Francuski predsjednik Emmanuel Macron objavio je na Twitteru da je cilj njegove vlade da u Francuskoj do 2035. godini svi automobili budu električni. Ubrzo je promijenio ovu objavu, te da im je strategija do 2030. stvoriti 100% francuski električni sektor, sa ciljem od 2 miliona vozila proizvedenih u Francuskoj. Ovo se sve dešava pred početak Sajma automobila u Parizu, nakon što ove smotre nije bilo četiri godine u prijestolnici i dok mnogi vlasnici automobila stoje u redovima na benzinskim pumpama širom Francuske.
Još 2020. Macron je predstavio “historijski plan” pomoći od osam milijardi eura proizvođačima automobila, znatno ugroženim zbog posljedica pandemije korona virusa, a taj novac je trebao poslužiti i za modernizaciju tog sektora i kako bi Francuska postala predvodnica po proizvodnji električnih automobila. Macron želi i nastavak plana Evropske unije o električnim automobilima koji je dogovoren tokom francuskog predsjedavanja u prvoj polovini godine.
Notre stratégie avec #France2030 : créer une filière électrique 100% circulaire et française, avec un objectif de 2 millions de véhicules produits en France.
— Emmanuel Macron (@EmmanuelMacron) October 17, 2022
U junu je Evropski parlament izglasao da se nakon 2035. godine zaustavi prodaja automobila na benzin i dizel. No, to neće biti tako jednostavno. Strateški gledano, postoje mnogi paradoksi kao i poteškoće, naročito oni finansijske prirode jer je proizvodnja električnih automobila skuplja, što ih čini nedostupnim velikom broju ljudi. Također, naročito nakon krize sa koronom i ratom u Ukrajini, veliki izazov predstavlja nabavka rijetkih, skupih sirovina (litijum, kobalt), čiju je opskrbu i preradu usporila Kina. Jelisejska palača obećava da će nastaviti podržavati sektor električnih automobila i Macron želi ostvariti postavljeni cilj: proizvesti 2 miliona električnih vozila u Francuskoj do 2030. godine. Što je više vjerovatno od prvobitne objave o nestanku benzinaca i dizelaša nakon 2035. godine – valjda je zato i promijenio twitt...
Povezane novosti

Novi Volkswagen Golf GTI Edition 50: Najsnažniji GTI sa 325 rasnih “konja”
Volkswagen je zvanično lansirao novi Golf GTI Edition 50. Novo, jubilarno izdanje obilježava 50 godina od debija prve generacije njemačkog hot hatch i sa svojim motorom od 325 konjskih snaga, najbrži je proizvodni model koji nosi GTI oznaku.

Maserati na koljenima, Stellantis razmatra prodaju italijanske marke
Prema pisanju Reutersa, Stellantis razmatra prodaju svog luksuznog brenda Maserati, koji se suočava s poteškoćama, kao dio šireg napora kompanije da reorganizuje svoj veliki portfolio od 15 brendova.

Kako vam se čini treća generacija Audija Q3?
Audi Q3 je od svog debija postao jedan od najvažnijih modela marke – s više od dva miliona prodatih primjeraka širom svijeta. Sada, s dolaskom treće generacije, Audi donosi potpuno osvježenje u segment kompaktnih SUV-ova.