Testovi

Renault Clio LPG je novi-stari hit, lako prelazi više od 1.000 kilometara

Zamislite da u vremenu elektrifikacije Renault u jednom gradskom modelu bezrezervno nudi sve što se može ponuditi od pogonskih agregata i na sve to još dodaje ekonomičnu dvogorivnu opciju s kojom bez muke prelazite 1.000 km za 100 KM.

Autor: Admir Muharemović

Najprodavaniji Renaultov model i ujedno treći najtraženiji auto u Evropi, Renault Clio, nesumnjivo brani čast i marke i cijelog B segmenta na Starom kontinentu. Francuz to radi s lakoćom, jer nudi svim kupcima pogonski izbor kakav im treba, od običnog benzinca, dizela, hibrida, pa i ekonomične verzije na tečni plin.

Da nema Clija, Renault bi bio u ozbiljnim problemima. Već duže od tri decenije, ovaj simpatični i nama dragi gradski auto, bez kojeg bi ceste bile nezamislive, štiti Renaultovu imidž i juri za prodajnim brojkama koje francusku marku drže u vrhu prodajnih ljestvica. Clio je naime treći najtraženiji auto u Evropi.

Renault je bio i ostao majstor redizajna

Peta generacija stigla je uoči pandemije Covid-19 i odmah je pokupila simpatije publike. Međutim, nedavni redizajn je poprilično osvježio aktuelnu generaciju, a auto zrači novom energijom koju ćete prepoznati kad ga vidite na cesti. Nova LED tijela, uklopljena u novi branik i veću prednju masku, veliki su odmak od sada već pomalo bezličnih prethodnih modelskih godina, jer su ti modeli ustvari bili kopija Meganea, bar sprijeda. Lijepa bočna linija i zadnji par vrata sa skrivenim ručkama odišu i dalje svježinom. Plastične ratkape na 16-inčnim felgama (drugi u nizu paket opreme Evolution) s dizajnom koji imitira alu felgu, ne umanjuju optički nedostatak skupljih točkova od aluminija. Odzada su na redizajnu drugačija stop svjetla, koja ''vuku'' na sportski stil, a peta vrata gepeka i dalje imaju skriveni, možda baš ne praktični, pneumatski otvarač ispod ruba branika.

Da budemo načisto, Renault je oduvijek bio majstor redizajna i svaki prethodni model Clija je maltene bio kao potpuno novi model. U vremenu kada crossover derivati B segmenta kupe kajmak (Captur), svaki ''originalni'' model koji ostane ispred popularnije izvedbe za proizvođača je ogroman uspjeh. Clio je upravo više tražen od svog odignutog brata Captura, što se za druge marke ne može reći.

I mi smo se navikli ili bolje rečeno razmazili vozeći derivate s atributima urbanog ''terenca'' i skoro na marginu gurnuli njihove manje ''originale'', lijepo se bilo podsjetiti kako je voziti klasični auto iz B segmenta sa 4,05 metara dužine u koji se nisko ulazi, koji nema prednost u preglednosti koju ima crossover model i koji nema njegovog komfor. Clio je bio i ostao jedan od poželjnijih modela, pogotovo što je Renault kao nekada iz zlatnih vremena zadržao fino složene pakete opreme, bogatu motorizaciju – u čemu Francuz zaista nema konkurenciju, kao i prizemljene cijene na kraju krajeva.  

Pomalo spartanski, jako robusan i udoban

Prostor u unutrašnjosti je korektan za svakodnevno korištenje dvoje odraslih i dvoje tinejdžera. Za četvero odraslih može poslužiti na kratke relacije, a u nuždi i za odlazak na godišnji odmor, ali prva varijanta je preporučljivija. Kapacitet prtljažnika od 391 litar na papiru djeluje na nivou kompaktne klase, ali u stvarnosti je manji, ali nikako ne razočarava. Manje i tanje torbe, po sistemu slaganja jedna na drugu, zbog praktične dubine mogu biti win-win kombinacija. Nama je to lako pošlo za rukom. Btw, zbog boce za plin zaboravite na rezervni točak, morat ćete se zadovoljiti sa priborom za krpljenje probušene gume, no to je kod većine novih automobila već odavno standard.

Materijali na nivou Evolution su robusna tvrda plastika, ali nema ni najmanjeg crčka čak ni u hladna jutra. Samo je frontalni dio, u sivoj boji, prednje armature blago mekan, a kao da je presvučen vinilom. Veći problem je multimedija, na kojoj nema klasičnog kolutića za podešavanje nivoa jačine zvuka, već je neophodno tapkati po ekranu. Vozač sreća ima komande iza volana, ali suvozač će se morati prilagoditi.

Idemo ''oboriti'' 1.000 kilometara

Bez obzira na to što Clio jedini u segmentu ostaje nuditi ekonomični dizelski pogon, Clio LPG je njegova povoljnija alternativa. I to kakva! Tank benzina ima kapacitet od 39, a od plina 32 litara. S ta dva tanka, s tim da je potrošnja plina očekivano viša, računajte na minimalno 1.000 kilometara mješovite vožnje što nam je na kraju pošlo za rukom. Trošeći plin pretežno gradskoj vožnji, a grad je svakako najveći neprijatelj autonomije, izvlačili smo 100 kilometara s oko 9 litara. Kad izađete na magistralnu cestu, potrošnja će se prepoloviti, dok na autocesti držeći se zakonom propisanih ograničenja, Clio LPG povlači opet na slamku ispod 6 litara.

Cijedeći zalihe plina do zadnje kapi, sistem je automatski bez ikakvih ''trzaja'' prebacio pogon na benzin nakon 310 kilometara. E sad, računajte da litar plina košta više nego dvostruko manje od benzina (2,51 KM), odnosno otprilike oko 1,20 KM u prosjeku, što znači da se 100 kilometara, bez prevelike pažnje i u najgorim uslovima u gradskom režimu, prelazi za 11 KM.

Da se razumijemo maleni, ali srčani turbobenzinac koji iz hiljadu kubika izvlači 100 KS na plin (170 Nm) i 91 KS na benzin (160 Nm), nije uopšte neki potrošač ni kad radi na 95-oktanski benzin. Potrošnja na benzin je manja, u gradu oko 7, na magistrali oko 4, a na autoputu oko 5,5 litara. Istovremeno, maleni motorić u čijem razvodnom sistemu je pogonski lanac, umjesto zupčastog remena, i čiji obrtni moment se na podlogu prenosi preko 6-stepenog ručnog mjenjača, jako je zahvalan i ugodan u vožnji i na težim ispitima, pogotovo ako nije preopterećen. Dakle, ne troši Clio previše ni na čisti benzin, ali cijena tog energenta spram jeftinog plina je trn u oku. Međutim, kombinovanim djelovanjem, za prelazak famozne rute od 1.000 km, što je nekadašnji rekord dizela sa tankom od 70 litara ''nafte'' vam treba oko 35 KM za plin i oko 100 KM za benzin. Pažljivom vožnjom ''hiljadarka'' se sa Francuzom, koji koristi ukapljeni naftni plin i benzin, može preći i za 100-njak maraka pa i manje, što trenutno predstavlja vrlo ekonomičnu vožnju. To se naravno odnosi na vožnju na otvorenom, gdje auto najmanje troši.  

Cijena kao još jedan jak adut

Odličan redizajn, pouzdano držanje ceste, izuzetno ekonomičan miks pogonskih energenata, prati i jako prihvatljiva cijena. Clio LPG je dostupan tek s jednim, ali jako odmjerenim paketom opreme Evolution (drugi od četiri ponuđena u cjenovniku), čija cijena od 35.500 KM u današnje vrijeme djeluje ugodno za novčanik kupaca novih automobila u BiH. Tačnije, Clio s plinom je samo 1.000 KM skuplji od običnog benzinca i povoljniji čak 3.800 KM od dizela s jednakom opremom.

Od opreme ćete dobiti više nego solidan spisak dijelova, ali zaboravite na luksuz. Klima je ručna, a digitalna instrument ploča oskudna s grafikom. Parking senzori su samo instalirani odzada, a kamere nema u ulozi asistenta, osim ako doplatite za nju. Multimedija je jako skromna. Kome ovi nedostaci ne smetaju u ovom paketu će naći sve što treba za svakodnevni život.

Renault nudi listu dodatnih opcija, poput kamere (460 KM), grijanjih sjedišta (440 KM), navigacije (780 KM) itd., ali, osim doplate za metalik boju (980-1180 KM), ovaj paket treba uzimati onakav kakav je fabrički spakovan, jer onda priča o ekonomičnosti ostaje u tom okviru. 

Onim vozačima kojima je kilometraža presudna u korištenju vozila, a da pri tom žele proći bez prevelikih troškova onda je Clio LPG savršen izbor. S naše strane svakako palac gore za ovaj oku ugodni, tijelu udobni i novčaniku prihvatljivi automobil.  

Renault Clio ECO-G 100 Evolution

D-Š-V: 4,05 x 1,79 x 1,44 m

Međuosovinski razmak: 2,58 m

Prtljažnik: 391 lit.

Motor: 3-cil, turbo-benzin, 999 ccm

Snaga (benzin) kW/KS: 67/91 pri 4.800 o/m

Snaga (plin) kW/KS: 74/100 pri 4.600 o/m

Ob. Moment (benzin): 160 Nm pri 2.100 o/m

Ob. Moment (plin): 170 Nm pri 2.000 o/m

Pogon: Prednji

Mjenjač: Ručni, 6 brzina

Ubrzanje benzin/plin: 12,1/11,8 s
Max brzina benzin/plin: 180/188 km/h

Potrošnja (benzin-prosjek): 5,3-6,0 lit

Potrošnja (plin-prosjek): 6,7-7,8 lit

Masa: 1.150 kg

Tank za gorivo: 39 lit

Tank za plin: 32 lit

Dimenzije točkova: 195/55 R16 

Garancija: 5g/100.000 km

Cijena najpovoljnijeg modela – 33.200 KM

Cijena test modela bez opcija – 35.500 KM

BIHAMK

Povezane novosti

Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!

Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!

Već godinama Peugeot 3008 je jedan od omiljenih SUV modela u BiH. Novajlija ostaje bez ključnog elementa popularnosti, a riječ je naravno o dizel motoru, koji je prvi eliminisan zbog strogih euro standarda. No, Peugeotov hibrid je novi dizel!

Možda bi vas zanimalo