Članak top banner 970x90
Vijesti

Ofanziva u C segmentu i zaokret u poslovanju kod Dacije

S obzirom da će rumunski proizvođač pod krovom Renaulta temeljiti sva nova auta na iznimno prilagodljivoj platformi CMF-B, tako će mijenjati i koncept poslovanja. Iduće godine stiže nova generacija Dustera, a 2025. novi model sportskog terenca.

Autor: BIHAMK

Prilikom predstavljanja strateškog plana Renaulution u januaru 2021., Dacia je predstavila Bigster – konceptni automobil koji otvara nove mogućnosti oblikovanja ponude marke, a posebno kad je riječ o C-segmentu. Vjeran duhu marke Dacia, konceptni automobil Bigster robusno je i prostrano vozilo dugo 4,6 m, a kupcima pruža sve što očekuju od jednog C-SUV-a. Novi model temeljen na ovom konceptu u prodaju bi trebao stići 2025. godine.

Tvornica u Mioveniju u Rumuniji istorijski je pogon marke koji djeluje još od 1968. Danas je to referentni industrijski kompleks s linijom za proizvodnju karoserija, linijom za mehaničke komponente i šasiju, ljevaonicom i logističkom platformom. Trenutno se u ovoj tvornici proizvode četiri modela marke: Duster, Sandero Stepway, Logan i Jogger.

Šta je novina za tvornicu u Rumuniji? Od 2024. u njoj će se proizvoditi nova generacija Dustera temeljena na platformi CMF-B, a od 2025. i novi Dacijin SUV sedmerosjed temeljen na Bigsteru. Međutim, s proizvodnih traka će se istisnuti Jogger.

S ciljem preraspodjele opterećenja između Dacijinih tvornica i s namjerom jačanja ofanzive u C-segmentu, Jogger će se od drugog kvartala 2024. nastaviti proizvoditi u marokanskoj tvornici u Tangeru. To znači da će Jogger na bh. tržište stizati s carinskim opterećenjem kao proizvod koji se proizvodi van EU. Sličnu priču smo imali u bliskoj prošlosti s modelom Lodgy.

Tvornica u Tangeru započela je s radom 2012. godine, a svojom je politikom nulte stope karbonskih emisija i zabrane ispuštanja industrijskih otpadnih voda potaknula val revolucije u marokanskoj automobilskoj industriji. Marokanska tvornica već proizvodi automobile s platformom CMF-B, pri čemu glavnina proizvodnje otpada na ''obični'' Sandero – najprodavaniji automobil za privatne kupce u Evropi od 2017, ali koji se zbog nekonurentnosti cijene ne prodaje u BiH. 

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo