Vijesti

Premijera – Treća generacija Dacije Duster

Dacia je lansirala SUV model Duster prije 13 godina. Od tada je prozvela više od 2,2 miliona primjeraka. Sada je premijerno predstavljena treća generacija, najozbiljnija do sada. Na tržištu će se naći na proljeće 2024., po ulaznoj cijeni ispod 20.000 eura.

Autor: BIHAMK

Dacia je iz temelja promijenila Dusterov izgled. Iznova efektan, robustan i atraktivan, novi Duster Dacia plijeni pažnju s novim dizajnom koji ne odudara od filozofije marke od samog njegovog nastanka. Treća generacija konačno stiže na novoj platformi. To je CMF-B arhitektura koju koriste Sandero i Logan, a donator je Renault Clio. Po pitanju dimenzija, novi Duster sa dužinom od 4,34 metra, širinom od 1,81 metar i visinom od 1,66 metara je manje-više ostao nepromijenjen. No, zahvaljujući platformi, iako se dužina nije povećala, unutrašnji prostor je komforniji. Putnici odzada imaju 3 cm više prostora za koljena, a kapacitet prtljažnika povećan je za 6% na 472 litra.

Unutrašnjost je takođe dizajnirana od nule sa naglaskom na reciklirane materijale. Samo ulazni paket Essential će imati analogne instrumente, a ostali digitalne. Na centralnoj konzoli nalazi se i indukcijsko područje za punjenje pametnih telefona. Centralni ekran s dijagonalom od 10,1 inča integriše većinu funkcija, iako su one osnove komande ostavljene ispod istog sa fizičkim tipkama. Novina je mini selektor automatskog mjenjača sa novim dizajnom, ali i novost u vidu YouClip zakački koje se nalaze po cijelom vozilu. Dizajn ‘’potkresanog’’ volana takođe djeluje atraktivno.

Ako gledamo područje ispod prednjeg poklopca, korištenje platforme CMF-B omogućilo je ugradnju blagih i potpuno hibridnih pogonskih sklopova. Nažalost, nova generacija Dustera neće biti dostupna s dizelskim motorima. Naime, ulazni pogon ostaje 1,0-litreni ECO-G motor sa 100 KS, koji guta benzin i plin, a iz Dacije navode da može preći 1.300 km s oba napunjena tanka. Prvi hibrid je 1,2-litreni TCe agregat s blagim hibridnim sistemom od 48 V, koji razvija 130 KS, a sistem uključuje i bateriju od 0,9 kWh koja se puni preko sistema za regenerativno kočenje. Ovaj model se može upariti i sa 4x4 pogpnom. Najjača varijanta je takođe hibrid, koji funkcioniše uz 1,6-litreni benzinski motor i dva elektromotora (jedan djeluje kao starter/generator) i bateriju od 1,2 kWh. Sklop sinergijski razvija 140 KS koje isporučuje na prednju osovinu putem automatskog mjenjača. Verzija s pogonom na sva četiri točka ima klirens od 217 mm, a Duster je još sposobniji za off-road vožnju. Prije svega, ima 4x4 Terrain Control sistem s pet modova vožnje: Auto, Snow, Mud/Sand, Off-road i Eco.

Nova generacija Dustera biti dostupna u četiri paketa opreme: Essential, Expression, Extreme i Journey. Osnovni Duster Essential standardno dolazi opremljen s fiksnim krovnim nosačima, električnim prednjim staklima, centralnim zaključavanjem, ručnom klimom, šest zračnih jastuka, automatskim svjetlima i zadnjim parking senzorima od važnije opreme. Na popisu sigurnosnih sistema nalazi se i automatsko kočenje u nuždi s detekcijom pješaka i biciklista, prepoznavanje saobraćajnih znakova, pomoć pri parkiranju odzada, signal za zaustavljanje u nuždi, pomoć pri zadržavanju vozne trake, sistem za kontrolu pažnje vozača i SOS poziv. Iz Dacije kažu da se 70% kupaca odlučuje za više pakete opreme.

Svjetska premijera nove generacije Dacia Dustera predviđena je ženevski sajam automobila 26. februara 2024. godine. Tržišno lansiranje predviđeno je za proljeće sljedeće godine, a ulazna verzija bi trebala koštati ispod 20.000 eura na EU tržištima.

BIHAMK

Povezane novosti

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.

Možda bi vas zanimalo