Vijesti

Američki Vector W8 je najbolji superautomobil za koji nikada niste čuli

Amerika ima bogatu istoriju automobila visokih performansi. Ali u svijetu superautomobila priča je nešto drugačija, jer su oni rezervisani uglavnom za Evropu. No, Vector W8 je činio iznimku.

Autor: BIHAMK

Dok Ameriku poznajemo po automobilima kao što su Ford Mustang, Chevrolet Corvette i Dodge Viper, superautomobili su češći u Evropi. Ipak, jedan vrlo rijedak američki superautomobil, koji zaslužuje pažnju je Vector W8. Ovaj upečatljivi model je zamisao Geralda Wiegerta i jedan je od najljepših i najbržih superautomobila svih vremena.

W8 se proizvodio samo od 1989. do 1993. godine, a proizvodna serija nije probila ni granicu od 20 jedinica. W8 se predstavio markantnim stilom koji privlači pažnju i moćnim Rodeck V8 motorom ispod ''haube''. To je fantastičan superautomobil za koji je malo ko čuo.

Zašto je Vector W8 bio tako spektakularan

Wiegert je znao da ne može jednostavno stvoriti legendarnu marku superautomobila preko noći i trebalo mu je vremena za to. Kada se pojavio, W8 je bio poboljšana verzija Vectora W2, potpuno funkcionalnog konceptnog automobila koji je Vector proizveo. W2 nikada nije ušao u proizvodnju, jer Wiegert nije imao dovoljno novaca.

Kad je Wiegert došao do novca i zvanično predstavio W8, rekao je da je njegov dragulj bio inspirisan dizajnom modela Alfa Romeo Carabo i borbenim mlaznjacima tog doba, a njegov klinasti oblik je bio spektakularan iz svakog ugla. Bio je ustvari sličan drugim automobilima ovog tada popularnog oblika, poput Lamborghinija Countacha i kasnijih verzija Lotus Esprita. Ovaj superauto je bez problema prošao sve neophodne testove prije proizvodnje. Koliko god dizajn automobila bio ekstravagantan, W8 većini nije imao privlačan dizajn. No, Wiegert i Vector smislili su prilično uzbudljivu opciju pogonskog sklopa da ga učine privlačnijim.

Velika snaga V8 bila je ispod ''haube'' W8

Što se tiče odabira pogonskog sklopa za W8, to je bila laka odluka. Ispod haube W8 nalazio se na utrkama provjereni Rodeck twin-turbo V8 motor. Konkretno, radilo se o 6,0-litrenom twin-turbo V8 motoru. Dva međusobno hlađena Garrett turbopunjača pomogla su pri isporuci mnogo snage. Odluka o korištenju Rodeckovog motora i turbopunjača se isplatila. W8 je razvijao nevjerovatnih 625 KS, stvarajući jedan od najmoćnijih superautomobila tog doba. Međutim, pritisak prednabijanja osigurao je da W8 može proizvesti još više snage.

Na tvorničkom dinamometru izmjereno je čak 1200 KS. To je snaga koja bi čak i Bugatti Veyron učinila pomalo nervoznim. Ipak, riječ je o superautu iz kasnih 1980-ih i ranih 1990-ih koji je bio pravi snagator za to vrijeme. Mjenjač za W8 bio je tek trostepeni General Motors turbo-hydramatic 425 automatic. No, Vector ga je modifikovao kako bi stvorio mjenjač s tri brzine sa staromodnim osjećajem, nešto što se decenijama ranije koristilo na Oldsmobile Toronadu s prednjim pogonom.

W8 je vrlo rijedak superauto u 2023.

Ako mislite da tek tako lako možete kupiti W8 na tržištu polovnih automobila, onda jednostavno nemate sreće. Samo 19 automobila ikada je ugledalo svjetlo dana, s tim da su dva modela bila predprodukcijske verzije. To znači da je W8 jedan od najrjeđih superautomobila na svijetu. Što se tiče performansi, njegov snažni bi-turbo ''osmak'' nije ugrađen uzalud. Procijenjeno je da će W8 postići maksimalnu brzinu od 351 km/h, dok je vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h bilo samo 4,3 sekunde. Jako ''brzi'' brojevi za auto iz 1980-ih. Kada je riječ o prodanim automobilima, samo 17 od njih su završili u rukama kupaca.

Proizvodnja je neslavno okončana, jer je Vector otišao u stečaj 1993. godine, što znači da je ovaj prilično nepoznati superautomobil postao neka vrsta enigme. S obzirom da ih je tako malo sišlo s proizvodne trake, malo je vjerovatno da će mnogi od nas ikada vidjeti jedan na cesti.

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo