Članak top banner 970x90
Testovi

Peugeot 408 – A sad nešto novo!

Nakon generacije suzdržanosti, francuski proizvođač automobila posljednjih godina je odlučio sve karte baciti na dizjan i stil. Savršen primjer promjene u pristupu je aktuelni model Peugeot 408 koji privlači kupce oblikom blago povišenog fastbacka.

Autor: Admir Muharemović

Sve što ima i trunku veze sa SUV i crossover oblicima je u trendu. Čak i uz trenutne podjele proizvođači izmišljaju nove podklase kako bi iskoristili visoki talas na kojem će se još godinama moći jahati i žnjeti glavni prihod. Peugeot u ovom trenutku želi možda i više iskoristiti taj potencijal od drugih, te kupcima nudi nešto potpuno novo. Možda je Citroen C5X bio testni poligon, jer smo godinu prije vidjeli kako izgleda mješavina fastback limuzine sa podignutom podnicom i golemim točkovima može biti dobitna kombinacija.   

Između 308 i 3008

Peugeot 408 se gura između kompaktnog 308 i SUV modela 3008. Sva tri ova modela temelje se na EMP2 platformi i dijele mnogo zajedničkih elemenata. Po pitanju dimenzija, 408 je 32 cm duži u odnosnu na 308 i 24 cm duži u odnosu na 3008. Takođe, mjeri 11,2 cm više od oba modela u predjelu međuosovinskog razmaka, dok je visinom za 4 viši od 308 i 14,5 cm niži od 3008. Ako se fokusirate na prednji dio automobila i ne dozvolite da vam ostatak odvrati pažnju, vidjet ćete nagovještaj manjeg modela 308 u 408, ali u ostatku karoserije ova dva modela više nemaju dodirnih tačaka. Model 408 djeluje šire, iako ima istu širinu kao 308. Tamno crvena boja Elixir na listi je doplata i košta 1.219 KM, dok su 19-inčne alu felge sa ne baš čestom dimenzijom guma (205/55 R19) serijska oprema kod višeg GT paketa kao sredina između ''ulaznih'' 17-ki i golemih 20-ki sa liste opcija.

Digitalna traka iToggles

Jednako kao atraktivna optika, 408 iznutra, pogotovo s GT razinom opreme, otkriva ne samo GT logo na upravljaču, već i aluminijske dekorativne ukrase, zatim sportske alu papučice, tamne presvlake od alkantare na zaista udobnim sjedištima i specifičan dizajn 3D digitalne ploče. Enterijer nije nimalo hladan, već zanimljiv sa naglaskom na digitalne momente. Multimedijski ekran sa dodatnom digitalnom trakom iToggles (sa važnim kraticama) i minijatirnim potkresanim volanom više nije neprirodan položaj za upravljačem kao nekad prije u Peugeot vozilima. Možda se ovo rješenje ne učini ergonomičnim za pojedine vozače, ali brzo se priviknete. Generalno će tradicionalistima smetati tipkanje po display-ima i štimanje grijanja sjedišta (doplata – 375 KM) na touch ekranu, a i prašina sad ima više površine da smeta pogledu.

Ako tražimo prednosti 408-ice u većim dimenzijama od 308, onda je to prostranost po dužni. Pošto im je širina ista, ovdje jedino ima mjesta po dužini. Na zadnjoj klupi viši od 1,8 metara će imati prostora za koljena, ali glava će već biti u laganom dodiru sa stropom. Nazad će se bolje osjećati osobe nešto niže građe, a djeci pogotovo. S druge strane, veliki prtljažni prostor od 536 litara zapremine sa praktičnim petim vratima rezervisan je samo za benzinca, što je za pohvalu ako već odaberete takav pogonski agregat, dok je kod hibrida gepek nešto manji.

Trocilindarski benzinac ili hibrid – razočarani smo!

S obzirom na dizajn koji puca od atraktivnosti, pogled na cjenovnik i izbor motora pomalo razočarava. Kupcima se nudi izbor sa jednim ''običnim'' benzincem 1.2 PureTech (130 KS), blagim hibridom 1.2 MHEV (136 KS) i klasičnim ''priključnim'' hibridom u varijantama sa 180 ili 225 KS. Evropa se sprema na prelazak s klasičnih fosilnih goriva na elektrifikaciju i proizvođači nude teške kompromise. Nama u BiH, padaju još teže, jer se nemamo za šta uhvatiti u ovakvoj ponudi. S jedne strane, sam pogled na zapreminu od 1.200 kubika i koncept sa tri cilindra s jedne strane, te komplikovani, neubjedljivi i preskupi hibrdi s druge strane, ne ostavljaju neki ni kompromis. Kad se strasti slegnu i kad sve saberete i oduzmete, ipak ulazni i obični 1.2 turobenzinac sa 130 KS, uparen sa 8-stepenom automatikom kao jedinim izborom, ima najviše smisla. Nije više ništa čudno, pa ni hrapavi zvuk koji dolazi preko zvučnika. Međutim, i ta karakteristika dostupna je tek u sklopu GT nivoa opreme kao serijskog Sport paketa. Još jedno iznenađenje. Pitamo se šta li će nas još iznenaditi?

Ovaj motor je dostupan u skoro svim modelima Peugeota, Citroena, DS-a, Opela, Jeepa, Fiata i niza ostalih brendova Stellantis grupacije. Dakle, ako ništa, provjeren je u velikom broju vozila, ali jedva da pripada ovolikom automobilu. Ali kako nema izbora, na kraju kada se naviknete na njegove karakteristike nije ni loš.

Na cesti, 408 je prava lađa. Naviknuti na Peugeotovu udobnost, ona je ovdje fino ugođena između dobrog ležanja i finog ''pulsiranja'' ovjesa sa podloge. Kada uhvati zalet na autocesti, ovaj auto je teški hedonizam i gutač kilometara, a ni potrošnja od 6,8 litara mu tada nije velika, pa se možete slobodno otisnuti na dalji put što i jeste njegova primarna namjena. Šteta što Peugeot nije još bar neko vrijeme zadržao 1.5 dizel kako kod 308-ice i 508-ice, jer bi tada ovaj model kao zlatna ribica ispunio dodatnu želju vozaču.

Cijena nije visoka

Kada analiziramo cijene i prag na kojem se nalazi ovaj novajlija, zaključujemo da cijena nije visoka, bar po pitanju osnovne motorizacije. Plug-in hibridi su preskupi (cjenovni raspon od 75.036 do 84.687 KM bez subvencije), jer mnogo odskaču od običnog benzinca, a s obzirom da smo taj sklop probali u Citroenu C5X i nismo dobili onu sliku koju proizvođač pokušava nametnuti kupcima, sumnjamo da bi i sa 408-icom opravdali cjenovnu razliku od skoro 15.000 KM poredivši osnovne Allure pakete opreme. Ono po čemu se 408-ica ističe je novi stil blago podignutog fastbacka, koji nećete naći kod drugih marki na tržištu. Model je relativno nov i nema još definisanu klijentelu, s obzirom da je prve količine razgrabilo i staro i mlado, saznajemo u prodajnom salonu. Međutim, jasno je da će 408 otkinuti dio tržišta i 308-ici i 3008-ici, ali i 508-ici. Peugeot definitivno ima konja za trku, samo je važno da 408-ica više ''otkida'' od konkurencije, a manje u svom dvorištu. Prema prodajnoj statistici na evropskom tržištu ubjeđeni smo da je takav scenarij sasvim izvjestan.

Peugeot 408 GT 1.2 PureTech 130 EAT8
D-Š-V: 4,69 x 1,85 x 1,48 m

Međuosovinski razmak: 2,79 m

Prtljažnik: 536 lit

Motor: 3-cil, turbobenzinac, 1.199 ccm

Snaga kW/KS: 96/130 pri 5.550 o/m

Ob. moment: 230 Nm pri 1.750 o/m

Pogon: Prednji

Mjenjač: Automatski, 8-stepeni

Ubrzanje: 11,5 s

Max brzina: 209 km/h

Potrošnja (prosjek): 5,8 lit

Masa: 1.369 kg

Tank za gorivo: 52 lit

Dimenzije točkova: 205/55 R19  

Garancija: 5g/100.000 km

Cijena osnovnog modela (PureTech 130 Allure) – 56.251 KM

Cijena test modela bez dodatne opreme – 63.773 KM

BIHAMK

Povezane novosti

Hyundai Kona Hybrid – Radikalni transfer u višu ligu

Hyundai Kona Hybrid – Radikalni transfer u višu ligu

Ako je prva generacija Kone prošla ispod radara bh. tržišta, druga neće sigurno. Futuristički dizajn, drastično veći gabariti i dobro ugođeni hibridni sklop, bili su neophodni za afirmaciju s kojom je došao i transfer u višu ligu.

Možda bi vas zanimalo