Vijesti

Novi šef Toyote Kodzi Sato: Prioritet će biti električni auti, ali se ne opraštamo od SUS motora

Novi izvršni direktor Koji Sato sprema promjene u Toyoti objašnjavajući planove japanskog diva za naredne godine. Promjene će uticati na automobile, prodaju i usluge.

Autor: BIHAMK

Dugogodišnji izvršni direktor Toyote Akio Toyoda odstupit će sa svoje pozicije 1. aprila 2023. i postati predsjednik uprave. Njegovo će mjesto preuzeti Kódži Sató, koji se pridružio kompaniji davne 1992. godine i postepeno se penjao u hijerarhiji da bi postao predsjednika Lexus Internationala i Gazoo Racinga. Do sada je japanski proizvođač automobila imao prilično ''mlak'' pristup prema čisto električnim automobilima, a njihov prvi globalni automobil na baterije bZ4X predstavljen je tek prošle godine. Ali to će se promijeniti. Marka će ubrzati razvoj nove generacije električnih automobila, čiji će prvi predstavnik biti potpuno novi Lexus 2026. godine.

''Kako bismo mogli isporučiti atraktivne automobile na baterije većem broju kupaca, moramo racionalizirati strukturu automobila i, s obzirom na pristup, električnih automobila prije svega – moramo iz temelja promijeniti način na koji poslujemo, od proizvodnje do prodaje i servisa. Lexus će biti na čelu ove transformacije," rekao je novi CEO Sató.

No, to ne bi trebao biti radikalan zaokret u zacrtanom kursu, iako je sam Sató u izjavi za agenciju Reuters priznao da proizvođač automobila loše stoji po pitanju baterijskih automobila. Ovo se stanje djelomično pripisuje pogrešnoj komunikaciji. Ostaje plan da se do 2030. godine proda 3,5 miliona električnih automobila.

Ali Toyota ne želi odustati od drugih vrsta pogona. Ima obećavajuće projekte s vodikom na dva fronta – s jedne strane, vozila na gorive ćelije tipa Mirai (druga generacija je već u prodaji), kao i motore sa sagorjevanjem na vodik, koji još uvijek postoje u eksperimentalnoj i prototipskoj fazi. Naravno, nastavit će s hibridnim pogonom, jer je Toyota zahvaljujući prvenstveno Priusu izgradila popriličnu prednost pred ostatkom svijeta. Nedavno je predstavljena peta generacija, koja će u Evropu stići u obliku plug-in hibrida. Razna druga vozila će se razvijati i nuditi u skladu s regionalnim potrebama različitih tržišta.

Još jedan stub napretka bit će potpuno novi operativni sistem Arena, koji će uključivati sve, od osnovnih funkcija automobila preko povezivosti i komunikacije do naprednih sistema za autonomnu vožnju. Taj sistem bi trebao biti implementiran 2025. godine, a osim veće povezanosti različitih elemenata unutar automobila, također bi mogao predstavljati novi izvor prihoda zahvaljujući prepaid ili kratkoročno aktiviranim uslugama. Sistem Arena bit će ponuđen partnerima Subaruu kao i raznim startupovima.

BIHAMK

Povezane novosti

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.

Možda bi vas zanimalo