Kineska proizvodnja i izvoz automobila dostigli su rekordni nivo u 2023. kako se domaće tržište oporavilo, a kineski proizvođači popunili praznine, koju su ostavile zapadne kompanije povlačenjem iz Rusije koja predstavlja glavno izvozno tržište.
Prema podacima koje je u četvrtak objavilo kinesko udruženje proizvođača automobila (CAAM), tamošnji proizvođači automobila proizveli su 30,16 miliona vozila prošle godine. Izvoz, koji je zabilježio spektakularan rast od 58%, u 2023. godini iznosio je preko pet miliona izvezenih jedinica.
Rusija je bila glavna destinacija za kineski izvoz automobila u 2023. godini, primivši više od 841.000 vozila u prvih 11 mjeseci prošle godine, dvostruko više od broja izvezenih automobila u sljedeće rangiranu zemlju - Meksiko. Kineski proizvođači automobila imali su koristi od povlačenja kompanija kao što su Volkswagen i Toyota nakon ruske invazije na Ukrajinu početkom 2022. Međutim, ne očekuje se da će se povećanje ruskog izvoza ponoviti ove godine, jer se lokalno tržište stabilizuje.
U isto vrijeme, Evropska unija je pokrenula istragu o kineskim električnim vozilima, a neke zemlje poput SAD-a razmatraju povećanje uvoznih carina. SAIC je ostao najveći kineski izvoznik automobila, dok je Chery zauzeo drugo mjesto, podstaknut svojim isporukama u Rusiju. Prema podacima iz CAAM-a. slijede marke Geely i Changan na trećem i četvrtom mjestu.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.