Audi se oprostio A4, na bh. tržište stigao atraktivni A5
Čak tri legende iz Ingolstadta ispraćene su u penziju, ali samo jedna je dobila nasljednika. Audi se oprostio od TT, R8 i A4, a samo je potonji dobio nasljednika u obliku A5. Cijene u BiH počinju od 77.396 KM za A5 sedan i od 78.960 KM za Avant verziju.
Nakon 30 godina dugog staža popularne limuzine, ali i karavana A4, Audi s najnovijim modelom A5 otvara novo poglavlje u segmentu srednje velikih limuzina. Tri decenije nakon lansiranja prvog A4, dolazi i promjena u nomenklaturi – nova generacija sada nosi naziv Audi A5.
Na domaćoj premijeri predstavljena je limuzinska verzija, iako je u ponudi i karavanski model – A5 Avant, u standardnoj i S verziji. Kasnije se očekuje i vrhunska sportska varijanta RS5, koja će imati V6 turbobenzinski motor sa ukupno 639 konja.
Ovo je prvi model zasnovan na novoj Premium Platform Combustion (PPC), koja omogućava postepenu elektrifikaciju. Limuzina i Avant imaju istu dužinu od 4,83 metra, što skoro sedam cm više od prethodnika.
Prednji dio krasi nova, široka "singleframe" maska s trodimenzionalnom saćastom strukturom, dok vitki farovi dodatno naglašavaju dinamičan izgled. Audi ostaje lider u tehnologiji rasvjete – LED i OLED svjetla nove generacije omogućavaju digitalne svjetlosne potpise, a opcione OLED zadnje svjetlosne grupe pružaju još moderniji izgled.
Unutrašnjost s retro dizajnom upravljača donosi četiri ključne karakteristike: Usmjerenost na vozača – Ergonomija je prilagođena potrebama korisnika; Digital Stage – Digitalna pozornica s Audi MMI displejom; Luksuzni materijali i prostranost – Kvalitetna izrada osigurava premium osjećaj i jasna struktura – Logično raspoređene komande za lakšu upotrebu.
Enterijer novog A5 pruža vozaču i putnicima potpuno novi Audi MMI panoramski displej s OLED tehnologijom, koji uključuje 11,9-inčni Audi virtuelni kokpit, 14,5-inčni centralni MMI ekran osjetljiv na dodir i opcioni 10,9-inčni MMI suvozačev displej, koji je nezavisan od vozača.
Audijeva posvećenost SUS motorima za rezultat ima evoluciju postojećih agregata. Tako ulaznu varijantu čini dobropoznati 2.0 TFSI s 150 KS, dostupan s prednjim, dok je jači benzinac i dizel moguće specificirati i s Quattro pogonom. Taj jači benzinac predstavlja verzija 2.0 TFSI sa 204 KS, dok je u igri i dalje dizelski TDI, takođe sa snagom od 204 “konja”. Svi modeli dolaze s MHEV blagim hibridnim sistemom, koji poboljšava efikasnost, dopuštajući manevre pri malim brzinama isključivo na struju.
Velika novost je Audi asistent, koji sada koristi benefite ChatGPT-a, integrisanog u infotainment sistem, pružajući odgovore na pitanja i dodatne online informacije s veoma izraženim osjećajem za ono što traži vozač uz najobičnije komande poput: “pojačaj zvuk”, “malo otvori prozor”, “uključi stražnje svjetlo za čitanje” itd.
Novi Audi A5 i A5 Avant već su dostupni kod zastupnika u BiH, a osnovni model s 2.0 TFSI motorom i Edition One paketom opreme starta od 77.396 KM za limuzinu ili oko 1.500 KM više za jednakoopremljen Avant.
Povezane novosti

Mercedes ukida Citan i T-Klasu, klonove Renault Kangooa
Predstavnici Mercedesa potvrdili su da vanovi Citan i T-Klasa neće dobiti nasljednike i da će biti penzionisani do sredine 2026. god. Citan i T-Klasa su posljednja dva modela koja će biti proizvedena u saradnji s Renaultom kao klonovi popularnog Kangooa.

Elroq je drugi električni model Škode u BiH uz redizajnirani Enyaq
Škoda sada ima dva električna modela u ponudi. Pored Enyaqa koji je stigao u osvježenom izdanju, domaći uvoznik je predstavio i manji Elroq od kojeg se očekuje da unaprijedi prodajne brojke.

Kralj parkinga i gradske gužve Smart ForTwo spreman za povratak
Iako je ugašen prije samo godinu dana, Smart je navodno najavio oživljavanje popularnog gradskog dvosjeda ForTwo. Novitet bi trebao imati dizajn inspirisan s prvom generacijom, a šasiju vi zajedno razvili Mercedes i Geely.