Vožnja sa nedovoljno očišćenim staklima predstavlja opasnost po bezbjednost svih učesnika u saobraćaju, jer značajno smanjuje vidljivost tokom vožnje. Najugroženiji su u ovom slučaju pješaci, jer je siluetu pješaka (ili bicikliste bez osvetljenja) gotovo nemoguće uočiti čak i kroz tanak sloj leda na vjetrobranskom staklu.
Dodatan problem predstavlja neočišćen snijeg sa krovova automobila koji se usljed kočenja može srušiti na vjetrobransko staklo i u potpunosti zakloniti pregled vozača. U takvoj situaciji može doći do panične reakcije vozača koja može izazvati saobraćajnu nezgodu. Također, snijeg sa krova automobila se tokom vožnje iz raznih razloga može razleteti i pasti na druga vozila te izazvati reakcije koje bi mogle završtiti saobraćajnom nezgodom.
Mnogi vozači ipak zaborave da moraju očistiti snijeg i zaleđena stakla sa svojih vozila, te za takve prekršaje su predviđene kazne u Kantonu Sarajevo. Naime, gore navedena problematika je regulisana Zakonom o uređenju saobraćaja na području Kantona Sarajevo, član 32. stav 3.
Član 32. stav 3. pomenutog zakona glasi:
Prije početka upravljanja vozilom, vozač je dužan da očisti površine koje omogućavaju normalnu vidljivost vozaču, te da ukloni snijeg i led sa svih vanjskih površina vozila koji mogu uticati na sigurnost saobraćaja.
Za prekršaje Zakona o uređenju saobraćaja na području Kantona Sarajevo predviđene su kazne u iznosu od 50,00-250,00 KM.
Dakle, iako čiščenje automobila po temperaturama ispod nule nikome nije omiljena aktivnost, naša preporuka je da ipak izađete iz kuće par minuta ranije, upalite automobil i očistite snijeg dok se motor zagrije.
Povezane novosti
Premijera novog Audija Q3 i otvorenje Audi Progressive Showroom Concepta u Sarajevu
Povodom događaja Audi Winter Party, bh. javnosti premijerno je predstavljen potpuno novi Audi Q3, ali i svečano otvoren Audi Progressive Showroom Concept salon u okviru kompanije Porsche Sarajevo, jedinstven u ovom dijelu Evrope.
EU zvanično ukida zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine
Nakon pritiska sa svih strana, Evropska unija odustaje od plana zabrane prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine. Umjesto toga, cilj je smanjenje emisije CO2 za 90% u odnosu na nivoe iz 2021. godine.
Cijene baterija nikada nisu bile niže, u 2026. godini predviđa se dodatni pad
U 2025. godini, troškovi baterija su dostigli svoj historijski minimum. Zbog toga električni automobili postaju sve jeftiniji, a najave stručnjaka su da će cijena dodatno padati i u 2026. godini.