BYD kupio Fordovu tvornicu u Brazilu, možda uskoro i u Njemačkoj
Promjena na tržištu uz dolazak električnih vozila dovela je do pojave izraza "stari proizvođači automobila". On predstavlja sve kompanije koje su se etablirale s motorima s unutrašnjim sagorjevanjem prije nekoliko decenija. No, njima je izgleda odzvonilo.
Ako pitate obožavatelje Tesle oni misle da samo njihov voljeni proizvođač električnih vozila može izazvati starije i etablirane marke. To je daleko od istine ako pogledamo do koje tačke razvoja su došli kineski proizvođači. Ako neki proizvođač automobila može parirati drugima, onda je to kineska kompanija BYD, posebno kada je riječ o tvornicama.
BYD je bio zainteresovan za kupovinu dvije Fordve tvornice, one u Brazilu koju je zvanično otkupio, iako još uvijek postoji interes za onom u Njemačkoj. Brazilska jedinica bila je industrijski kompleks u Camaçariju koji je proizvodio modele: Ka, Ka Sedan i EcoSport. Budući da je Ford penzionisao ova tri modela zbog svoje odluke da se fokusira na električne automobile i profitabilnije proizvode, odluka nije bila teška. Tvornica u Saarlouisu u Njemačkoj proizvodi Focus, koji je još uvijek u prodaji, ali bi ga trebao zamijeniti električni crossover ili SUV. I njemačku tvornicu kineski div razmatra u opciji kupovine kako bi se razgranao u Evropi.
Nakon što su prve vijesti izašle u novembru 2022. Fordu je navodno trebalo tri mjeseca da zvanično odluči. BYD je novi vlasnik industrijskog kompleksa Camaçari, što će službeno biti objavljeno u aprilu. Grupa BYD inžinjera otići će u tvornicu sljedeće sedmice kako bi fino prilagodili namjenu koju će nova jedinica imati u strategiji kompanije kao i definisati proizvode za brazilsko tržište.
BYD će imati tri tvornice u brazilskoj tvornici: jednu za preradu litija i željeznog fosfata, drugu za šasije autobusa i kamiona i posljednju za putnička vozila, koja će uključivati EV i PHEV. U početku fabrika bi trebala trebala proizvoditi 30.000 vozila, ali plan je da se ubrzo proširi na 150.000 jedinica. Tvornice će zapošljavati oko 1200 ljudi, a prve dvije trebale bi početi s proizvodnjom do oktobra 2024.
Povezane novosti

Elroq je drugi električni model Škode u BiH uz redizajnirani Enyaq
Škoda sada ima dva električna modela u ponudi. Pored Enyaqa koji je stigao u osvježenom izdanju, domaći uvoznik je predstavio i manji Elroq od kojeg se očekuje da unaprijedi prodajne brojke.

Kralj parkinga i gradske gužve Smart ForTwo spreman za povratak
Iako je ugašen prije samo godinu dana, Smart je navodno najavio oživljavanje popularnog gradskog dvosjeda ForTwo. Novitet bi trebao imati dizajn inspirisan s prvom generacijom, a šasiju vi zajedno razvili Mercedes i Geely.

Škoda Superb se proizvodi punih 90 godina
S pauzom dužom od 50 godina, Škoda proizvodi Superb dugih devet decenija. Prvi Superb se proizvodio do kasnih 1940-ih, a model je zahvaljujući Volkswagenu oživljen 2001.