Članak top banner 970x90
Vijesti

Čak petina električnih automobila prodatih u Evropi proizvedeno je u Kini

Nakon istraživanja koje je provela jedna nevladina organizacija, pokazalo se da je svaki peti električni automobil prodat u Evropi proizveden u Kini. Očekuje se da će se ovaj broj ove godine povećati, a pogotovo kada Kinezi otvore svoje fabrike u EU.

Autor: BIHAMK

U Evropi su električna vozila proizvedena u Kini sve zastupljenija i od toga fenomena se ne može pobjeći. Od otprilike 300.000 električnih vozila prodatih u Evropskoj uniji prošle godine, 19,5 posto je proizvedeno u Kini, a taj broj će rasti, navodi se u članku koji je objavila nevladina organizacija T&E.

U ovom članku se predviđa da će električna vozila, proizvedena u Kini ove godine, činiti 25 posto tržišnog udjela električnih vozila u EU ako se nastavi prošlogodišnji trend. To uključuje modele Tesle i Dacije, koji se takođe uvoze iz Kine, ali i kineskih kompanija poput BYD-a.

Prošle godine najveći uvoznik električnih vozila kineske proizvodnje u EU bila je američka kompanija Tesla (28%), a slijedila je je Dacia (20%), koja svoj jedini EV model Spring takođe uvozi u Evropu transportujući ga iz kineske tvornice. Međutim, tempo kojim kineski proizvođači automobila povećavaju svoj izvoz u EU naglo se povećao i već čini nervoznim evropske proizvođače.

Taj će broj i dalje rasti, a nevladina organizacija predviđa da bi domaće marke automobila poput BYD, MG, NIO i drugih mogle činiti 20 posto tržišta električnih vozila do 2027. godine. Električna vozila proizvedena u Kini obično su jeftinija od svojih konkurenata proizvedenih u Evropi, što je korisno za kupce. Međutim, kupovina velikog broja uvezenih automobila znači da će novac napustiti Evropu, finansirajući daljnji razvoj električnih vozila u Kini.

Ipak, T&E nudi nekoliko rješenja za te probleme, a najvažnije je povećanje uvoznih carina. Trenutno EU ima porez na uvoz od 10% na električna vozila proizvedena u Kini, ali nevladina organizacija vjeruje da bi povećanje tog poreza na 25% imalo samo dugoročne pozitivne učinke.

Ono što je poznato za sada, EU će uskoro početi s naplatom većom stopom carine za uvozna vozila iz Azije, a raspravlja se da naplatu izvrši retroaktivno. Povećanje carina učinilo bi kineska električna vozila srednje klase skupljim od njihovih konkurenata u EU, dok bi kompaktni SUV-ovi i veći automobili ostali malo jeftiniji.

Uvozna carina za baterije također bi se trebala povećati, jer trenutno iznosi samo 1,3% u EU. S druge strane, to je jako niska stopa u usporedbi s Kinom, koja naplaćuje 10% za ćelije proizvedene u EU ili Sjedinjenim Državama, koje imaju carinu od 10,9% za ćelije proizvedene u Kini.

Veliki kineski proizvođači baterija, poput BYD-a i CATL-a, optimistično gledaju u budućnost i planiraju izgraditi tvornice u EU-u s kojim bi izbjegli povećane carine, a istovremeno pružili mogućnosti zapošljavanja lokalnim radnicima.

Istovremeno, dok se tvornice ne otvore, Kinezi posjeduju i ujedno grade dodatne ogromne brodove za transport automobila ka Evropi. Čini se da će kineske marke iz svega ovog izaći još jače i da će u skoroj budućnosti preplaviti Stari kontinent s tehnološki naprednim i jako povoljnim automobilima.

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo