Kupci na isporuku novog automobila čekaju i do 3 godine
Nestašica čipova izazvala je pustoš u automobilskoj industriji. To nije nikakva novost, niti tajna. Borba s ograničenim inventarom poluprovodinika gurnule su svijet automobila u kompromisnu fazu u kojoj su najviše pogođeni kupci.
Izvještaji koji dolaze sa tržišta širom svijeta još jednom naglašavaju kako je iskustvo kupovine novog automobila i dalje rak-rana za obje strane, a sve zbog nedostatka čipova koji tako teško šteti proizvođačima automobila. S jedne strane, postoje kupci koji odmah žele naručiti novo vozilo, ali je praksa takva da kupci često moraju platiti 1000 eura/dolara samo da bi bili dodani na listu čekanja.
Prodavač ni tada potencijalnom kupcu ne može reći kada će mu novi automobil stići, jer neke isporuke nemaju precizan rok isporuke. Zabilježeno je da vrijeme čekanja na novo vozilo ponekad ide i do tri godine, a u nekim slučajevima kupci moraju platiti više kada automobil stigne od prvobitno ugovorene cijene, jer dileri obično ne žele preuzeti rizik inflacije i rastućih troškova.
Neki drugi primjeri kažu da su kupci često zadnjih nekoliko godina uredno čekali na isporuku okruglo 365 dana. Međutim, njihov automobil bi znao doći u potpuno drugačijoj konfiguraciji i s drugom bojom. I onda se dešavalo da neki kupac odbija preuzeti takav automobil. No, diler se ne bi ni najmanje brinuo, jer bi u kratkom roku našao drugog kupca koji bi dobivao ekspresnu isporuku. Takvu praksu je bilježilo i bh. tržište u poslijeratnim godinama kada su kupci prihvatali bilo koje uslove samo da bi se domogli vozila, često plaćajući za opremu i boju koju ne bi dobili.
Kupci naizgled nose najveći teret neizvjesnosti u krizi čipova, mada najčešće kao krojači svoje sudbine pristaju na (ne)moralne ponude i ponuđene uslove. Kada je u pitanju egzotika pristaju na sve uslove. Kupci Lamborghinija lako pristaju na 20-tak mjeseci čekanja, a proizvođač ističe da prodaje više nego što može proizvesti.
Povezane novosti

Renault otvara novi izložbeni centar, bit će izloženo stotine klasičnih modela
Francuski proizvođač automobila će 2027. godine otvoriti novi izložbeni centar u Flinsu, samo 40 kilometara od Pariza. Posjetioci će moći da se dive stotinama klasičnih modela, od kojih su mnogi još uvijek u voznom stanju.

Širenje MG prodajno-servisne mreže: Bliže kupcima u cijeloj BiH
Od 1. juna 2025. godine, Grand Automotive Sarajevo postao je jedini ovlašteni uvoznik i serviser MG vozila za tržište Bosne i Hercegovine.

Novi Volkswagen Golf GTI Edition 50: Najsnažniji GTI sa 325 rasnih “konja”
Volkswagen je zvanično lansirao novi Golf GTI Edition 50. Novo, jubilarno izdanje obilježava 50 godina od debija prve generacije njemačkog hot hatch i sa svojim motorom od 325 konjskih snaga, najbrži je proizvodni model koji nosi GTI oznaku.