Kada je BMW lansirao i3 prije 10 godina, taj električni hatchback predstavljao je veliku promjenu za bavarskog proizvođača automobila. Taj model je imao novi koncept pogona, nove materijale, novu proizvodnju i dizajn zasnovan na održivosti. U to vrijeme, i3 se smatrao vrlo naprednim vozilom.
BMW se nada da će se ovaj scenario ponoviti sa porodicom električnih vozila Neue Klasse. Bavarci će ponovo lansirati potpuno električni automobil koji će se izdvajati od ostatka automobilskog svijeta. Unutar BMW-a, Neue Klasse predstavlja prelazak proizvođača na električnu i digitalnu mobilnost. Za ovu svrhu razvijena je namjenska električna arhitektura od 800 volti.
U srcu sistema je visokonaponska baterija koja se odriče modularnog dizajna. Umjesto da leži na osnovnoj ploči, baterija će postati dio strukture karoserije vozila kako bi se smanjila težina i troškovi montaže. Vrlo važno na temu baterije, BMW će preći sa prizmatičnih na cilindrične ćelije, što će povećati gustoću energije i samim tim povećati autonomiju.
Takođe, šesta generacija BMW-ove eDrive tehnologije će debitovati u Neue Klasse modelima. Novi sistem je više od 40% lakši, kompaktniji i isplativiji od eDrive verzije koja se danas koristi. Očekuje se da će ovakav eDrive omogućiti vozilima do 25% nižu potrošnju energije od trenutne verzije.
Neue Klasse predstavlja najveću investiciju u istoriji BMW-a. Električna arhitektura je dizajnirana da pokrije čitav asortiman proizvođača automobila. Tehnologija Neue Klasse će do kraja ove decenije poslužiti za šest modela. BMW će 2026. godine započeti proizvodnju limuzine serije 3 u fabrici u Minhenu. Kasnije će početi proizvodnja i u Meksiku i Kini. Sedan coupe pod nazivom iX4 takođe se očekuje 2026. godine, a karavan varijanta je predviđena za 2027. Šesti model je kompaktni SUV, za koji se očekuje da će zamijeniti iX1.
Sa dolaskom Neue Klasse, očekuje se da će BMW uvesti novu nomenklaturu kako bi se izbjegla zabuna među kupcima tokom prelaska na električno doba.
Povezane novosti

Protivno trendovima: Smart priprema prvu limuzinu u historiji brenda
Smart priprema novi model koji će biti direktan konkurent Tesla Modelu 3. Novi model će se zvati Smart #6 i bit će prva limuzina u historiji brenda.

Audi se oprostio A4, na bh. tržište stigao atraktivni A5
Čak tri legende iz Ingolstadta ispraćene su u penziju, ali samo jedna je dobila nasljednika. Audi se oprostio od TT, R8 i A4, a samo je potonji dobio nasljednika u obliku A5. Cijene u BiH počinju od 77.396 KM za A5 sedan i od 78.960 KM za Avant verziju.

Toyotina nova generacija pogona na hidrogen ima 20% veću autonomiju
Toyota je zvanično predstavila novu generaciju pogonskih agregata na hidrogen. Nova ažurirana tehnologija japanskog brenda obećava nekoliko poboljšanja, uključujući 20% povećanje dometa u odnosu na trenutnu generaciju motora na vodik.