Članak top banner 970x90
Autorski tekstovi

F1 – Zbogom ili doviđenja, Monako

Automobili za Veliku nagradu Monaka jure ulicama Monte Karla još od 1929. Sve se dramatično mijenja, i nakon najdosadnije utrke koju smo gledali ove sezone, mnogi s pravom postavljaju pitanje da li ova kultna ulična staza treba ostati u kalendaru F1?

Autor: Amer Obradović

Formula 1 u Monte Karlu je glamur, prestiž, mjesto gdje se slavni i bogati vole vidjeti, a i drugi to vole. Od LeBrona Jamesa i Naomi Campbell, pa sve do bivšeg gradonačelnika Sarajeva, Abdulaha Skake, koji je postao vijest nakon što su ga bh. tviteraši ugledali u kadru dok šef Mercedesa Toto Wolff daje izjavu za medije. Priča o Monaku nije samo priča o Velikoj nagradi i Casinu, nego i o porodici Grimaldi, koja ovom kneževinom uz manje prekide vlada već preko 700 godina. Monte Karlo je postao sinonim za luksuz i glamur naročito nakon što je princ Rainier oženio holivudsku divu Grace Kelly. Velika glumica je bila modna ikona, a smrt u saobraćajnoj nesreći koja se dogodila dok se vozila prema Monte Karlu je odvela u besmrtnike. Tu u kneževini, gdje god da se zagrebe, tradicija i glamur žive.

Bez preticanja

Sigurno da se bogate zvijezde ludo provode u Monaku i da dižu publicitet Formuli 1, ali ono što su gledaoci širom planete vidjeli u proteklu nedjelju je jedna bizarna i dosadna utrka koja je ponovo otvorila pitanje da li se ova staza treba naći u kalendaru Formule 1. Da nije bilo sjajnog Pierrea Gaslyja, preticanja ne bi i bilo, a jedina mjesta na stazi su zamijenjena greškama u boksovima, gdje je prednjačio Ferrari koji je praktično predao pobjedu najvećem konkurentu – Red Bullu. Na kraju je slavio Meksikanac Sergio Perez koji je čitav vikend bio bolji od timskog kolege, Maxa Verstappena. U kvalifikacijama, koje su ustvari jedino mjerilo, najbolji je bio Charles Leclerc, ali ga je Ferrarijev tim unazadio u boksu, pa je na kraju završio na četvrtom mjestu.

Moderni F1 bolidi su divovi u poređenju sa onim starim ''autićima'' i jasno da uske, krivudave ulice male kneževine ne mogu biti mjesto ozbiljne borbe što bi trebala biti suština natjecanja. Monako jeste jedinstven, historijsko mjesto, ali šefovi Formule 1, ukoliko stvari postave na globalnu razinu, mogli bi donijeti odluku koja će razočarati tradicionaliste. Tržište diktira da F1 svoj brend širi od Amerike do Azije, a jedna od najpoznatijih trkaćih staza izgleda kao anahronizam, nešto što treba da pripada prošlosti. Čak je i novac koji Monako donosi F1 izgleda kao bakšiš u odnosu na ono što zarade u Bahreinu, Saudijskoj Arabiji ili Abu Dhabiju. Monako je tu zbog naslijeđa, glamura i njegove historije. Ali moderna Forumla 1 se toliko brzo razvija da će kultnu stazu biti teško zadržati u kalendaru. Više nije dovoljno imati pedigre, a infrastruktura u Monte Karlu je toliko ograničena da se uslovi teško mogu prilagoditi kako bi staza ostala relevantna i konkurentna.

 

Vozači ne daju Monte Karlo

"Može li se poboljšati staza za pretjecanje, ne znam", rekao je vozač Ferarija Charles Leclerc, insistirajući da njegov rodni grad ostane u kalendaru – ''To je dio historije F1 i trebalo bi da ostane u Formuli 1." Poznato je da je nedostatak preticanja prisutan decenijama, ali se nikada nije smatrao dovoljno velikim razlogom za odustajanje od trke. Umjesto toga, čini se da su pritužbe koje su se pojavile posljednjih mjeseci više financijski motivirane i, što možda i nije iznenađujuće, poklopile su se s pregovorima o novom ugovoru za uvrštavanje u kalendar. Monako je uvijek predstavljao najglamurozniji dio Formule 1, ali Miami, Singapur i Las Vegas dovode glamur na jednu novu, moderniju razinu.

"Mislim da ne možete zamijeniti Monako" rekao je svjetski prvak Max Verstappen na pitanje kakav je u poređenju sa Majamijem. Sedmostruki šampion Lewis Hamilton, koji također živi u Monaku, kazao je: "To je jedan od krunskih dragulja našeg sporta. Tako da nisam baš siguran da bi bilo sjajno izgubiti ga.'' Oni najbogatiji sportaši, pa tako i vozači Formule 1, imaju prijavljeno boravište u Monte Karlu, naravno, zbog manjih poreza. Kako bi privukli bogate doseljenike, ovaj porezni mamac vladari kneževine koriste već stoljećima.

Ali nova su vremena, dijele se nove karte, a tržište melje i one najbogatije. Zbog tradicije i svega onoga što Monako predstavlja u simboličnom smislu, malo je vjerovatno da će F1 u potpunosti napustiti kneževinu, dok je moguće da se staza nađe svake druge godine u kalendaru. S jedne strane sigurno bi bila šteta za sport da izgubi tako kultno mjesto, ali dosada kojoj smo svjedočili protekle nedjelje jednostavno tjera da se što prije ''prešaltamo'' na Veliku nagradu Azerbejdžana, u Baku, gdje trke uobičajno nude puno više zanimljivosti. Zbogom ili doviđenja za Monako, odredit će i smjer kojim će Formula 1 ići u budućnosti.

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

Ljeto 2022: Stari Peugeot na putu do zvijezda

Ljeto 2022: Stari Peugeot na putu do zvijezda

Woody Allen nas je u starom Peugeotu vodio u nostalgični Pariz, a teleskop James Webb u vrijeme “velikog praska”. Neka ovo ljeto osim nostalgije i slika prošlosti probudi želju za putovanjem i nosi nas do zvijezda koje će biti slike boljeg vremena.

Gradnja tunela Prenj počinje 2023. godine

Gradnja tunela Prenj počinje 2023. godine

Probijanjem tunela Prenj, te izgradnjom autoceste na toj trasi, put između Sarajeva i Mostara će se skratiti za duplo, a sada se od Sarajeva do Mostara magistralnom cestom M-17 vozimo oko dva sata.

Oni dolaze

Oni dolaze

Ne otpisujte ih prerano. Vrlo moguće da ćemo ih uskoro (ponovo) posjedovati i voziti. Usnuli zmaj se probudio. Kineski automobili su počeli dolaziti i biće zanimljiviji nego prije.

Možda bi vas zanimalo