Dugogodišnji izvršni direktor Toyote Akio Toyoda odstupit će sa svoje pozicije 1. aprila 2023. i postati predsjednik uprave. Njegovo će mjesto preuzeti Kódži Sató, koji se pridružio kompaniji davne 1992. godine i postepeno se penjao u hijerarhiji da bi postao predsjednika Lexus Internationala i Gazoo Racinga. Do sada je japanski proizvođač automobila imao prilično ''mlak'' pristup prema čisto električnim automobilima, a njihov prvi globalni automobil na baterije bZ4X predstavljen je tek prošle godine. Ali to će se promijeniti. Marka će ubrzati razvoj nove generacije električnih automobila, čiji će prvi predstavnik biti potpuno novi Lexus 2026. godine.
''Kako bismo mogli isporučiti atraktivne automobile na baterije većem broju kupaca, moramo racionalizirati strukturu automobila i, s obzirom na pristup, električnih automobila prije svega – moramo iz temelja promijeniti način na koji poslujemo, od proizvodnje do prodaje i servisa. Lexus će biti na čelu ove transformacije," rekao je novi CEO Sató.
No, to ne bi trebao biti radikalan zaokret u zacrtanom kursu, iako je sam Sató u izjavi za agenciju Reuters priznao da proizvođač automobila loše stoji po pitanju baterijskih automobila. Ovo se stanje djelomično pripisuje pogrešnoj komunikaciji. Ostaje plan da se do 2030. godine proda 3,5 miliona električnih automobila.
Ali Toyota ne želi odustati od drugih vrsta pogona. Ima obećavajuće projekte s vodikom na dva fronta – s jedne strane, vozila na gorive ćelije tipa Mirai (druga generacija je već u prodaji), kao i motore sa sagorjevanjem na vodik, koji još uvijek postoje u eksperimentalnoj i prototipskoj fazi. Naravno, nastavit će s hibridnim pogonom, jer je Toyota zahvaljujući prvenstveno Priusu izgradila popriličnu prednost pred ostatkom svijeta. Nedavno je predstavljena peta generacija, koja će u Evropu stići u obliku plug-in hibrida. Razna druga vozila će se razvijati i nuditi u skladu s regionalnim potrebama različitih tržišta.
Još jedan stub napretka bit će potpuno novi operativni sistem Arena, koji će uključivati sve, od osnovnih funkcija automobila preko povezivosti i komunikacije do naprednih sistema za autonomnu vožnju. Taj sistem bi trebao biti implementiran 2025. godine, a osim veće povezanosti različitih elemenata unutar automobila, također bi mogao predstavljati novi izvor prihoda zahvaljujući prepaid ili kratkoročno aktiviranim uslugama. Sistem Arena bit će ponuđen partnerima Subaruu kao i raznim startupovima.
Povezane novosti

Protivno trendovima: Smart priprema prvu limuzinu u historiji brenda
Smart priprema novi model koji će biti direktan konkurent Tesla Modelu 3. Novi model će se zvati Smart #6 i bit će prva limuzina u historiji brenda.

Audi se oprostio A4, na bh. tržište stigao atraktivni A5
Čak tri legende iz Ingolstadta ispraćene su u penziju, ali samo jedna je dobila nasljednika. Audi se oprostio od TT, R8 i A4, a samo je potonji dobio nasljednika u obliku A5. Cijene u BiH počinju od 77.396 KM za A5 sedan i od 78.960 KM za Avant verziju.

Toyotina nova generacija pogona na hidrogen ima 20% veću autonomiju
Toyota je zvanično predstavila novu generaciju pogonskih agregata na hidrogen. Nova ažurirana tehnologija japanskog brenda obećava nekoliko poboljšanja, uključujući 20% povećanje dometa u odnosu na trenutnu generaciju motora na vodik.