Kada je BMW lansirao i3 prije 10 godina, taj električni hatchback predstavljao je veliku promjenu za bavarskog proizvođača automobila. Taj model je imao novi koncept pogona, nove materijale, novu proizvodnju i dizajn zasnovan na održivosti. U to vrijeme, i3 se smatrao vrlo naprednim vozilom.
BMW se nada da će se ovaj scenario ponoviti sa porodicom električnih vozila Neue Klasse. Bavarci će ponovo lansirati potpuno električni automobil koji će se izdvajati od ostatka automobilskog svijeta. Unutar BMW-a, Neue Klasse predstavlja prelazak proizvođača na električnu i digitalnu mobilnost. Za ovu svrhu razvijena je namjenska električna arhitektura od 800 volti.
U srcu sistema je visokonaponska baterija koja se odriče modularnog dizajna. Umjesto da leži na osnovnoj ploči, baterija će postati dio strukture karoserije vozila kako bi se smanjila težina i troškovi montaže. Vrlo važno na temu baterije, BMW će preći sa prizmatičnih na cilindrične ćelije, što će povećati gustoću energije i samim tim povećati autonomiju.
Takođe, šesta generacija BMW-ove eDrive tehnologije će debitovati u Neue Klasse modelima. Novi sistem je više od 40% lakši, kompaktniji i isplativiji od eDrive verzije koja se danas koristi. Očekuje se da će ovakav eDrive omogućiti vozilima do 25% nižu potrošnju energije od trenutne verzije.
Neue Klasse predstavlja najveću investiciju u istoriji BMW-a. Električna arhitektura je dizajnirana da pokrije čitav asortiman proizvođača automobila. Tehnologija Neue Klasse će do kraja ove decenije poslužiti za šest modela. BMW će 2026. godine započeti proizvodnju limuzine serije 3 u fabrici u Minhenu. Kasnije će početi proizvodnja i u Meksiku i Kini. Sedan coupe pod nazivom iX4 takođe se očekuje 2026. godine, a karavan varijanta je predviđena za 2027. Šesti model je kompaktni SUV, za koji se očekuje da će zamijeniti iX1.
Sa dolaskom Neue Klasse, očekuje se da će BMW uvesti novu nomenklaturu kako bi se izbjegla zabuna među kupcima tokom prelaska na električno doba.
Povezane novosti

Toyota želi proizvoditi milion električnih automobila godišnje do 2027.
Prema novim medijskim izvještajima, Toyota je postavila cilj da do 2027. godine proizvodi čak milion električnih automobila godišnje. Istovremeno, japanski brend želi imati 15 električnih modela u ponudi u naredne dvije godine.

Mercedes ukida Citan i T-Klasu, klonove Renault Kangooa
Predstavnici Mercedesa potvrdili su da vanovi Citan i T-Klasa neće dobiti nasljednike i da će biti penzionisani do sredine 2026. god. Citan i T-Klasa su posljednja dva modela koja će biti proizvedena u saradnji s Renaultom kao klonovi popularnog Kangooa.

Elroq je drugi električni model Škode u BiH uz redizajnirani Enyaq
Škoda sada ima dva električna modela u ponudi. Pored Enyaqa koji je stigao u osvježenom izdanju, domaći uvoznik je predstavio i manji Elroq od kojeg se očekuje da unaprijedi prodajne brojke.