Članak top banner 970x90
Vijesti

Kupci na isporuku novog automobila čekaju i do 3 godine

Nestašica čipova izazvala je pustoš u automobilskoj industriji. To nije nikakva novost, niti tajna. Borba s ograničenim inventarom poluprovodinika gurnule su svijet automobila u kompromisnu fazu u kojoj su najviše pogođeni kupci.

Autor: BIHAMK

Izvještaji koji dolaze sa tržišta širom svijeta još jednom naglašavaju kako je iskustvo kupovine novog automobila i dalje rak-rana za obje strane, a sve zbog nedostatka čipova koji tako teško šteti proizvođačima automobila. S jedne strane, postoje kupci koji odmah žele naručiti novo vozilo, ali je praksa takva da kupci često moraju platiti 1000 eura/dolara samo da bi bili dodani na listu čekanja.

Prodavač ni tada potencijalnom kupcu ne može reći kada će mu novi automobil stići, jer neke isporuke nemaju precizan rok isporuke. Zabilježeno je da vrijeme čekanja na novo vozilo ponekad ide i do tri godine, a u nekim slučajevima kupci moraju platiti više kada automobil stigne od prvobitno ugovorene cijene, jer dileri obično ne žele preuzeti rizik inflacije i rastućih troškova.

Neki drugi primjeri kažu da su kupci često zadnjih nekoliko godina uredno čekali na isporuku okruglo 365 dana. Međutim, njihov automobil bi znao doći u potpuno drugačijoj konfiguraciji i s drugom bojom. I onda se dešavalo da neki kupac odbija preuzeti takav automobil. No, diler se ne bi ni najmanje brinuo, jer bi u kratkom roku našao drugog kupca koji bi dobivao ekspresnu isporuku. Takvu praksu je bilježilo i bh. tržište u poslijeratnim godinama kada su kupci prihvatali bilo koje uslove samo da bi se domogli vozila, često plaćajući za opremu i boju koju ne bi dobili.

Kupci naizgled nose najveći teret neizvjesnosti u krizi čipova, mada najčešće kao krojači svoje sudbine pristaju na (ne)moralne ponude i ponuđene uslove. Kada je u pitanju egzotika pristaju na sve uslove. Kupci Lamborghinija lako pristaju na 20-tak mjeseci čekanja, a proizvođač ističe da prodaje više nego što može proizvesti.

BIHAMK

Povezane novosti

BMW izdaje "rodni list" za svoje klasične modele

BMW izdaje "rodni list" za svoje klasične modele

BMW Classic, odjel za klasične automobile njemačke marke, počet će izdavati nove digitalne dokumente za vlasnike klasičnih modela. Novi dokument sadrži podatke o motoru, šasiji, datumima proizvodnje i isporuke, kao i popis dodatne opreme.

Ford slavi 60 godina kultnog Mustanga

Ford slavi 60 godina kultnog Mustanga

Kultni Mustang nastao je 1964., u godini kada je Cassius Clay postao Muhammad Ali, Martin Luther King dobio Nobelovu nagradu za mir, a Beatlesi izazvali ludnicu kada su prvi put stigli u Ameriku. U svemu tome je rođen model koji je postao prava legenda.

Možda bi vas zanimalo