Škoda Octavia 1.5 TSI DSG7: Može bez dizela, ovaj benzinac je vrijedan pažnje!
Šta napisati o Octaviji što ne znamo? Ovaj Škodin bestseller dominira godinama na bh. tržištu i najbolje opisuje slogan – najbolje za vaš novac. U kombinaciji s novim početnim benzincem, dizel skoro da nije potreban.
Octavia se s posljednjim redizajnom izdužila na skoro 4,70 metara. Peta vrata prtljažnika njen su zaštitini znak od prve generacije, a prtljažnik od 600 litara je nedostižan za konkurenciju. S novim 1,5-litarskim benzincem dobijate svestrani automobil za sve prilike.
Vizuelne razlike u odnosu na model od 2020. do proljeća 2024. skoro da nema. Najveća novost je dizajn prednjih svjetala koja su urezana i spuštena u branik. Po tome ćete prepoznati novi i model s početka prodaje. Ima promjena i na boku i odzada, pa i na dizajnu točkova, ali ne tolikih da bi privukli pažnju posmatrača. Bitan je prednji dio, on je identitet vozila kao lična karta svake osobe.
Škoda je veći akcent stavila na unutrašnji ambijent. Česi su promijenili pakete opreme i dodali nekoliko novih tema s kojima se jedna od četiri linije enterijera (Essence, Selection, Sportline I RS) mogu kombinovati i ponuditi svakom kupcu personalizovani enterijer. To je naravno prednost za individualna spremanja unutrašnjeg ambijenta, ali ono što je univerzalna to su izdašan prostor – po potrebi za pet osoba i ogroman prtljažnik s veoma praktičnim petim vratima. Ima tu još benefita, poput novog indukcijskog punjača za mobitele koji ne zagrijava mobitel kao prije, centralni ekran je veći i pregledniji, presvlake svježije i izdržljivije.
U prve tri Octavije, dizel je neupitno bio domininantniji, no, s dolaskom 1.5 TSI benzinca kodne oznake EA211, koji se proizvodi u Češkoj, Octavia dizel je dobila najvećeg benzinskog konkurenta ikada, a to se primijeti po kupcima koji više ne hite po default birati dizelku koja u startu, ako uzmemo u obzir verzije sa 115 KS, košta ne tako zanemarivih 4.899 KM više. Održavanje dizela je skuplje, a “naftaš” između ostalog treba i AdBlue tekućinu za kompleksni izduv s DPF-om. Sve to poskupljuje održavanje i posjedovanje.
Na redizajniranoj Octaviji stiže ažurirani 1.5 TSI EVO II benzinac. Razlike postoje između motora 1.5 TSI Evo I koji se ugrađivao u prvim modelskim godinama i tehnološki unaprijeđenog 1.5 TSI benzinaca s oznakom Evo II. Naime, verzija sa 115 KS mijenja trocilindarski 1,0-litarski turbobenzinac, koji unatoč dobrim performansama nije zadovoljavao imidž koji ovaj model nosi. Četiri cilindra su četiri cilindra, kupci će biti sretniji na duže staze.
Blok i rotirajuće komponente su ostali isti kao na EVO I verziji naravno, ali prednosti ažuriranog motora uključuju varijabilnu kontrolu usisnih i ispušnih ventila, pritisak ubrizgavanja do 350 bara, Millerov ciklus sagorijevanja visoke kompresije i turbopunjač promjenjive geometrije (VGT). Otpornost i tolerancija turbine na visoke temperature je povećana, dok je mješavina zraka i goriva optimizovana u širem rasponu rada motora.
Ovaj benzinac neće pobijediti dizelski motor s potrošnjom, ali razlika nikad nije bila manja. S prosjekom od 6,4 litara potrošnje u zimskim uslovima primakli smo potrošnju Octaviji s TDI motorom. Novi benzinac je dostupan s ručnim mjenjačem sa šest i automatskim mjenjačem sa sedam stepeni prenosa. Razlika je samo što uz automatski mjenjač tehnologija poprima oblik blagog hibrida (MHEV), ali to ne treba da zabrinjava kupce. Rasterećenost s DSG-om sa sedam stepeni prenosa odražava se na potrošnjuu, jer vrti radilicu pri 130 km/h na manje od 2.400 obrtaja u minuti i pri tome troši mrvicu iznad šest litara. Mnogo manje pri ovom režimu ne može postići ni popularni TDI, zato je “novi” benzinac dobitna kombinacija.
Pobjednik je vožnja na magistralnoj cesti kada 115 KS snažni turbobenzinac može se zadovoljiti sa oko 3,5 litara bezolovnog benzina na svakih 100 pređenih kilometara. Grad s potrošnjom između 8 i 9 litara uzima najaveći danak, ali kako smo naveli, prosjek manji od 6,5 litara stavlja pod znak pitanja nabavku skupljeg dizela. Škoda je toliko bila samouvjerena s novim Evo II benzincima da im je ostavila jednak 45-litarski tank za gorivo kao kod dizela.
Octavijino vješanje je podešeno čak i malo mekanije nego na Golfu ili Leonu s kojima dijeli kompletnu mehaniku, a to može biti samo plus za putnike i dalja putovanja. Ona pluta na otvorenoj cesti, ali ne da “pardona” njemačkom i španskom bratu kada treba podići obrtaje i “rezati” krivudave dionice. Izbačeni zadnjim kraj naravno remeti potpuni spokoj u preciznim manverima, ali to je skoro neprimjetno. Volkswagenova škola upravljanja, prenosa i podešenosti ovjesa može se smatrati samo prednošću bez obzira na odabrani model i značku na njemu.
S rastom cijena kompletnog tržišta, Octavia nije ostala imuna na novi trend. Startni benzinac s ručnim mjenjačem i osnovnom opremom Essence počinje s 42.575 KM, dok komparativni dizel s jednakom snagom košta skoro 5.000 KM više. Razlika je mnogo manja kod verzija s motorima od 150 KS i pri odabiru DSG mjenjača, čime se kupac motiviše da bira snažnije verzije. Octavijina najvažnija karika svakako ostaje dizelski motor, što treba razumjeti budući da veliki broj kupaca su ustvari firme koje gledaju rentabilnost na duge staze, iako je TDI mnogo manje dominantan nego prije. Ipak, onim vozača koji godišnje ne prelaze više od 15.000 km savjetujemo da razmisle o benzincu, čak i ovom početnom od 115 “konja”. Košta znatno manje, a pruža skoro jednaku potrošnju kao dizel.
Škoda Octavia Selection 1.5 TSI DSG7
D-Š-V: 4,70 x 1,83 x 1,49 m
Međuosovinski razmak: 2,67 m
Prtljažnik: 600 lit.
Motor: 4 cilindra, turbobenzin, 1.498 ccm
Snaga (kW/KS): 85/115 pri. 500 o/m
Ob. moment: 220 Nm pri 1.500-3.000 o/m
Pogon: Prednji
Mjenjač: Automatski, 7 brzina
Ubrzanje: 10,7 s
Max brzina: 203 km/h
Potrošnja (prosjek): 5,1-5,5 lit.
Masa: 1.390 kg
Tank za gorivo: 45 lit.
Dimenzije točkova: 205/55 R17
Garancija: 5g/150.000 km
Cijena ulaznog modela (1.5 TSI) – 42.575 KM
Cijena test modela bez opcija – 50.275 KM
Povezane novosti
Škoda Kamiq 1.5 TSI: Format koji pokriva sve potrebe
U proljeće je blago osvježen u paketu sa Scalom, ali je zadržao sve esencijalne vrijednosti koje prednjače u najpopularnijem segmentu u Evropi.
Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!
Već godinama Peugeot 3008 je jedan od omiljenih SUV modela u BiH. Novajlija ostaje bez ključnog elementa popularnosti, a riječ je naravno o dizel motoru, koji je prvi eliminisan zbog strogih euro standarda. No, Peugeotov hibrid je novi dizel!
Škoda Kodiaq: Druga generacija, veći zahtjevi i još veći izazovi
Moćni Kodiaq u drugom izdanju već nekoliko mjeseci je prisutan na tržištu. Pred njega su kao lidera D-SUV segmenta, ali i kao lidera unutar Škodine SUV niše postavljeni veći zahtjevi i veći izazovi. Čini se da ima sve adute da spremno odgovori na to.