Putovanje Seat Toleda počelo je proizvodnjom u maju 1991. godine, kada je krenula proizvodnja prve i bez sumnje najuspješnije generacije. U prvoj godini pune proizvodnje prodano je 77.336 jedinica, godinu kasnije gotovo dvostruko više. Bio je to model nastao na platformi VW Golfa i Jette 2, ali pristupačniji od njih.
Toledo je doživio novu mladost s drugom generacijom koja je bila derivat Golfa 4, odnosno limuzinska verzija atraktivnog Leona, a pojavila se krajem 1998. godine. Tada je granica od sto hiljada komada godišnje bila standard. Proizvodio se do 2004. godine, a upravo se ovaj model najčešće može vidjeti na bh. cestama.
Toledo se značajno promijenio u trećoj generaciji dobivši monovolumensku karoseriju (samo je modifikovan zadnji kraj u poređenju s Alteom), a u roku od nekoliko godina deseci hiljada prodanih jedinica preko noći su postali su jedinice od jedva nekoliko hiljada. Proizvodnja trećeg nasljednika tako je neslavno i prebrzo završila nakon samo pet godina proizvodnje (2004. – 2009.).
Za Toledo je nastupila kratkotrajna pauza od 2009. do 2011. I onda 2012. stigla je četvrta generacija koja se ponovo vratila starom obliku limuzine s petim ''liftback'' vratima i cijenom koja je bila ''narodna''. Taj, ispostavit će se vrlo brzo zadnji Toledo, bio je tehnološki brat Škode Rapid, a oba su se modela razlikovala samo u sitnim detaljima. To je ujedno bio prvi i jedini Toledo zasnovan na broj manjoj platformi od prethodnika. Zadnja generacija Toleda prodana je u 21.771 primjeraka prve godine pune proizvodnje, 16.000 sljedeće godine i 19 hiljada primjeraka u godini iza. Proizvodnja je okončana 2019. godine, kada je isporučeno svega 1.506 automobila. Prve dvije generacije je zaista bilo nemoguće poraziti po broju isporuka.
Sve u svemu, Toledo se može pohvaliti zanimljivom istorijom s više od milion prodanih jedinica. To je također motivisalo grafičara Honzu Lušovskog sa portala auto.cz da nacrta mogućeg nasljednika nekadašnje ikone devedesetih. Inspiracija aktuelnoj generaciji Leona više je nego očita, kao i činjenica da bi mogao biti direktni konkurent Škodi Octaviji. Šta mislite, da li bi Toledo kao limuzina ili liftback i danas imao šanse za uspjeh? Šansu pored najezde ''terenskih'' modela?
Povezane novosti

Najpouzdaniji automobilski brendovi na svijetu: Japanci i dalje dominiraju
Svake godine organizacija Consumer Reports objavljuje listu proizvođača automobila rangiranih prema pouzdanosti. Očekivano, japanski brendovi ponovo zauzimaju vrh, dok je najbolje rangirani evropski proizvođač tek na sedmom mjestu.

Vraća se kultna Lancia Fulvia
Lancia Fulvia bi mogla biti oživljena u bliskoj budućnosti. Stellantis, grupa čiji je Lancia dio, prijavila je prije nekoliko dana Kancelariji Evropske unije za intelektualnu svojinu novi žig sa imenom slavnog modela.

Toyota prodala više od šest miliona elektrifikovanih vozila u Evropi
Rekordi su tu da se ruše, a jubileji da se slave. Najveći svjetski proizvođač automobila Toyota obilježava novu prekretnicu i ruši prodajni rekord na evropskom tržištu. Od 1997. godine prodato je oko šest miliona elektrifikovanih vozila, uglavnom hibrida.