Članak top banner 970x90
Testovi

Cupra Formentor: Marka i model koji ne priznaju prosječnost

Nova mlada marka na tržištu možda po nazivu i nije potpuno nova, ali transformacija nekad sportskog odjela Seata u potpuno novi brend je jako zanimljiva. Španci sad dodaju novi sastojak.

Autor: Admir Muharemović

Gledajući prodajne brojke u zadnji par godina vidljiv je pravi skok Cupre na evropskom tržištu. Samo ove godine za šest mjeseci španska marka je isporučila preko 93.000 vozila, preteknuvši renomirane brendove poput Suzukija, Mazde, Minija itd. Formentor je prvi samostalni projekat marke i model koji predvodi i marku i prodajne brojke. On je lider brenda za sada i najviše žanje, jer prema broju registracija (oko 52.000) drži preko 50% prodaje marke. Ako ćemo te brojke mjeriti s rivalima, navest ćemo da je Citroen za šest mjeseci plasirao 32.500 modela C4 ili recimo Kia XCeed za šest mjeseci ostvarila tek 22.000 registracija. Znači, Formentor gazi sve pred sobom. Međutim, marka je u punom zamahu i u sljedećih par godina tek treba da lansira seriju novih modela, koji će uglavnom biti elektrifikovani.

Čista dominacija

Formentor je model koji ima sve – i izgled i moć. Prepoznajemo svježi i agresivni dizajn izmiksan linijama i formama Leona i Atece, ali opet on je ''svoj''. Nategnute linije, dominantna svjetlosna tijela sa led tehnologijom i modernistički odignuta karoserija jako se sviđaju očima prolaznika. Možda je ovo za neke odignuti i modifikovani Leon, ali atraktivniji za klasu. Taman onakav kakav kupci novih automobila žele – izgledom privlačan, a uz to ''odignut'' model u kompaktnom tijelu.

U ovoj klasi ''crossoveriziranih'' kompakata, koji se lagano odmiču od klasične ''Golfovske'' forme, uopšte nema toliko različitih proizvođača. No, kad sve njih poredate pored Formentora, iako stoji pravilo da se o ukusima ne raspravlja, svi su dizajnerski druga klasa pored Cuprinog predstavnika. Statistika kaže da 64% kupaca zadnjih godina kupuju ''očima''. Ako je vjerovati tome, Formentor je evidentno s pokrićem tražena roba.

S dužinom od skoro 4,5 metara, mišićavim tijelom, izduženim torzom, velikim točkovima od 18-20 cola, ovaj automobil baš privlači pažnju. Svjetla su dominantni faktor i naprijed i nazad, pa se kao naručena uklapaju u stil. Bronzani znak još je nepoznanica, pa prolaznici gledaju s većim oduševljenjem, mada veliki broj njih prepozna Seatov DNK u ovom automobilu.

Izraženi komfor, kvaliteta izrade i full digitalija

VAG kvalitet ostaje prisutan u svim markama, pa i novonastalim. Teška vrata se otvaraju i zatvaraju kao od frižidera. Viša odignutost od tla osigurava lakši ulazak i izlazak iz ovog modela, što je još jedna prednost. S druge strane, kad uđete u auto, prepoznat ćete dosta sličnosti sa Seat modelima, od dizajna upravljača, grafike instrument ploče do centralnog grebena i multimedije. E, sjedišta su već druga priča. Masivna sjedišta sa dobrom bočnom i leđnom podrškom podržavaju imidž brenda i povećavaju užitak za volanom. Cupra nastavlja sa filozofijom prodaje dodatne opreme, pa ćete s izborom adekvatnog modela biti na velikom iskušenju, budući da je lista opcija čini se duga kao Kineski zid. Ovaj brend i ovaj dizajn izlaze iz okvira prosječnosti, te ostavljaju mogućnost da kupac to još više nadogradi. Ekskluzivitet u ''nepremium'' segmentu ćete dobiti vrlo lako i to je još jedan adut s kojim se Cupra izdvaja.

Prostor na zadnjoj klupi, prtljažnik, općenito komor, ali završna obrada ne ostavljaju nimalo prostora za prigovore. Sve je utegnuto, na svom mjestu, ali ako želite da se vozate sa panoramskim krovom, da vam se prtljažnik zatvara pritiskom na taster, da parkirate uz pomoć zadnje kemere i da 18-colne potpetice podignete na 19'' sve ćete to doplatiti.

Takođe, jednako kao nova generacija VAG modela, sve sekundarne komande su digitalizovane i smještene su unutar multimedijalnog ekrana. Tastera klasičnog nema na ni ''šiberu'', i tamo ćete ''klizati''. Kažu da je to evolutivni napredak za nove generacije, a na Škodinoj studiji izloženoj u Sarajevu vidjesmo da se klasični tasteri uskoro opet vraćaju. Shvatili smo poentu!

Pogon – rivali suzdržani, Cupra u kontru!

Za razliku od konkurenata, koji se guraju nudivši i male trocilindarske motore, kod Cupre je to u startu prekriženo. Četiri cilindra, turbo i čak 4x4 pogon (od 2.0 TSI) s najmanje 150 KS u startu ponude opisuje koliko je ovo ozbiljniji projekat u percepciji brenda uopšte.

Stellantisov brend DS je jako sličan Cupri, ali njihov DS4 Crossback ima ulazni 1.2 trocilindraš i u startu degradira sve što su Francuzi uložili u ovu luksuznu podmarku. Kod Cupre je 1.5 TSI sa 150 KS baza i sve iznad njega su strojevi očito za pojedine konkurente. Naš testni primjerak je možda zlatna sredina ponude po pitanju pogona. Dvolitreni TSI dostupan je i u verziji sa 310 KS, ali Formentor sa 190 KS, uparenih sa 7-stepenim DSG-om i s pogonom na sva četiri točka (još jedna karakteristika koju rivali ne nude), ispunjava sve zadatke koji se pred njega stave. Može voziti ekonomično, može i rastrošno naravno, može juriti jako brzo, a zahvaljujući ne samo višem klirensu već i 4x4 pogonu može vrlo lako i van asfalta se otisnuti. Uvjerljivost koju ovaj paket nudi je uočljiv već nakon prvih odvezenih kilometara.

Ko je navikao na tvrdo podešen ovjes i precizno ''volananje'' po krivinama ovdje će ga naći. Kod konkretno ovog primjerka u seriji je bio adaptivni ovjes koji se može podešavati, pa se sa nivoom tvrdoće može lakše izaći na kraj, za razliku od ulaznih modela koji su, žale se mnogi, neudobni za dužu vožnju.

Finansije i zaključak – dobra procjena tržišta

Znate onaj osjećaj kad imate kompletan auto. Dobro izgleda, komforan je i usto se fantastično vozi. S Formentorom dobijete sve to, mada sve to i košta poprilično. Valjda na naplatu dođe hedonizam koji ovaj auto nudi. Na specifikaciji primjerka koji smo vozili ispod crte je stigla cijena od 76.240 KM. Naravno, može se za ovaj iznos razmisliti o nekoliko drugih opcija. Tržište je otvoreno i svako za svoj novac bira šta mu odgovara. Doduše, to je cijena sa skoro 12.000 KM dodatne opreme koju ovaj model lako proguta, jer mu sve dobro ''stoji''. Istovremeno, filozofija Cupre i Formentora tjera kupca da lako zavuče dublje ruku u džep. Dosta korisne i markantne opreme je u seriji, ali još više se može doplatiti, i to po luksuznim cijenama kakve su čini se mimo radara kod premium modela. Ovaj brend i ovaj model ne priznaju prosječnost i žele to naplatiti, pa kome odgovara da plati posebnu metalik boju 4.519 KM ili 19-colne felge 3.814 KM, samo nek' izvoli. S obzirom na brzorastuće prodajne brojke sasvim dobra procjena aktuelnog stanja na tržištu i jako mudra politika kuće.


Cupra Formentor 2.0 TSI 4Drive DSG

D-Š-V: 4,45 x 1,84 x 1,51 m

Međuosovinski razmak: 2,68 m

Prtljažnik: 420 lit

Motor: 4-cil, turbo-benzinac, 1.984 ccm

Snaga kW/KS: 140/190 pri 6.000 o/m

Ob. moment: 320 Nm pri 1.500-4.200 o/m

Pogon: Na sve točkove

Mjenjač: Automatski DSG, 7-stepeni

Ubrzanje: 7,1 s

Max brzina: 220 km/h

Potrošnja (prosjek): 7,4 – 8,0 lit

Masa: 1.592 kg

Tank za gorivo: 55 lit

Dimenzije točkova: 245/40 R19  

Garancija: 5g/150.000 km

Cijena osnovnog modela (1.5 TSI) – 60.654 KM

Cijena test modela bez dodatne opreme: 64.677 KM

BIHAMK

Povezane novosti

Hyundai Kona Hybrid – Radikalni transfer u višu ligu

Hyundai Kona Hybrid – Radikalni transfer u višu ligu

Ako je prva generacija Kone prošla ispod radara bh. tržišta, druga neće sigurno. Futuristički dizajn, drastično veći gabariti i dobro ugođeni hibridni sklop, bili su neophodni za afirmaciju s kojom je došao i transfer u višu ligu.

Možda bi vas zanimalo