Kia gradi fabriku za proizvodnju električnih namjenskih vozila (PBV)
Kia je nedavno u svojoj fabrici Hwaseong u korejski provinciji Gyeonggi svečano položila kamen temeljac za svoju novu fabriku u kojoj će proizvoditi namjenska baterijska vozila (PBV – purpose built vehicle).
Kia će uložiti oko 758 miliona američkih dolara za kupovinu 99.000 hektara zemljišta, a masovnu proizvodnju namjerava pokrenuti u drugoj polovini 2025. godine. U prvoj punoj godini namjerava proizvesti 150.000 vozila, pri čemu se proizvodnja može povećati u skladu sa situacijom na tržištu.
Nova PBV fabrika biće ekološki prihvatljiva i koristit će inovativne proizvodne tehnologije i ujedno smanjiti emisije ugljika. Jedan od inovativnih proizvodnih postupaka koji će se obavljati u fabrici PBV je poznat kao "ćelijska metoda" i omogućava proizvodnju vozila na osnovu različitih zahtjeva klijenata. Metoda ćelije je strategija postavljanja procesa, koja združuje mašine ili radne stanice, koje se koriste za proizvodnju sličnih proizvoda ili dijelova. Cilj ćelijske metode je stvoriti učinkovitiji i fleksibilniji proizvodni proces skraćivanjem razdaljine koju moraju preći materijali i proizvodi tokom proizvodnje. Biće istovremeno korištena automatizacija uređaja upotrebom mašinskog učenja i umjetne inteligencije, automatizacija pregleda kvaliteta lakiranja ispod vozila, automatizacija ugradnje dijelova (npr. staklo, ime vozila i logotip kompanije).
Nova fabrika će pored toga biti i niskougljična, jer će tokom postupka lakiranja vozila koristiti suhu kabinu, ekološki prihvatljiviju metodu lakiranja, dok će se upotrebom prirodne svjetlosti i racionalizacijom proizvodnog procesa emisije ugljika smanjiti za oko 20 posto u odnosu na postojeće fabrike.
Nova fabrika biće prilagođena čovjeku, jer će težiti automatizaciji prilikom teških radnji i zadaća kod kojih treba gledati prema gore, dok će ujedno povećati osjećaj "otvorenosti" i smanjiti buku.
Kia planira da SW (kodno ime modela), kao prvi model iz ove fabrike, predstavi 2025. godine. Nakon toga Kia se namjerava raširiti na velika namjenska vozila koja će se moći koristiti za logistiku, dostavu svježe hrane, autobuse, te mobilne kancelarije i trgovine, kao i za mala namjenska vozila i srednje velike robotaksije s tehnologijom autonomne vožnje.
Grupacija Hyundai Motor Group do 2030. među tri najveća proizvođača električnih vozila na svijetu
Na svečanosti otvaranja je grupacija Hyundai Motor Group, koju čine tri sestrinske marke Hyundai Motor, Kia i Genesis, predstavila i svoj cilj da s ukupnom prodajom električnih vozila do 2030. godine postane jedan od tri najveća proizvođača električnih vozila na svijetu.
Grupacija do 2030. namjerava znatno povećati godišnju proizvodnju električnih vozila u Koreji na 1,51 milion primjeraka, a globalno na 3,64 miliona primjeraka. Za ostvarenje tih ciljeva Hyundai Motor i Kia zajedno s kompanijom Hyundai MOBIS namjeravaju u Koreji u sektor električnih vozila uložiti oko 18 milijardi USD.
2030. godine će grupacija imati ukupno 31 model električnih vozila, a krajem ove godine na evropsko tržište stiže Kia EV9, luksuzni električni SUV sa sedam sjedišta.
Povezane novosti

Toyota želi proizvoditi milion električnih automobila godišnje do 2027.
Prema novim medijskim izvještajima, Toyota je postavila cilj da do 2027. godine proizvodi čak milion električnih automobila godišnje. Istovremeno, japanski brend želi imati 15 električnih modela u ponudi u naredne dvije godine.

Mercedes ukida Citan i T-Klasu, klonove Renault Kangooa
Predstavnici Mercedesa potvrdili su da vanovi Citan i T-Klasa neće dobiti nasljednike i da će biti penzionisani do sredine 2026. god. Citan i T-Klasa su posljednja dva modela koja će biti proizvedena u saradnji s Renaultom kao klonovi popularnog Kangooa.

Elroq je drugi električni model Škode u BiH uz redizajnirani Enyaq
Škoda sada ima dva električna modela u ponudi. Pored Enyaqa koji je stigao u osvježenom izdanju, domaći uvoznik je predstavio i manji Elroq od kojeg se očekuje da unaprijedi prodajne brojke.