Dugogodišnji izvršni direktor Toyote Akio Toyoda odstupit će sa svoje pozicije 1. aprila 2023. i postati predsjednik uprave. Njegovo će mjesto preuzeti Kódži Sató, koji se pridružio kompaniji davne 1992. godine i postepeno se penjao u hijerarhiji da bi postao predsjednika Lexus Internationala i Gazoo Racinga. Do sada je japanski proizvođač automobila imao prilično ''mlak'' pristup prema čisto električnim automobilima, a njihov prvi globalni automobil na baterije bZ4X predstavljen je tek prošle godine. Ali to će se promijeniti. Marka će ubrzati razvoj nove generacije električnih automobila, čiji će prvi predstavnik biti potpuno novi Lexus 2026. godine.
''Kako bismo mogli isporučiti atraktivne automobile na baterije većem broju kupaca, moramo racionalizirati strukturu automobila i, s obzirom na pristup, električnih automobila prije svega – moramo iz temelja promijeniti način na koji poslujemo, od proizvodnje do prodaje i servisa. Lexus će biti na čelu ove transformacije," rekao je novi CEO Sató.
No, to ne bi trebao biti radikalan zaokret u zacrtanom kursu, iako je sam Sató u izjavi za agenciju Reuters priznao da proizvođač automobila loše stoji po pitanju baterijskih automobila. Ovo se stanje djelomično pripisuje pogrešnoj komunikaciji. Ostaje plan da se do 2030. godine proda 3,5 miliona električnih automobila.
Ali Toyota ne želi odustati od drugih vrsta pogona. Ima obećavajuće projekte s vodikom na dva fronta – s jedne strane, vozila na gorive ćelije tipa Mirai (druga generacija je već u prodaji), kao i motore sa sagorjevanjem na vodik, koji još uvijek postoje u eksperimentalnoj i prototipskoj fazi. Naravno, nastavit će s hibridnim pogonom, jer je Toyota zahvaljujući prvenstveno Priusu izgradila popriličnu prednost pred ostatkom svijeta. Nedavno je predstavljena peta generacija, koja će u Evropu stići u obliku plug-in hibrida. Razna druga vozila će se razvijati i nuditi u skladu s regionalnim potrebama različitih tržišta.
Još jedan stub napretka bit će potpuno novi operativni sistem Arena, koji će uključivati sve, od osnovnih funkcija automobila preko povezivosti i komunikacije do naprednih sistema za autonomnu vožnju. Taj sistem bi trebao biti implementiran 2025. godine, a osim veće povezanosti različitih elemenata unutar automobila, također bi mogao predstavljati novi izvor prihoda zahvaljujući prepaid ili kratkoročno aktiviranim uslugama. Sistem Arena bit će ponuđen partnerima Subaruu kao i raznim startupovima.
Povezane novosti
![Kina izvezla 2,45 miliona vozila za pet mjeseci 2024. i zabilježila rast od 26 posto](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719820504-kina-izvezla-245-miliona-vozila-za-pet-mjeseci-2024-i-zabiljezila-rast-od-26-posto.jpeg?v1719820509)
Kina izvezla 2,45 miliona vozila za pet mjeseci 2024. i zabilježila rast od 26 posto
Samo u maju ove godine Kina je izvezla 568.000 vozila, što je povećanje od 29 posto u odnosu na isti mjesec lani i povećanje od dva posto na mjesečnom nivou.
![Rimac predstavio samovozeći robotaxi, za dvije godine bi trebao kružiti po Zagrebu](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719578909-rimac-predstavio-samovozeci-robotaxi-za-dvije-godine-bi-trebao-kruziti-po-zagrebu.jpg?v1719578923)
Rimac predstavio samovozeći robotaxi, za dvije godine bi trebao kružiti po Zagrebu
Osnivač Rimac Automobila, Mate Rimac, predstavio je u Hrvatskoj robotaxi s dva sjedišta, koji je planiran da uđe u upotrebu od 2026. godine. Automobil će raditi kao dio autonomne usluge prevoza koja se zove Verne.
![Porsche BH nastavlja s edukacijom mladih kadrova](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719302142-porsche-bh-nastavlja-s-edukacijom-mladih-kadrova.jpg?v1719302443)
Porsche BH nastavlja s edukacijom mladih kadrova
Sredinom mjeseca su učenici Srednje stručne škole "Džemal Bijedić" iz Goražda posjetili kompanije Porsche BH i Porsche Inter Auto, što im je omogućilo da se detaljnije upoznaju s najnovijim tehnologijama i praksama u automobilskoj industriji.