniti automobil. Stoga je vrijedno podsjetiti se kako je sve počelo i kako je ovaj model brzo dospio do statusa bestsellera.

Prisjetimo da se da je u vrijeme svog prvog lansiranja, Fabia je bila drugi Škodin model razvijen pod okriljem Volkswagen grupe. Prva je bila nakon Octavije kao derivat Golfa 4. Tako je i prva generacija Fabije, lansirana 1999. godine, bila zasnovana na Volkswagenovoj platformi (Polo) i dobila je motore koji su prvi put viđeni u modelima njemačkog brenda. Prva generacija Fabije nudila se i u tri karoserijske izvedbe: hatchback s 5 vrata, Combi karavan i sedan.

Druga generacija je stigla 2007. godine i bila je zasnovana na istoj platformi kao i njen prethodnik. Velika razlika je bila nova “napuhana” karoserija, čime je Fabia dobila više prostora i veći prtljažnik. Dvojka je ostala bez sedan verzije, ali je bila prva koja je bila dostupna u Scout verziji, koja je najavila nešto što danas poznajemo kao crossover.

Treća generacija debitovala je 2014. godine i donijela je niz novih tehnologija modelu, kao što su: Front Assist, adaptivni tempomat, detekcija umora vozača i potpuno LED prednja svjetla. Zadnja i aktuelna generacija je predstavljena 2021. godine i osim hatchbacka ne nudi više ni jednu drugu karoserijsku izvedbu.

Posljednjih godina Fabia je došla na klimave noge po pitanju njenje budućnosti. Međutim, Škoda je potvrdila da će se Fabia nastaviti proizvoditi i nakon 2030. godine i da će i dalje koristiti motore s unutrašnjim sagorijevanjem unatoč trendu elektrifikacije.

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo