Menadžent Alfa Romeo je bijesan i vidi crveno. Priča se da je talijanska marka ozbiljno ljuta na matičnu kompaniju Stellantis i sestrinsku marku Dodge zbog korištenja novog SUV-a Tonale za kloniranje Dodge Horneta. I nije teško zaključiti zašto. Tonale je velika stvar za Alfu. Limuzina Giulia i SUV Stelvio drže marku na površini, ali se sporo prodaju. Dakle, velike su nade uložene u Tonale s kojim se računalo da će se Alfa uhvatiti u koštac s najprodavanijom klasom kompaktnih SUV-ova.
Ali te nade potkopava Alfina matična kompanija, Stellantis, koja je odlučila prepustiti Dodgeu da proizvede gotovo potpuno isti automobil koji košta 5.500 eura manje. Izvor iz Alfe tvrdi da je Tonale, koji je prvi put prikazan kao koncept još 2019., započeo život kao projekt Alfa Romea, ali ga je preoteo Dodge, koji je Tonale vidio kao način za vlasitit profit. Opet je pobijedila unutrašnja politika.
Da budemo iskreni, trgovci Alfe izgledat će kao idioti koji pokušavaju prodati zapravo isti automobil koji trgovac Dodgea nudi na cesti s puno nižom početnom cijenom od 29.990 eura spram Alfine od 35.500 eura. Ipak, da Hornet ne postoji i da je Alfa s Tonaleom ostala solo igrač na tržištu sa cijenom na nivou premium konkurenata poput Audija Q3 (od 37.650 eura u Njemačkoj) i BMW-a X1 (od 34.750 eura), čija cijena se kreće u sličnom rasponu, niko ne bi ni trepnuo. Ili možda ipak bi, jer teško da brend sa dobro poljuljanim imidžem može tako lako izazvati renomirane i omiljene modele iz premium segmenta po relativno sličnoj cijeni.
Prema određenim izvorima jednostavno nije bilo dovoljno novca za razvoj dva različita automobila, što znači da su razlike svedene tek na svjetla, masku i odbojnike, plus vrlo suptilno drugačiju kontrolnu ploču. Plus, marže su male u ovom segementu, tako da je proizvođač originalne opreme prilično ograničen i cilj je uvijek uložiti što manje u industrializaciju. Stršljen je u ovom slučaju bolno ubo Tonale, a Dodge ukrao šou Alfi.
Da budemo pošteni prema Stellantisu, Tonale i Hornet nisu jedini automobili čiji je zajednički DNK toliko očigledan. Iako je VW Grupa obično majstor u razlikovanju proizvoda izrađenih od istih komponenti, električni automobili Cupra Born i Volkswagen ID.3 koji se prodaju u Evropi skoro su identični, a razlikuju ih svjetla i branici. Još je više zajedničkog imaju Subaru BRZ i Toyota GR86. Pa u čemu je trik? Razlika u tim slučajevima je u tome što ovi automobili imaju iste cijene. Za kupca se sve samo svodi na to da li više voli Cuprin uglasti nos u odnosu na prijateljski zaobljenije lice ID.3 ili u drugom navedenom primjeru osjećaju li veću naklonost ka Subaruovim brendom nego ka Toyotinom. Ali Alfa Romeo pokušava prodati Tonale kao vrhunski automobil, a postojanje Dodge Horneta ozbiljno potkopava njenje ambicije. I to je sada ogroman problem za Talijane čiji automobil ima upečatljivije lice i egzotičniju značku, ali fundametalno jednak auto kao Hornet gubi smisao zbog više cijene.
Međutim, sve su prilike da Tonale neće biti prihvaćen kao njegov brat Hornet. Dodge ima puno veću prepoznatljivost brenda u SAD-a nego Alfa Romeo u Evropi, pogotovo među entuzijastima. Samim tim, neki potencijalni kupci pogrešno i nepravedno polažu više povjerenja u mehaničku kvalitetu i pouzdanost Horneta nego Tonalea uprkos tome što se oba modela sklapaju jedan pored drugog u istoj tvornici u Italiji, sačinjeni od istih komponenti.
Povezane novosti

Toyotina nova generacija pogona na hidrogen ima 20% veću autonomiju
Toyota je zvanično predstavila novu generaciju pogonskih agregata na hidrogen. Nova ažurirana tehnologija japanskog brenda obećava nekoliko poboljšanja, uključujući 20% povećanje dometa u odnosu na trenutnu generaciju motora na vodik.

Najpouzdaniji automobilski brendovi na svijetu: Japanci i dalje dominiraju
Svake godine organizacija Consumer Reports objavljuje listu proizvođača automobila rangiranih prema pouzdanosti. Očekivano, japanski brendovi ponovo zauzimaju vrh, dok je najbolje rangirani evropski proizvođač tek na sedmom mjestu.

Vraća se kultna Lancia Fulvia
Lancia Fulvia bi mogla biti oživljena u bliskoj budućnosti. Stellantis, grupa čiji je Lancia dio, prijavila je prije nekoliko dana Kancelariji Evropske unije za intelektualnu svojinu novi žig sa imenom slavnog modela.