Porsche predstavlja najmoćniji Taycan u istoriji: Do 1.100 KS snage i 555 km autonomije
Njemački proizvođač automobila objavio je prve slike i informacije o novom Taycanu Turbo GT. Najmoćniji Taycan do sada se takođe može naručiti s performansnim Weissach paketom, a tada postaje još goropadniji.
Porsche Taycan je vrlo moćan model, posebno ako se odlučite za Turbo S verziju. No, njemački proizvođač automobila pronašao je nekoliko načina da učini model s nultom emisijom još moćnijim, pa je upravo lansirao novi Taycan Turbo GT.
75 kg lakši od Taycana Turbo S
Estetski, Porsche Taycan Turbo GT ima revidirani prednji spojler sa većim otvorima za vazduh, brojnim karbonskim spoljašnjim komponentama, točkovima od 21 inča, aktivnim spojlerom i poboljšanim difuzorom vazduha. Matrix LED farovi su standard, ali kupci se mogu odlučiti i za HD Matrix LED farove bez dodatnih troškova.
Standardne su i kočnice sa nizom karbonskih keramičkih komponenti. Zahvaljujući karbonskim komponentama, težina praznog vozila je smanjena za 75 kg u odnosu na Taycan Turbo S.
Paleta boja eksterijera uključuje šest nijansi, kao i Pale Blue Metallic i Violet Sky Metallic. Ove dvije nijanse će biti dostupne u ograničenom periodu od samo godinu dana.
Unutra, putnici će pronaći sjedišta napravljena od CFRP-a (plastika ojačana karbonskim vlaknima). Električno podesiva prednja sjedišta u 18 smjerova s memorijskom funkcijom su opciona, ali se mogu naručiti bez dodatnih troškova. Turbo GT logo je izvezen na naslonima za glavu, a Volt plavi i srebrni detalji su dostupni po narudžbi. GT volan je takođe presvučen u Race-Tex mikrovlakna, a standardni Sport Chrono paket je preuzet sa Taycana Turbo S.
Oni koji žele Porsche Taycan Turbo GT sa još većim mogućnostima staze mogu naručiti Weissach paket, koji sadrži više aerodinamičnih elemenata, uključujući usmjerivač zraka i fiksni spojler pozadi. Tako aerodinamički pritisak na Taycanovim ‘’leđima’’ dostiže i do 220 kilograma.
U slučaju Taycan Turbo GT Weissach, zadnja sjedišta su uklonjena. Istovremeno je utrošeno manje materijala za zvučnu izolaciju putničkog prostora, a eliminisana je i oprema koja nije apsolutno neophodna (uključujući zadnje zvučnike). Upravo zbog toga je Taycan Turbo GT Weissach paket 70 kg lakši od Taycana Turbo GT.
Do 1.100 konjskih snaga
Sistem električnog pogona ima novi motor na zadnjoj osovini, koji integriše novi inverter (900 ampera) i koji koristi silicijum karbid kao poluprovodnički materijal za povećanje performansi i efikasnosti. Bez obzira na izbor, sa ili bez Weissach paketa, novi Porsche Taycan Turbo GT nudi 789 KS. Funkcija Launch Control povećava snagu na 1.019 KS ili na maksimalnih 1.100 KS u trajanju od dvije sekunde.
Maksimalni obrtni moment dostiže do 1.340 Nm, a maksimalni domet je do 555 kilometara sa jednim punjenjem. Novi Taycan Turbo GT ubrzava do 100 km/h za samo 2,3 sekunde, odnosno 2,2 sekunde uz Weissach paket.
U isto vrijeme, sprint od 0-200 km/h traje 6,6 sekundi (6,4 sekunde kod Weissach-a), što je 1,3 sekunde brže od Taycan Turbo S. Maksimalna brzina, u slučaju Taycan Turbo GT Weissach paketa, iznosi 305 km/h.
Ako su druge verzije Taycana opremljene takozvanom Push to Pass funkcijom, novi Taycan Turbo GT ima tipku Attack Mode. Kada se pritisne, vozač dobija dodatni ‘’boost’’ od 163 KS u trajanju od 10 sekundi.
Rekord za rekordom
Novi Porsche Taycan Turbo GT Weissach je već dokazao svoje mogućnosti. Krajem februara, sa test vozačem Larsom Kernom za volanom, prešao je stazu Laguna Seca u Kaliforniji za 1 minut i 27 sekundi, čime je postao najbrži serijski električni auto na ovoj stazi.
U isto vrijeme, predserijski model je proletio legendarnom stazom Nurburging Nordschleife za 7 minuta i 7 sekundi, što je 26 sekundi brže od rezultata Taycana Turbo S.
Isporuke novog Taycana Turbo GT planirane za proljeće ove godine.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.