Sajam automobila Auto Shanghai 2025, koji se održava od 23. aprila do 2. maja u Nacionalnom izložbenom i kongresnom centru u Šangaju, potvrđuje svoju poziciju kao vodeći svjetski događaj u automobilskoj industriji. Pod temom ''Prihvatanje inovacija, osnaživanje budućnosti'', sajam okuplja preko 1.000 izlagača iz 26 zemalja na 360.000 kvadratnih metara, s više od 100 svjetskih premijera. Ovaj događaj nije samo izložba automobila, već platforma koja oblikuje budućnost mobilnosti, ističući kinesku dominaciju u električnim vozilima (EV), hibridima i pametnim tehnologijama. Auto Shanghai, koji se održava od 1985. godine, prerastao je u jedan od najznačajnijih svjetskih sajmova automobila, ravnopravan s događajima u Detroitu, Tokiju i tradicionalnim evropskim sajmovima. Njegov globalni utjecaj proizlazi iz nekoliko ključnih faktora. Prije svega, Kina kao lider u elektromobilnosti, jer se radi o najvećem svjetskom tržištu automobila, s 31,4 miliona prodanih vozila u 2024. godini, od čega EV i hibridi čine oko 45% prodaje. Auto Shanghai predstavlja epicentar inovacija u novim energetskim vozilima (NEV), s domaćim brendovima poput BYD-a, koji je prestigao Teslu po prodaji EV-a, i tehnoloških divova poput Xiaomija i Huaweija.
Svjetske premijere i tehnološke inovacije: Sajam donosi modele poput BYD-ovog Yangwang U7 s revolucionarnim elektromagnetnim ovjesom i Audijeve E5 Sportback, razvijene u Kini s 800 KS i dometom od 770 km. Fokus je na autonomnoj vožnji, bržem punjenju i ''pametnim automobilima'' s naprednim digitalnim sučeljima. Globalna platforma za saradnju: Auto Shanghai privlači svjetske gigante poput Volkswagena, BMW-a i Toyote, koji prilagođavaju svoje modele kineskom tržištu, dok kineski proizvođači poput Geelyja i NIO-a ciljaju izvoz u Europu i druge regije. Događaj uključuje i Global Automotive Leaders Closed-door Summit, gdje se raspravlja o budućnosti industrije.
Usred trgovinskih tenzija, uključujući američke carine od 145% na kineske uvoze i EU tarife na kineske EV-e, sajam pokazuje kinesku otpornost i sposobnost preusmjeravanja proizvodnje u Evropu i druge regije. Tradicionalni evropski sajmovi automobila – Ženeva, Pariz i Frankfurt – suočavaju se s izazovima koji dovode u pitanje njihovu relevantnost u odnosu na Auto Shanghai. Podsjećanja radi, Ženevski sajam otkazan je 2024. godine zbog nedostatka interesa proizvođača, dok su sajmovi u Parizu i Frankfurtu smanjili razmjere. Na primjer, Pariz 2024. privukao je manje izlagača zbog visokih troškova i fokusa proizvođača na digitalne prezentacije. Nasuprot tome, Auto Shanghai bilježi rekordnu posjećenost i 150+ medijskih događaja.
Dok Kina predvodi u EV inovacijama, evropski sajmovi zaostaju jer se evropski proizvođači bore s visokim troškovima i sporijim razvojem (prosječno 4-5 godina za novi model naspram kineskih 2 godine). Šangaj je postao ''glavna destinacija'' za prikaz budućnosti automobila, dok se evropski sajmovi percipiraju kao ''nostalgični''.
Zašto je to tako važna je i činjenica da kineski brendovi poput BYD-a i NIO-a sve više prodiru u Evropu, dok evropski proizvođači poput Volkswagena i Stellantisa gube tržišni udio u Kini. Auto Shanghai pokazuje kineske modele prilagođene globalnim tržištima, dok evropski sajmovi često prikazuju modele usmjerene na regionalne potrebe. Ipak, evropski sajmovi nisu potpuno ''izgubili bitku''. Pariz i dalje privlači pažnju za luksuzne brendove poput Bugattija, a Ženeva ima potencijal za povratak kao važan događaj. Međutim, Auto Shanghai je preuzeo ulogu globalnog lidera jer kombinira masovnu proizvodnju, tehnološke inovacije i tržišnu dinamiku Kine. Dok Evropa ''drži ručnu kočnicu'' u raspravama o standardima, Šangaj je postao mjesto gdje se rađa budućnost automobila.
Povezane novosti

Stari automobili će također poskupiti, njemačko tržište je referenca
Cijene klasičnih automobila u Njemačkoj su prošle godine tek neznatno porasle. Prema Classic Analyticsu, trenutna tržišna situacija je stabilna. Međutim, njemački indeks vrijednosti oldtimera (DOX), bilježi rast od 1,9 posto.

Citroën pokrenuo proizvodnju novog C3 u Srbiji
Nakon sporazuma između Stellantisa i Ministarstva privrede Srbije, fabrika u Kragujevcu je u potpunosti modernizovana u periodu od 2022. do 2024. godine kako bi prihvatila novu Smart Car platformu i omogućila proizvodnju električnih modela kao što je C3.

Marke grupacije Geely ostvarile rast prodaje od 31% u prvom kvartalu
Zhejiang Geely Holding Group (Geely Holding) objavio je da je ukupna prodaja svih njihovih automobilskih brendova u prvom tromjesečju 2025. dostigla 946.627 vozila, što je povećanje od 31% na godišnjem nivou.