Testovi

Hyundai IONIQ 5 – Čista struja s jednakom tehnologijom Porsche Taycana

Sve što Hyundai napravi konkurencija gleda širom otvorenih očiju. Poslije serije klasičnih, a sad i električnih automobila, očekujete da Hyundai ubrzo leti.

Autor: Admir Muharemović

Htjeli mi to priznati ili ne, ali Hyundai je već sada dva koraka ispred konkurencije u segmentu električnih vozila. Vratili smo film više puta 20 i kusur godina unazad kako bi kroz retrospektivu dokučili kako se to tako brzo desilo. To je bio period kada se korejski proizvođač probijao povoljnim, ali pouzdanim autmobilima, te za period od samo dvije decenije napredovao u jako ozbiljno ime na tržištu. Model Pony, kao važan model za stvaranje Ioniqa 5, kod nas je nepoznat i nikad se nije prodavao na našem tržištu, te smo Hyundai upoznali krajem 90-ih kroz Accent, Atos, Coupe, Lantru (tada se još nije zvala Elantra), Galloper i ostale popularne modele. Limarija je bila tanka i sklona koroziji, no motori i mjenjači rađeni po japanskoj licenci su se isticali pozdanošću. Cijena je dakako bila najveći adut, te su tadašnje Hyundaije, koji se i dan-danas u velikom broju voze po bh. cestama, brzo svarili i dali im povjerenje i bh. kupci. Godine su prolazile, a Hyundai je postajao sve jači i jači. Istočnjačka čast je bila dominantna i Korejci su temeljito pristupali poslu, učeći mnogo brže od ostalih i ne šparajući na mjestima gdje oni razvikani najblaže rečeno postadoše bahati. I gle čuda, nakon onog tananog zelenog Accenta s kraja 90-ih, u prekratkom periodu, sjedosmo u svemirski brod zvani Ioniq 5. Kako samo vrijeme leti, a vodeći se tom filozofijom napretka, ne treba se čuditi ako Hyundai ubrzo i poleti.

Maleni Pony iz 70-ih godina prošlog vijeka bio je inspiracija za ovaj glomazni model čiji dizajn je s jedne strane futuristički, a s druge retro ako pogledamo oblik i pikselasta svjetla. S takvim pristupom Ioniq 5 je jako uočljiv u masi drugih vozila na cesti i čest magnet za poglede i traženje dodatnih informacija od toga kako se zove, koji je to model, zašto ima velike točkove, zašto je tih i sl. Ioniq 5 ima dužinu dužu od prosječnog kompaktnog SUV-a (duži je od Tucsona za skoro 14 cm), pod čiji međuosovinski razmak od 3 metra, koji je btw veći od limuzina biznis klase - stane cijeli stari Mini Cooper. Klirens od 16 cm i točkovi od 20 cola u top izvedbi potvrdiće da ovo nije običan model iz ponude Hyundaija. Ovo je prije svega čudna i privlačna kombinacija koja je morala nastati kao plod zbira retro-futurističkog dizajna i moderne tehnologije današnjice. Neko će reći, s tolikim razmakom između osovina nema šta tražiti u gradu, ali elektro automobili imaju mnogo veći manevar na prednjoj osovini od automobila sa SUS motorom i mogu pod većim uglom zakretati točkove i lakše manevrisati čak i u gradskoj vrevi i na parkinzima. Podnica je ''izlivena'' u jednom komadu u kojem se nalaze baterijski moduli koji mogu imati kapacitet od 58 ili 77,4 kWh i obje varijante mogu se konfigurisati uz zadnji ili 4x4 pogon.

Unutra se susreću minimalizam i digitalna era. Skoro sve kontrole su digitalizovane, ali neke su još uvijek čisto mehaničke. Dva ekrana su postala standard, klasičnog mjenjača nema, a ovaj model zbog specifičnosti pruža cijelu sobu komfora. Projekcija zadnje kamere je u 3D formatu i omogućava ''ručno'' rotiranje vozila na ekranu kako bi se olakšalo parkiranje. Šta je između ostalog za Hyundai EV zanimljivo jeste funkcija V2L (Vehicle to Load), odnosno Ioniq 5 služi kao ogromni powerbank s kojim možete napuniti druga vozila, prenosne elektronske uređaje i manje praktične el. uređaje preko klasične utičnice smještene ispod zadnje klupe. S prvim pređenim kilometrima, čak i na lošim cestama, prisutna je udobnost kakvu ne susrećemo često, iako se na ovaj model u top opremi montiraju 20-colni točkovi.     

U ovom trenututku 400V arhitektura je najčešće zastupljena na tržištu, ali 800V kao stepenica iznad, ima niz prednosti nad njom, a s tim u paketu i ovaj Hyundai raste u očima kupaca više od klasične EV ergele. Sama pomisao da nakon 3-4 minute potrošenog vremena za točenje klasičnog benzina ili dizela trebate na punionici stajati satima baš i ne pronalazi svrhu kod električnih vozila. Međutim, Hyundai uz Porsche Taycan i Audi e-tron GT, je jedini ''narodni'' automobil koji se može pohvaliti 800V tehnologijom, što znači da se može napajati i na superbrzom DC punjaču od 350 kW, odnosno svoju jaču bateriju od 77,4 kWh do 80% može napuniti za svega 18 minuta. Ovakvu tehnologiju ne posjeduje čak ni Tesla, a kamo li evropska elita iz VW i Stellantis grupacija. Ova tehnologija istovremeno podržava i manje baterije, te manje korištenje plemenitih metala što u konačnici donosi manju masu na vagi. Da ne bude zabune, ovaj model u ovoj verziji ima masu od preko dvije tone, ali računajte da bi drugi bili još i teži.

Kako to sve izgleda u svakodnevnici? Kada je baterija puna do vrha, danima se možete vozati po gradu uz nekakvu potrošnju od 10 kWh. Čak ni na magistrali potrošnja nije puno veća (cca 13), dok autoput udvostručuje potrošnju struje. I sve to dok ga držite u lijenom Eco modu (posjeduje jos Normal i Sport) i dok vani nije minus. No, auto od preko dvije tone mase, s pogonom na sve točkove i ukupnih 325 KS snage iz dva elektromotora ipak može vrlo lako stići i na more. Autonomija Hyundaijevog dragulja lako će pružiti 400 km ukoliko ste racionalan i pažljiv vozač, a punjenje na 22 ili još bolje 50 kW (u praksi: punjenje sa 60% na 90% baterije trebalo nam je svega pola sata) punjaču može biti velika prednost i u bh. uslovima. Recimo da bi s jednim punjenjem lako odradili dionice Sarajevo-Neum ili Sarajevo - Banja Luka u oba pravca ukoliko bi izbjegli vožnju autoputem. Ako bi uključili i autoput put bi morali temeljitije isplanirati zbog povratka. Punionice, ''uglavnom'' većina još uvijek rade besplatno, ali najveći benfit za posjedovanje jednog električnog vozila ima onaj koji posjeduje kuću ili garažu, jer se bukvalno za par maraka troška za struju na prilagođenom kućnom punjaču možete danima voziti ili za tih šaku maraka otići čak i na godišnji. Esencijalno pitanje za naše tržište bez izgrađene mreže punionica je kako dati minimalno 47.200 KM koliko košta najpovoljniji EV (bez subvencije) i biti imun na sve njegove nedostatke? Možda smo teoretski i u prednosti, budući da se EV automobili razvijaju puno parom i dok mi uhvatimo priključak za takvim autima i infrastrukturom, stići će i napredniji električari koji će imate veću autonomiju, te mreža punjača po automatizmu biti još bogatija. Vjerujemo da istovremeno stižu EV automobili koji bi u konačnici trebali biti cjenovno prihvatljiviji, prvenstveno što je aktivan trend razvijanja automobila manjih gabarita, ali računamo i na najezdu Kineza koji nam dolaze i koji će pomoći izbalansirati cijene.  

Najčešće punionice u BiH su one od 11 kW i one više leže modelima s 400V tehnologijom punjenja. Malo je onih od 22, a najmanje od 50 ili 150 kW. Infrastruktura je jako skromna, a osim mape ne postoji ništa drugo (tipa aplikacija) što bi korisnicima dalo dodatne informacije kada planiraju putovanje, a planiranje je najvažnija stavka u posjedovanju električnog vozila. Naime, neke od punionica uopšte ne rade, za neke je potrebna kartica, a neke su zauzete u ključnom trenutku. Sve to, kada krene prava pomama za električnim vozilima, treba biti uređeno. Poznavajući nas, koliko god električni automobili inercijom budu vukli konce na tržištu, treba birati razumom, a modeli sa znakom Hyundaija su upravo to. Čak i visoka nominalna cijena Ioniq 5 modela ne treba da bude trn u oku, jer i dalje za manje novaca od konkurencije nudi napredniju tehnologiju kao ukupno bolji automobil.

TEHNIČKI PODACI

Hyundai IONIQ 5 AWD Luxury Long Range - 77.4 kWh

D-Š-V: 4,64 x 1,89 x 1,65 m

Međuosovinski razmak: 3,0 m

Prtljažnik: 530-770 lit.

Motor: Električni - kW/KS 239/325

Ob. moment: 605 Nm

Pogon: Na sve točkove

Baterija – kapacitet – 77,4 kWh

Vrijeme punjenja:

Standardno 11 kW (10 - 100%) – 6h i 6m

Brzo 50 kW (10 - 80%) – 58 min

Superbrzo 350 kW (10 - 80%) – 18 min

Ubrzanje: 5,1 s

Max brzina: 185 km/h

Masa: 2.100 kg

Dimenzije točkova: 255/45 R20  

Garancija: 5 godina/neograničeno km

Garancija na baterije: 8 godina/160.000 km

Cijena ulaznog modela (RWD 58 kWh): 86.990 KM

Cijena test modela bez dodatne opreme: 119.990 KM

BIHAMK

Povezane novosti

Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!

Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!

Već godinama Peugeot 3008 je jedan od omiljenih SUV modela u BiH. Novajlija ostaje bez ključnog elementa popularnosti, a riječ je naravno o dizel motoru, koji je prvi eliminisan zbog strogih euro standarda. No, Peugeotov hibrid je novi dizel!

Možda bi vas zanimalo