Vijesti

Auto Shanghai 2025: Kineska revolucija za novu eru mobilnosti

Auto Shanghai 2025 je više od sajma – to je globalni pokazatelj smjera automobilskog sektora, gdje Kina postavlja standarde za elektromobilnost, autonomnu vožnju i digitalizaciju.

Autor: BIHAMK

Sajam automobila Auto Shanghai 2025, koji se održava od 23. aprila do 2. maja u Nacionalnom izložbenom i kongresnom centru u Šangaju, potvrđuje svoju poziciju kao vodeći svjetski događaj u automobilskoj industriji. Pod temom ''Prihvatanje inovacija, osnaživanje budućnosti'', sajam okuplja preko 1.000 izlagača iz 26 zemalja na 360.000 kvadratnih metara, s više od 100 svjetskih premijera. Ovaj događaj nije samo izložba automobila, već platforma koja oblikuje budućnost mobilnosti, ističući kinesku dominaciju u električnim vozilima (EV), hibridima i pametnim tehnologijama. Auto Shanghai, koji se održava od 1985. godine, prerastao je u jedan od najznačajnijih svjetskih sajmova automobila, ravnopravan s događajima u Detroitu, Tokiju i tradicionalnim evropskim sajmovima. Njegov globalni utjecaj proizlazi iz nekoliko ključnih faktora. Prije svega, Kina kao lider u elektromobilnosti, jer se radi o najvećem svjetskom tržištu automobila, s 31,4 miliona prodanih vozila u 2024. godini, od čega EV i hibridi čine oko 45% prodaje. Auto Shanghai predstavlja epicentar inovacija u novim energetskim vozilima (NEV), s domaćim brendovima poput BYD-a, koji je prestigao Teslu po prodaji EV-a, i tehnoloških divova poput Xiaomija i Huaweija.

Svjetske premijere i tehnološke inovacije: Sajam donosi modele poput BYD-ovog Yangwang U7 s revolucionarnim elektromagnetnim ovjesom i Audijeve E5 Sportback, razvijene u Kini s 800 KS i dometom od 770 km. Fokus je na autonomnoj vožnji, bržem punjenju i ''pametnim automobilima'' s naprednim digitalnim sučeljima. Globalna platforma za saradnju: Auto Shanghai privlači svjetske gigante poput Volkswagena, BMW-a i Toyote, koji prilagođavaju svoje modele kineskom tržištu, dok kineski proizvođači poput Geelyja i NIO-a ciljaju izvoz u Europu i druge regije. Događaj uključuje i Global Automotive Leaders Closed-door Summit, gdje se raspravlja o budućnosti industrije.

 Usred trgovinskih tenzija, uključujući američke carine od 145% na kineske uvoze i EU tarife na kineske EV-e, sajam pokazuje kinesku otpornost i sposobnost preusmjeravanja proizvodnje u Evropu i druge regije. Tradicionalni evropski sajmovi automobila – Ženeva, Pariz i Frankfurt – suočavaju se s izazovima koji dovode u pitanje njihovu relevantnost u odnosu na Auto Shanghai. Podsjećanja radi, Ženevski sajam otkazan je 2024. godine zbog nedostatka interesa proizvođača, dok su sajmovi u Parizu i Frankfurtu smanjili razmjere. Na primjer, Pariz 2024. privukao je manje izlagača zbog visokih troškova i fokusa proizvođača na digitalne prezentacije. Nasuprot tome, Auto Shanghai bilježi rekordnu posjećenost i 150+ medijskih događaja.

Dok Kina predvodi u EV inovacijama, evropski sajmovi zaostaju jer se evropski proizvođači bore s visokim troškovima i sporijim razvojem (prosječno 4-5 godina za novi model naspram kineskih 2 godine). Šangaj je postao ''glavna destinacija'' za prikaz budućnosti automobila, dok se evropski sajmovi percipiraju kao ''nostalgični''.

Zašto je to tako važna je i činjenica da kineski brendovi poput BYD-a i NIO-a sve više prodiru u Evropu, dok evropski proizvođači poput Volkswagena i Stellantisa gube tržišni udio u Kini. Auto Shanghai pokazuje kineske modele prilagođene globalnim tržištima, dok evropski sajmovi često prikazuju modele usmjerene na regionalne potrebe. Ipak, evropski sajmovi nisu potpuno ''izgubili bitku''. Pariz i dalje privlači pažnju za luksuzne brendove poput Bugattija, a Ženeva ima potencijal za povratak kao važan događaj. Međutim, Auto Shanghai je preuzeo ulogu globalnog lidera jer kombinira masovnu proizvodnju, tehnološke inovacije i tržišnu dinamiku Kine. Dok Evropa ''drži ručnu kočnicu'' u raspravama o standardima, Šangaj je postao mjesto gdje se rađa budućnost automobila.

BIHAMK

Povezane novosti

Citroën pokrenuo proizvodnju novog C3 u Srbiji

Citroën pokrenuo proizvodnju novog C3 u Srbiji

Nakon sporazuma između Stellantisa i Ministarstva privrede Srbije, fabrika u Kragujevcu je u potpunosti modernizovana u periodu od 2022. do 2024. godine kako bi prihvatila novu Smart Car platformu i omogućila proizvodnju električnih modela kao što je C3.

Možda bi vas zanimalo