MINI Clubman je debitovao davne 1969., što je tačno prije 55 godina. U tom dugom periodu proizvedeno je više od 1,1 miliona primjeraka, od kojih je polovina sastavljena u tvornici Mini u Oxfordu. Britanski model se tokom svog životnog ciklusa izvozio u više od 50 zemalja.
Nakon 25 godina pauze, Mini je 2007. vratio model Clubman u život. Tada je debitovala i prva moderna generacija Mini Clubmana pod vlasničkim krovom BMW-a. Sada je, međutim, Clubman došao do kraja svog puta, jer je proizvodnja zaustavljena, a posljednji primjerak napustio je proizvodnu traku u tvornici u Velikoj Britaniji.
Godine 2023., kao posvetu ovom modelu, Mini je predstavio limitirano izdanje Clubman Final Edition. Verzija za takozvani ‘’Labuđi pjev’’ bit će prepoznatljiva kroz niz Shimmer Copper detalja, među kojima se najviše ističu ekskluzivne 18-inčne felge i oznaka Final Edition.
Mini Clubman Final Edition proizveden je u samo 1.969 jedinica, što je simbolična brojka u čast na njegovu debitantsku godinu. Mini se ovim potezom definitivno posvetio modelima sa nultom emisijom.
Povezane novosti

EU bi mogla ukinuti carine na električne automobile iz Kine
Evropska unija i Kina započele su pregovore o novom rješenju za zamjenu, odnosno ublažavanje ili čak ukidanje carina na električne automobile iz Kine. Rješenje bi najvjerovatnije moglo uključivati postavljanje minimalnih cijena na uvozne automobile.

Toyota želi proizvoditi milion električnih automobila godišnje do 2027.
Prema novim medijskim izvještajima, Toyota je postavila cilj da do 2027. godine proizvodi čak milion električnih automobila godišnje. Istovremeno, japanski brend želi imati 15 električnih modela u ponudi u naredne dvije godine.

Mercedes ukida Citan i T-Klasu, klonove Renault Kangooa
Predstavnici Mercedesa potvrdili su da vanovi Citan i T-Klasa neće dobiti nasljednike i da će biti penzionisani do sredine 2026. god. Citan i T-Klasa su posljednja dva modela koja će biti proizvedena u saradnji s Renaultom kao klonovi popularnog Kangooa.