Grčki Trikali postaje prvi evropski grad koji testira robote za dostavu
Nekad naučna fantastika, a danas već stvarnost, dronovi koji dostavljaju teret i sve vrste robota koji ljubazno nude usluge na raznim javnim mjestima postaju sveprisutniji u našim životima i uskoro će ih biti posvuda.
Amazon se već nekoliko godina sprema konačno započeti isporuku dronovima. Njihov dron MK30 za uslugu Prime Air samo je jedan od najnovijih primjera dostavnih bespilotnih letjelica, ali stvari postaju malo komplikovanije kada te ''mašine'' trebaju obavljati istu vrstu zadataka na zemlji.
Zbog toga se svaki vanjski robot namijenjen javnim službama mora uvoditi postepeno, nakon niza i niza testiranja. Jedan od ovih slatkih mališana trenutno pokazuje šta može u grčkom gradu Trikali.
Cilj mu je jednog dana nositi i dostavljati raznu robu u više gradskih središta. Za sada praktikuje dostavu novina, pošte i malih paketa od dobavljača do lokalnih trgovina u Trikali, mada je sve počelo sa isporukom dječjih pisama Djedu Božićnjaku.
Ovo su početne faze pilot projekta koji se provodi u okviru evropskog programa pod nazivom SHOW, koji podržava automatizaciju u gradskom prevozu. e-Trikala, gradska razvojna agencija, sarađuje s dva univerziteta (Istraživački institut za komunikacijske i računarske sisteme EPISEY i Univerzitet u Ženevi) na testiranju i implementaciji operacije "droida za dostavu".
Sam robot dolazi od talijanskog brenda YAPE Mobility. Isti postoji već nekoliko godina, a ''praksu'' je odradio radeći uglavnom po aerodromima.
Yape je robot na dva točka, koji je otprilike visine invalidskih kolica, i može nositi do 20 kg u svom sigurnom spremniku kojem se može pristupiti samo putem sistema za prepoznavanje lica. Njegove baterije su dovoljne da osiguraju domet od 40 km i brzu isporuku pri maksimalnoj brzini od 20 km/h.
Povezane novosti

Toyota će investirati dvije milijarde dolara u fabriku električnih vozila u Šangaju
Japanski proizvođač automobila Toyota, potpisao je ugovor vrijedan dvije milijarde dolara o gradnji fabrike električnih vozila u Šangaju, usred eskalirajućeg tarifnog rata između SAD-a i Kine.

Volvo započeo s proizvodnjom električnog SUV-a EX30 u Evropi
Švedski brend pokrenuo je konačno proizvodnju modela EX30 u tvornici u belgijskom Gentu. Električni SUV do sada se proizvodio u Kini, ali je proizvodnja premještena kako bi se izbjegle dodatne carine koje je nametnula Evropska unija.

Auto Shanghai 2025: Kineska revolucija za novu eru mobilnosti
Auto Shanghai 2025 je više od sajma – to je globalni pokazatelj smjera automobilskog sektora, gdje Kina postavlja standarde za elektromobilnost, autonomnu vožnju i digitalizaciju.