Jubilej u Opelu - Kadett C slavi 50. rođendan
Serija modela koja je bila popularna među generacijama kupaca prije Astre nazivala se Kadett. Prije tačno 50 godina prvi put je lansirana treća poslijeratna generacija kompaktnog bestselera - Kadett C, koji je bio drugačiji od gotovo svih prethodnika.
Pametni porodični automobil, šarmantan drugi automobil s praktičnim prtljažnikom ili sportski coupé – porodica Kadett C imala je mnoga lica od 1973. do 1979. Kadett C s pogonom na zadnje točkove pojavio se u kasno ljeto 1973. s jasno dizajniranom karoserijom i novom prednjom osovinom s dvostrukim poprečnim ramenima. Karakteristični dizajn uključivao je ravnu rešetku hladnjaka, poklopac motora s prepoznatljivim naborom karakterističnim za brand i prednjim veznim limom u obliku spojlera. Kadett ne samo da vozi iznimno dobro, već je i čvrsto izrađen i dovršen. Zahtijeva malo održavanja, lako se popravlja i ekonomičan je za upotrebu, pisali su stručnjaci za ispitivanje automobila časopisa Auto motor und sport.
Kupci su imali bogat izbor i mogla se pronaći prava verziju Kadetta za svačiji ukus. Treća generacija Kadetta izvorno je bila dostupna kao limuzina s dvoja ili četiri vrata u normalnoj i luksuznoj verziji, kao karavan s troja ili pet vrata, te kao coupé. Uslijedit će još mnogo verzija jer je Kadett C dizajniran kao svjetski automobil. Ne samo da je silazio s proizvodne trake u Njemačkoj, već se proizvodio i kao Chevette u Vauxhallu u Velikoj Britaniji. Osim toga, izrađivao se i u Aziji, Australiji te Sjevernoj i Južnoj Americi s blago izmijenjenom karoserijom i tehnologijom prilagođenom lokalnim uslovima. U Njemačkoj su pogon u početku omogućivali efikasni 1,2-litarski motori s 38 kW/52 KS i 44 kW/60 KS. Početkom 1975. ponudi motora se priključila posebno ekonomična benzinska pogonska jedinica od 1,0 litre s 30 kW/40 KS. Uz GT/E model s ubrizgavanjem goriva sa 77 kW/105 KS predstavljen na izložbi IAA 1975. Opel je nastavio tradiciju modela Rallye Kadett.
Prvi Kadett s pojasevima u tri tačke
Kad je generacija C počela silaziti s proizvodne trake 1973., bio je to prvi Kadett koji je imao sigurnosne pojaseve u tri tačke na prednjim sjedištima, pričvršćene na B stup na vrhu i dnu te na zatezač pojasa. Bila je to sigurnosna karakteristika koja spašava živote i koja je, zahvaljujući jednostavnom rukovanju jednom rukom, povećala prihvaćenost među mnogim ljudima kojima se nisu sviđali sigurnosni pojasevi. Svi prekidači bili su lako dostupni, čak i s vezanim sigurnosnim pojasom, a instrumenti su uvijek bili lako čitljivi, što se u to vrijeme nije podrazumijevalo.
Najveća tehnička inovacija Kadetta C bio je prednji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima i spiralnim oprugama. Stabilizator je bio standardan za sve verzije. Razmak između točkova bio je 20 mm veći nego kod prethodnika kako bi se upravljanje dodatno unaprijedilo. Dodatno razvijena stražnja osovina savršeno je usklađena, pridonoseći neutralnom upravljanju i visokoj razini aktivne sigurnosti. Karakteristike kao što su sigurnosni upravljač za ublažavanje udaraca, zone gužvanja sprijeda i straga te prostor za putnike kao sigurnosna ćelija smanjile su rizik od ozljeda u slučaju sudara.
Rallye-Kadett u novom ruhu
Kad je Kadett GT/E proslavio svoju premijeru na izložbi IAA 1975., Opel je dokazao da je treća generacija Kadetta ne samo sigurna, već i vrlo sportska. Njegov 1,9-litarski motor s Bosch L-Jetronic ubrizgavanjem goriva ostvarivao je 77 kW/105 KS. S približnom težinom od tek 900 kilograma mogao je doseći najveću brzinu od 184 km/h. Mišljenja o njegovu dizajnu bila su podijeljena, a posebno je oduševljavao ljubitelje motoutrka: iznad linije pojasa GT/E je bio jarko žut, a ispod crn. O modelu GT/E tada nisu sanjali samo mladi vozači. Od 1976., pa nadalje, poznati vozači iz Opela koji će uskoro ispisati istoriju mototrka zauzeli su svoja mjesta za njegovim volanom. Walter Röhrl i Rauno Aaltonen ostvarili su uspjeh s modelom GT/E sa 165 kW/225 KS na reli trkama u Monte Carlu i Portugalu. Röhrl i Jochen Berger – prvi profesionalni suvozač u Njemačkoj – osvojili su fantastično četvrto mjesto na utrci u Monte Carlu, a Opel je čak postigao drugo mjesto u ukupnom poretku brandova.
Opel je 1976. ponudio Kadett s drugačijom vrstom uživanja u vožnji. S verzijom Kadett Aero vozač i putnici mogli su pustiti da im vjetar nosi kosu i ''krstariti'' cestama. Kadett Aero, koji je proizveo Baur, stručnjak za karoseriju iz Stuttgarta, bio je izvanredan kabriolet sa zaštitnim lukom, Targa karoserijom i sklopivo stražnje staklo. Aero je time spojio nekoliko automobila u jednom: kabriolet, automobil za odmor i porodično vozilo, kao i svestrano vozilo za gradski i prigradski saobraćaj. Danas se smatra legendarnim klasikom koji privlači oduševljenje i pažnju na brojnim reli trkama starih automobila.
Opel Astra Sports Tourer Electric
Nasljednik Kadetta bila je Astra F 1991. Najnovija generacija Astre također nudi puno užitka u vožnji – i to na vrlo odgovoran način. Prvi put u dugoj priči o uspjehu kompaktne klase Opelovih automobila Astra je potpuno električna. S novom Astrom Sports Tourer Electric, koja je nedavno predstavljena na izložbi IAA, Opel ima jedan od prvih električnih karavana na tržištu.
Električni motor razvija 115 kW/156 KS i snažnih 270 Nm maksimalnog obrtnog momenta od prvog dodira papučice gasa, osiguravajući brzo pokretanje i impresivno ubrzanje. Također, dok su mnogi električni automobili ograničeni brzinama do 150 km/h ili 160 km/h, nova Astra Sports Tourer Electric ima najveću brzinu od 170 km/h. Energiju za domet od najviše 413 kilometara prema WLTP-u osigurava litij-ionska baterija od 54 kWh, koja se može brzo napuniti kad je to potrebno. Električni automobil istovremeno spaja sve prednosti prostranog karavana s odvažnim i besprijekornim dizajnom savremene generacije Astre. S tom inovativnom kombinacijom nova Astra Sports Tourer Electric ima sve što je potrebno za uspješan nastavak duge istorije kompaktne klase Opelovih vozila.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.