Premijerom na bh. tržištu novi Volvo EX30 zvanično je krenuo u prodaju kao prvi električni model švedske marke u našoj zemlji. Ovo je ujedno najmanji model Volva u ponudi, s obzirom da ima kompaktne proporcije i dužinu od samo 4.233 mm. Ovako malen model Šveđani nisu imali još od trovratnog kompakta Volvo 480 iz 1986. godine, ali mali gabariti obećavaju i manju cijenu, koja je Evropi nasušno potrebna u privlačenju kupaca, koji su s ovom godinom počeli gubiti interes za električnim vozilima.
Volvo se hvali kako je EX30 stvoren od reciklažnih sirovina, misleći pri tome na 17% recikliranog čelika, 25% aluminija i 30 posto reciklirane plastike upotrijebljene na vanjskom dijelu karoserije. Šveđani su ujedno eliminisali sav višak žičane instalacije koji kod klasičnih vozila prolazi kroz oplate vrata, tako da na vratima iznutra nema ni podizača prozora, niti prekidača za podešavanje retrovizora. Minimalizam u enterijeru je orijentisan bio na centralni ekran s dijagonalom od 12,3 inča u kojem je ubačeno bukvalno sve, od podataka s instrument ploče do štimanja pozicije retrovizora. Istovremeno, EX30 nije posebno komforan unutra, niti ima glomazan prtljažnik (318 litara), s obzirom da se radi o kompaktnom baterijskom SUV obliku koji pripada B segmentu reda veličine Renault Captura, Škode Kamiq, Peugeota 2008 itd.
S obzirom na takav pristup, ali i manje gabarite, ovaj skandinavski ''strujaš'' je među lakšim na tržištu, s obzirom da vozilo ima masu u rasponu od 1.840 do 1.960 kg, što je oko 250-300 kg manje od broj većih SUV-ova s baterijom u podnici. S tim u vezi, Volvo je specificirao tri pogonska sklopa, koji bi trebali adekvatno pogoniti ovog mališu. Dakle, dvije su baterije u ponudi, manja s 49 i veća sa 69 kWh kapaciteta, s tim da se manja veže za elektromotor snage od 272 KS, a veća za isti motor ili čak dva u kombinaciji s pogonom na sve točkove i ukupnom snagom od 428 KS. Volvo navodi autonomiju od 344 km za prvu, 476 km za drugu i 450 kilometara za treću opciju. Ulazna verzija baterije se može puniti na brzom punjaču maksimalne snage do 150, a jača do 175 kW. Takođe, Volvo navodi prosječnu potrošnju struje u gradskom režimu u rasponu od 12,1 do 13,5 kWh, u zavisnosti od verzije.
Iako se radi o najmanjem Volvo modelu, EX30 je nakrcan svim modernim sistemima koji podižu stepen sigurnosti na visoku razinu. Riznica Volvo sigurnosti implementirana je razvojem Safe Tech Technology paketa, koji nudi kompletnu radarsku tehnologiju za praćenje saobraćaja i brige o vozaču, ostalim putnicima i posebno djeci.
S obzirom da su cijene električnih vozila i dalje visoke, zbog čega su takva vozila teže dostupna kupcima, EX30 međutim nije u onoj kategoriji preskupih modela. Volvo u BiH nudi početni model s jednim motorom i baterijom do 49 kWh po cijeni od 72.644 KM do registracije. Najskuplja verzija s dva motora i većom baterijom košta oko 104.000 KM. Na ove cijene treba uračunati i državni poticaj od 10.000 KM, koji će se vjerovatno aktivirati tokom godine, ali koji se može iskoristiti retroaktivno. Volvo na našem tržištu planira plasirati između 25 i 30 vozila do kraja godine, a tada će već stići i drugi baterijski Volvo model –EX90.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.