Razgovori o budućnosti Maseratija započeli su prije imenovanja novog izvršnog direktora Antonia Filose, koji je u ponedjeljak zvanično preuzeo dužnost. Pod vodstvom predsjednika Johna Elkanna, održivost 14 brendova (15 s kineskim Leapomotorom) kompanije bila je prioritet u procesu odabira novog izvršnog direktora.
Poput drugih evropskih proizvođača automobila, četvrti najveći svjetski proizvođač automobila suočava se s visokim tarifama na uvoz u SAD, koje je nametnuo Donald Trump, i žestokom konkurencijom kineskih rivala.
U aprilu je Stellantis angažovao konsultantsku firmu McKinsey da procijeni utjecaj tarifa na Maserati i Alfa Romeo dok priprema buduće planove. U to vrijeme, Stellantis je potvrdio svoju posvećenost oba brenda. McKinsey navodno istražuje različite opcije za Maserati, uključujući moguću prodaju, ali analiza je još uvijek u ranoj fazi. Predstavnici Stellantisa rekli su da Maserati nije na prodaju.
Bivši izvršni direktor Carlos Tavares, koji je podnio ostavku u decembru nakon loših rezultata na američkom tržištu, odbio je razmotriti ukidanje bilo kojeg brenda kompanije. Međutim, neki investitori i analitičari vjeruju da bi kompaktniji portfolio mogao poboljšati profitne marže za Stellantis, koji je izgubio dvije trećine vrijednosti svojih dionica od marta prošle godine.
Maserati je prodao samo 11.300 jedinica u 2024. godini, ostvarivši prilagođeni operativni gubitak od 260 miliona eura. Brend nema planirana lansiranja novih modela, dok se čeka novi poslovni plan koji će biti predstavljen pod rukovodstvom Filose.
Upravni odbor Stellantisa je podijeljen oko budućnosti Maseratija. Neki članovi vjeruju da Stellantis nema resurse za održivo ponovno pokretanje brenda i predlažu da bi prodaja bila najbolja opcija. Drugi vjeruju da Maserati još uvijek ima vrijednost i da bi prodaja njegovog jedinog luksuznog brenda bio veliki udarac.
Povezane novosti
Premijera novog Audija Q3 i otvorenje Audi Progressive Showroom Concepta u Sarajevu
Povodom događaja Audi Winter Party, bh. javnosti premijerno je predstavljen potpuno novi Audi Q3, ali i svečano otvoren Audi Progressive Showroom Concept salon u okviru kompanije Porsche Sarajevo, jedinstven u ovom dijelu Evrope.
EU zvanično ukida zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine
Nakon pritiska sa svih strana, Evropska unija odustaje od plana zabrane prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine. Umjesto toga, cilj je smanjenje emisije CO2 za 90% u odnosu na nivoe iz 2021. godine.
Cijene baterija nikada nisu bile niže, u 2026. godini predviđa se dodatni pad
U 2025. godini, troškovi baterija su dostigli svoj historijski minimum. Zbog toga električni automobili postaju sve jeftiniji, a najave stručnjaka su da će cijena dodatno padati i u 2026. godini.