Audi se oprostio A4, na bh. tržište stigao atraktivni A5
Čak tri legende iz Ingolstadta ispraćene su u penziju, ali samo jedna je dobila nasljednika. Audi se oprostio od TT, R8 i A4, a samo je potonji dobio nasljednika u obliku A5. Cijene u BiH počinju od 77.396 KM za A5 sedan i od 78.960 KM za Avant verziju.
Nakon 30 godina dugog staža popularne limuzine, ali i karavana A4, Audi s najnovijim modelom A5 otvara novo poglavlje u segmentu srednje velikih limuzina. Tri decenije nakon lansiranja prvog A4, dolazi i promjena u nomenklaturi – nova generacija sada nosi naziv Audi A5.
Na domaćoj premijeri predstavljena je limuzinska verzija, iako je u ponudi i karavanski model – A5 Avant, u standardnoj i S verziji. Kasnije se očekuje i vrhunska sportska varijanta RS5, koja će imati V6 turbobenzinski motor sa ukupno 639 konja.
Ovo je prvi model zasnovan na novoj Premium Platform Combustion (PPC), koja omogućava postepenu elektrifikaciju. Limuzina i Avant imaju istu dužinu od 4,83 metra, što skoro sedam cm više od prethodnika.
Prednji dio krasi nova, široka "singleframe" maska s trodimenzionalnom saćastom strukturom, dok vitki farovi dodatno naglašavaju dinamičan izgled. Audi ostaje lider u tehnologiji rasvjete – LED i OLED svjetla nove generacije omogućavaju digitalne svjetlosne potpise, a opcione OLED zadnje svjetlosne grupe pružaju još moderniji izgled.
Unutrašnjost s retro dizajnom upravljača donosi četiri ključne karakteristike: Usmjerenost na vozača – Ergonomija je prilagođena potrebama korisnika; Digital Stage – Digitalna pozornica s Audi MMI displejom; Luksuzni materijali i prostranost – Kvalitetna izrada osigurava premium osjećaj i jasna struktura – Logično raspoređene komande za lakšu upotrebu.
Enterijer novog A5 pruža vozaču i putnicima potpuno novi Audi MMI panoramski displej s OLED tehnologijom, koji uključuje 11,9-inčni Audi virtuelni kokpit, 14,5-inčni centralni MMI ekran osjetljiv na dodir i opcioni 10,9-inčni MMI suvozačev displej, koji je nezavisan od vozača.
Audijeva posvećenost SUS motorima za rezultat ima evoluciju postojećih agregata. Tako ulaznu varijantu čini dobropoznati 2.0 TFSI s 150 KS, dostupan s prednjim, dok je jači benzinac i dizel moguće specificirati i s Quattro pogonom. Taj jači benzinac predstavlja verzija 2.0 TFSI sa 204 KS, dok je u igri i dalje dizelski TDI, takođe sa snagom od 204 “konja”. Svi modeli dolaze s MHEV blagim hibridnim sistemom, koji poboljšava efikasnost, dopuštajući manevre pri malim brzinama isključivo na struju.
Velika novost je Audi asistent, koji sada koristi benefite ChatGPT-a, integrisanog u infotainment sistem, pružajući odgovore na pitanja i dodatne online informacije s veoma izraženim osjećajem za ono što traži vozač uz najobičnije komande poput: “pojačaj zvuk”, “malo otvori prozor”, “uključi stražnje svjetlo za čitanje” itd.
Novi Audi A5 i A5 Avant već su dostupni kod zastupnika u BiH, a osnovni model s 2.0 TFSI motorom i Edition One paketom opreme starta od 77.396 KM za limuzinu ili oko 1.500 KM više za jednakoopremljen Avant.
Povezane novosti

Nema zime za benzince, novi BMW M3 će koristiti motor sa šest cilindara
Mnogo se nagađalo o sljedećem BMW-u M3. Znamo da će biti električni, sa 800-voltnom arhitekturom koja će isporučivati preko 700 KS. Ipak, u ponudi će i dalje ostati šestocilindarski benzinac.

Nije iznenađenje: Dacia Duster je najprodavaniji SUV u B segmentu u Evropi
Rast brenda Dacia više nije iznenađenje. Rumunski brend je izgradio imidž pouzdane i pristupačne marke, zbog čega danas ima dva modela u 10 najprodavanijih automobila u Evropi. Nakon Sandera, sad se nametnuo i Duster u popularnom B-SUV segmentu.

Toyota Aygo X redizajn: Gradski šarmer je postao najmanji hibridni model brenda
Najmanji model japanskog brenda na evropskom tržištu je optički osvježen, ali je veća novost hibridni motor ispod prednjeg poklopca. Uz novi izgled i novi pogonski sklop, Aygo X se sada nudi i s novom linijom opreme GR Sport.