Citroen C3: Izgledom je prava je fora, ne košta previše i zato ćemo ga viđati često
Četvrta generacija C3 napustila je tradicionalni B segment i trendovski postala SUV. Kockasta forma, povišeni položaj sjedenja ne koštaju mnogo – novi C3 spada u red najpovoljnijih automobila na tržištu.
Preferencije kupaca se ne mijenjaju zadnjih desetak godina, pa sve manje u ponudi imamo automobila iz tradicionalnih segmenata. Ustvari, SUV-ovi su sve više na njihovoj meti, tako da tako modeli koji su decenijama prodavali i privlačili kupce sada više ili ne postoje ili su evoluirali u drugi oblik.
U B segmentu više nema Fiat Punta, Nissan Micre, Ford Fieste, Audija A1, Alfa Romea Mito itd. Trend elektrifikacije, ali i trend SUV vozila poslali su u penziju ove višedecenijske modele. No, Citroen C3 nije među njima. Stellantis grupacija računa na ovo ime, samo što je evolucija učinila svoje, pa ovo više nije klasični gradski automobil B segmenta.
Tako je četvrta generacija postala pomodni SUV ili bolje rečeno crossover (mješanac), što dokazuju visina od 157 cm (10 cm više od prethodnika) i klirens od 16 centimetara. Usput, gledajući njegovu kockastu formu i visoku čeonu projekciju, iako je s nepunih 4,02 metra dužine ostao u gabaritima standarda klase, novi C3 liči na tipa umanjeni Volvo XC 40 i lako postaje poželjan SUV u mini pakovanju. Tu treba dodati da su samo kod ulazne verzije You, ugrađeni 16-inčni točkovi, dok već od srednjeg paketa C3 stoji na visokim 17-inčnim petama.
Na branicima su vidljivi ukrasni SUV umetci, na krovu nosači. Sve u skladu s njegovom novom ulogom, a kupci koji sebe vide u nekom ''odignutom'' modelu lako će se vidjeti i u povišenom i robusnom Francuzu, a da pri tome imaju format automobila prvenstveno za grad.
C3 je prvo vozilo u segmentu, koje je opremljeno s Citroen Advanced Comfort ovjesom za glatku vožnju bez vibracija. Zahvaljujući mekoći i dobroj podršci Citroen Advanced Comfort sjedišta, možete u potpunosti uživati u njegovoj udobnosti. I zaista, udobnost kakvu zateknete u malom Citroenu teško ćete dobiti kod bilo kojeg rivala.
C-Zen Lounge, s Citroenovim ekranom u visini očiju i manjim volanom, omogućio je pametan pristup za redizajn armaturne ploče, zamjenjujući tradicionalnu instrument tablu i nudi lak pristup svim ključnim informacijama bez potrebe da vozač skida pogled s ceste. Klikom na desnoj ručici izmjenjujete podatke putnog računara, a s komandama na volanu podešavate radio i tempomat.
Prostora ima za četvero odraslih, jer je krov poprilično visok. Dizajneri su visinu automobila povećali ta 10 centimetara što je najveći rast u dimenzijama spram prethodnog C3 i tu se vidi taj rast i ulazak u nišu crossovera. Pretinaca ima sasvim dovoljno da stavite sve boce, telefone, novčanike, tagove i šta već praktikujete. Srednjeg naslona za ruku nema zbog klasične ručne kočnice, ali ga ima kod hibrida i električne verzije kod kojih je instalirana električna ručna koja je ostavila prostor za taj praktični komad unutrašnjeg ''namještaja''.
U pogonskom asortimanu tri su mogućnosti izbora za buduće kupce, a sigurni smo da će ova početna biti glavnina prodaje, uglavnom zbog cijene. Dakle, novi C3 možete birati s običnim 1,2-litarskim turbobenzincem sa 100 KS, blagim hibridom sa 110 ''konja'' ili čisto električnu verziju sa 113 KS i baterijom kapaciteta 44 kWh.
Benzinac sa 100 KS bit će sve što vam treba ako vam je bitna cijena i ako vam odgovara ručni mjenjač sa šest stepeni prenosa. Auto je agilan zbog turba, a motor se fino zavrti i u više obrtaje. U koje obrtaje konkretno ostat će misterija, jer nema obrtomjera – jedna od mjera štednje očito. Elem, ovo nije potpuno novi motor, ali su nove komponente. Blok je ostao isti, ali su inžinjeri skrojili nove klipove, nove ventile, novi turbopunjač i što je najvažnije – ovdje je pogonski lanac. umjesto zupčastog remena u ulju, koji se kod prethodnika nije pokazao posebno efikasnim.
Ubrzanje do 100 km/h od 10,6 sekundi je pristojno, a maksimalna brzina prelazi 180 km/h. Ažurirani turbak s tri cilindra u bloku omogućava solidne performanse, a da pri tome ostaje ekonomičan. Naša potrošnja od 5,8 litara u prosjeku je skoro na nivou tvorničkog podatka (5,6 lit.) što ovu verziju čini još privlačnijim odabirom. U gradskoj vožnji će se lako podići na iznad sedam, a na otvorenoj cesti spustiti i ispod četiri litra, što prosjek koji smo ostvarili, dijelom zbog vožnje na autocesti, može biti i niži.
Turbulentna vremena na automobilskom tržištu podižu prašinu s cijenama. Danas je veoma teško naći pristojan automobil za oko 35.000 KM. Ustvari, veoma mali broj je takvih, ali među njima je i novi C3. Ulazna verzija ''You'' zbog skromne opreme neće toliko biti na radaru kupaca, iako ima super cijenu od 31.930 KM. Ali za 2.813 KM doplate srednji paket ''Plus'' je pravi plus sa odmjerenim paketom dodatne serijske opreme i cijenom od 34.743 KM. Točkovi od 17 inča, multimedija s 10-inčnim ekranom, LED svjetla, krovni nosači, head-up displej, električni retrovizori s mogućnošću preklapanja i grijanja, podršci Citroen Advanced Comfort sjedišta samo su dio srednjeg nivoa opreme koji predstavlja najbolje od oba svijeta uloženo-dobijeno.
Citroen C3 Max Turbo 100
D-Š-V: 4,02 x 1,76 x 1,57 m
Međuosovinski razmak: 2,54 m
Prtljažnik: 310 lit.
Motor: 3 cilindra, turbobenzinac, 1.199 ccm
Snaga (kW/KS): 74/101 pri 5.500 o/m
Ob. moment: 205 Nm pri 1.750 o/m
Pogon: Prednji
Mjenjač: Ručni, 6 brzina
Ubrzanje: 10,6 s
Max brzina: 183 km/h
Potrošnja (prosjek): 5,6 lit.
Masa: 1.151 kg
Tank za gorivo: 44 lit
Dimenzije točkova: 205/50 R17
Garancija: 5g/100.000 km
Cijena najpovoljnijeg modela – 31.930 KM
Cijena test modela bez opcija – 37.576 KM
________________________________________
Doplate:
Metalik boja (Elixir Crvena) – 1.125 KM
TAG: Citroen, Citroen C3, Stellantis
Povezane novosti

Peugeot 5008: SUV sa sedam sjedišta i hibridnim pogonom ispunjava sve želje
Evropski C-SUV segment je prošle godine bio najtraženija ''roba'' prošle godine. Na tržištu od 2,9 miliona vozila značajan doprinos tradicionalno je dao novi 3008. Međutim, Peugeot je mislio i na one kupce koji traže sličan format, ali s tri reda sjedišta.

Cupra Terramar: Buntovni španski SUV kao da je nastao u vrijeme prohibicije
Španci su ponovo pronašli način da unesu emocije i razbiju sterilnost u SUV niši. S novom energijom, eksplozivnim performansama i atraktivnim dizajnom, koji kao da je nastao u vrijeme američke prohibicije, Terramar nosi mladalački i buntovni duh.

Mazda CX-80: King Kong iz Japana ponovo u svom filmu
Mazda ostaje vjerna tradicionalnim i provjerenim rješenjima. Suprotno trendovima, njihov najnoviji model, CX-80, pokreće 6-cilindarski dizelaš. Zvuk motora daje poseban karakter vozilu, koji u svojih pet metara može s užitkom prevesti do sedam putnika.