Vijesti

Sigurnost u saobraćaju: Svi novi automobili u EU od jula 2024. imat će crne kutije

Od jula 2024. svi novi automobili koji se prodaju u Evropskoj uniji morat će biti opremljeni uređajima za snimanje podataka, popularno poznatim kao crne kutije. Uz pomoć tog uređaja nadležni organi će moći lakše da saznaju kako je došlo do nesreće.

Autor: BIHAMK

EDR (Event Data Recorder) uređaj, poznat kao crna kutija, koristi se već dugo u avio kompanijama. Svi avioni su opremljeni takvim uređajem koji snima podatke kako bi se mogao utvrditi tok događaja u slučaju katastrofe. Ovaj uređaj je prisutan na svim avionima i komercijalnim avionima od 1960-ih.

Sada će, prema odluci Evropske komisije, automobili takođe dobiti takav uređaj. Naime, svi novi automobili koji se budu prodavali u Evropskoj uniji od jula 2024. morat će fabrički biti opremljeni crnom kutijom. To takođe uključuje vozila do 9 sjedišta i komercijalna vozila do 3.500 kg.

Prema dokumentaciji Evropske komisije, crne kutije će morati da bilježe i čuvaju sljedeće podatke: brzinu, kočenje, položaj automobila na putu (uključujući njegov nagib) i reakciju sigurnosnih sistema. EDR će također moći analizirati da li je sistem hitnog poziva aktiviran u slučaju nesreće. Snimanje će početi 5 sekundi prije udara i završiti 0,3 sekunde nakon incidenta. Crne kutije će također čuvati informacije o marki i modelu koji su učestvovali u nesreći.

Za razliku od drugih sistema, crne kutije se neće moći ni na koji način isključiti. One se automatski aktiviraju kada se zračni jastuci i zatezači pojaseva aktiviraju u slučaju sudara. EDR-ovi će biti integrisani unutar zračnih jastuka. Crne kutije će se također aktivirati kada se poklopac motora počne “pomicati” tokom vožnje ili kada je promjena bočne ili uzdužne brzine veća od 8 km/h unutar vremena od 0,15 sekundi.

Podaci koje prikuplja i čuva EDR pripadaće vozaču ili vlasniku automobila. Oni će biti anonimni, pa posljednja četiri broja šasije automobila neće biti pohranjena. Bilo koja druga vrsta informacija koja bi otkrila identitet vozača neće biti snimljena niti pohranjena.

Na kraju, podaci će biti dostupni samo nadležnim organima kako bi mogli utvrditi uzrok nesreće. Dobijanje informacija bit će moguće putem OBD priključka u automobilu. Ako je port uništen, tada će informacije morati biti izvučene direktno iz crne kutije.​

 

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo