Članak top banner 970x90
Autorski tekstovi

Brisanje crne tačke

Naš saradnik donosi dobre vijesti sa puta koji povezuje Sarajevo i Tuzlu – kod Đurđevika je popravljena magistrala, a razgovara se o rekonstrukciji željezničke pruge Podlugovi – Vareš, pa i o ideji da se ova pruga spoji sa Tuzlom i dalje sa Beogradom.

Autor: Hajdar Arifagić

Bilo je zadovoljstvo nedavno biti u salonu Inter Auta u Tuzli na promociji Audijevog ljepotana, E-tron GT-a, čija je tehnologija revolucionarna a performanse zadivljujuće. No put u Tuzlu rezultirao je još jednim gotovo neočekivanim iznenađenjem: saznanjem o uspješnoj rekonstrukciji magistralnog puta M-18 od Đurđevika do Živinica, o kojoj mediji u proteklih nekoliko mjeseci nisu previše izvještavali. Uglavnom, sve se bukvalno svodilo na samo jednu rečenicu: ''U toku su radovi na putu od Đurđevika do Živinica''. Onaj ko u to vrijeme nije vozio ovim dijelom BiH nije mogao saznati ko, šta i kako tamo radi. A evo šta je urađeno: kolovozna traka je rekonstruisana, prostrt je novi sloj kvalitetnijeg asfalta, djelimično asfaltirana i ograđena staza za pješake, obezbijeđen prostor za zaustavljanje autobusa (ranije su putnike primali i ispuštali direktno na kolovoznu traku), uređene su bankine, regulisana odvodnja padavina. Ukratko: izbrisana je povelika crna tačka jer se na ovom izuzetno frekventnom dijelu magistrale koja povezuje Tuzlu i Sarajevo. Ovdje se u svako doba godine događao veliki broj nezgoda i nesreća (nerijetko i sa smrtnim ishodom), izazvanih ne samo nepažnjom vozača nego i lošim stanjem saobraćajnice, koju, uz sve to, presijeca na desetine poprečnih puteva. Sada će tih nesreća sasvim sigurno biti mnogo manje.

Raduje i činjenica da ni tokom minulog dijela zime aktivnosti investitora i putara na putu M-18 praktično nisu prestajali. Nekoliko ekipa geometara i trasera uredno je sakupljalo podatke o terenu za nove investicije koje će sa izgradnjom brze ceste putovanje između Tuzle i Sarajeva učiniti bezbjednijim, kraćim i bržim, dakako i prijatnijim, posebno na novim dijelovima koji će prolaziti kroz do sada neviđenu ljepotu okolnih krajolika.

Još jedna putna saobraćajnica plijeni pažnju. To je regionalna cesta R-444 Podlugovi – Vareš, na kojoj već više od 30 godina nije urađeno ništa osim krpljenja rupa na asfaltu i uklanjanja ostataka povremenih odrona. Potpuno dotrajao asfaltni sloj, veliki broj oštrih i nepreglednih zavoja, signalizacija ukazuje na potrebu njene hitne rekonstrukcije. Umjesto očekivane vijesti da će konačno i ova regionalna saobraćajnica ući u investicioni plan Vlade Federacije i Zeničko-dobojskog kantona, odnosno Cesta Federacije BiH, glasno se razgovara o sveobuhvatnoj rekonstrukciji željezničke pruge Podlugovi – Vareš. Za ovaj projekat je posebno zainteresovan strani investitor koji je dobio koncesiju za eksploataciju ovdašnjeg rudnog bogatstva. Ruda će se dakle prevoziti vozom, a ne šleperima što je ekonomski prihvatljivije a za odvijanje cestovnog prometa bezbjednije. 

Spomenuta pruga dio je željezničkog koridora Sarajevo – Vareš – Banovići – Tuzla – Beograd, o kojem se razgovara već nekoliko godina. Njime bi putovanje vozom od Sarajeva do Tuzle trajalo jedan sat, a do Beograda malo više od tri sata. U tom slučaju za vlasnike putničkih automobila bilo bi idealno da svoje vozilo ''popnu'' na auto voz jer će za njih to biti udobnije, brže i nadati se ne previše skupo. A kada stignu u veliki grad, biće horni da ponovo ''uskoče'' u svoj automobil i saobraćajni haos koji je tamo neizbježan.

BIHAMK

Povezane novosti

Slatka so

Slatka so

Sada se definitivno može tvrditi da će kopanje soli u tuzlanskom bazenu i u narednih 25 godina, a ukoliko Grad dozvoli nova istraživanja, odnosno bušenja tla, to se može produžiti do kraja ovog i početka sljedećeg stoljeća.

Voz u šećeru

Voz u šećeru

Iskakanje voza iz šina i prevrtanje pet vagona šećera po pruzi u blizini Mostara, ozbiljna je opomena za Željeznice FBiH, kao i nadležna tijela. Novca prvo treba biti za sigurnost, a valjda će se naći nešto i za prosuti šećer.

Možda bi vas zanimalo