Nedostatak poluprovodnika, u kombinaciji s opštom krizom i geopolitičkom situacijom između Rusije i Ukrajine, nastavio je utjecati na evropsko automobilsko tržište u aprilu izvještava Jato Dynamics. Broj registracija novih automobila u Evropi pao je za 20%, odnosno isporučeno je samo 821.000 vozila. Američko tržište zabilježilo je sličan pad od 18%, a ni Kina nije bilo pošteđena, budući da je nedavni lockdown doveo do značajnog pada prodaje od čak 48 posto.
Stagnacija prodaje EV – Fićo na vrhu
Do sada su ''strujna'' vozila (BEV i PHEV) bila razlog za optimizam uprkos izazovnim i nepredvidivim tržišnim uslovima. No, u aprilu su ta vozila zabilježila podnošljiv pad od 1,4% u odnosu na isti mjesec prošle godine. Ako gledamo količine, prodaja je pala sa 156.371 jedinica u aprilu 2021. na 154.219 u prošlom mjesecu.
Iako su proizvođači dijelova iz prve ugradnje dali prednost prodaji električnih vozila (zajedno s SUV-ovima), ponuda nije uspjela zadovoljiti potražnju podržanu velikodušnim subvencijama na koje potrošači ozbiljno računaju. Potražnja za baterijskim vozilima (BEV) zapravo je porasla za 13% (83.000 jedinica isporučeno u aprilu), ali je popularnost plug-in hibrida (PHEV) pala jer, u većini slučajeva, ova vozila ne ispunjavaju uslove za subvenciju koja se ostvaruje sa potpuno električnim modelima i analogno tome pada interes.
Po prvi put prošlog mjeseca, grupacija Stellantis je predvodila broj registracija baterijskih vozila ispred Volkswagen Grupe čiji obim prodaje je zabilježio pad od 37% nakon problema s proizvodnjom u matičnim tvornicama. S druge strane, Hyundai-Kia grupa konstatno pravi plus, bilježeći povećanje prodaje od čak 61 posto.
Iznenađujući pad prodaje Tesle omogućio je drugim proizvođačima da preuzmu čelo liste. Tako je električni Fiat 500, zahvaljujući izvrsnoj prodaji na ključnim tržištima Njemačke, Francuske i Italije, bio najprodavaniji ''strujić'' prošlog mjeseca sa 5.524 isporučenih vozila, ispred Peugeota e-208 sa 3.730 i izvrsne Škode Enyaq sa 3.645 registracija.

Peugeot 208 najprodavaniji
Od standardnih vozila Peugeot 208 je bio najprodavaniji prošlog mjeseca, mada je zabilježio pad prodaje od 15 posto. Ako gledamo brojke od početka godine mali lav (67.509 isporuka) je broj 1 u Evropi ispred Sandera (60.405), Golfa (56.383) i odlične Ford Pume (51.152).
Na listi prvih 10 u aprilu samo je Kia Sportage zabilježila rast prodaje (+53%) zahvaljujući uspjehu nove generacije. Popularnost novog Nissana Qashqaija (pozicija 15) također je rezultirala povećanjem broja registracija od 23 posto, a i Toyota Yaris Cross (pozicija 17) nastavio se penjati na ljestvici, s obzirom da je bio 7. najprodavaniji SUV tokom prošlog mjeseca.
Od ostalih rezultata vrijednih pažnje vrijedi spomenuti: Peugeot 308 (+70%), Cupra Formentor (+120%), Renault Conquest (+459%), BMW X3 (+28%), Kia Ceed (+20%) i Mercedes C- Klasa (+59%).
Top 10 najprodavanijih - april 2022
- Peugeot 208 – 15.615 (-15%)
- Volkswagen T-Roc – 13.998 (-19%)
- Dacia Sandero – 12.913 (-2%)
- Fiat 500 – 12.835 (-18%)
- Ford Puma – 12.601 (-5%)
- Toyota Yaris - 12.448 (-28%)
- Opel Corsa – 11.834 (-30%)
- Toyota Corolla – 11.678 (-4%)
- KIA Sportage – 11.635 (+53%)
- Fiat Panda – 11.544 (-4%)
Povezane novosti
Kineski Leapmotor postigao rekord u novembru i prodao više od 70.000 automobila
Leapmotor je postavio novi mjesečni rekord isporuka u novembru, kada je kineski proizvođač isporučio 70.327 vozila, pretekavši Volvo globalno.
Renault 5 proizveden u 100.000 jedinica za samo 15 mjeseci
Proizvodnja električnog Renaulta 5 započela je u oktobru 2024. godine, a dostupan je za prodaju od ove godine. Sada je 100.000-ti električni Renault 5 proizveden u fabrici Ampere ElectriCity u Douaiju u Francuskoj.
Kriza pogađa i pristupačne marke: Dacia želi smanjiti proizvodnju od iduće godine
Dacia bi mogla smanjiti proizvodnju automobila u fabrici Mioveni počevši od 2026. godine. Ova odluka dolazi usred pada potražnje za novim automobilima na evropskom tržištu.