Članak top banner 970x90
Testovi

Peugeot 308 – Fatalna privlačnost

Prošla generacija 308-ice zadržala se čak osam godina, a prodata je u 1,3 milion jedinica. Zadatak s novom-trećom edicijom kompaktnog Peugeota je teži nego ikada, jer se 308-ica sad, pored ''odignutih'' modela, suočava i sa šest-sedam električnih rivala.

Autor: Admir Muharemović

Peugeot je bukvalno sa svakim novim modelom odbacio teoriju šta je dobro ne treba mijenjati, pa tako i sa novom 308-icom. Prvo je odbačena ultra kompaktnost, jer je novajlija 11 cm duži od prethodnika (skoro 4,37m mjeri u dužinu), zatim je presađen premium stil sa 508 i 2008 u kojem dominiraju diodna svjetla u obliku kljova i upadljiva saćasta maska s efektom svemira, prednja hauba je izdužena, a A nosači pomaknuti za skoro 10 cm unazad. Cilj je bio dobiti premium izgled, a na kraju 308 to i ima, jer se pogledi lijepe za njegovu nisku siluetu, nabijeni zadnji kraj i sveukupno privlačniji dizajn koji će biti glavni mamac za kupce. Na kraju ovaj model je pionir novog logotipa, pa se može reći da sve skupa ima više smisla u Peugeotovoj filozofiji približavanja premium efekta.

i-Cockpit (ne) odgovara svima

Diskusije o Peugeotovom slaganju enterijera traju već neko vrijeme. Maleni i odrezani volan traži baš fino podešavanje i dodatno privikavanje. Sve se svodi na to koliko je vozač visok i hoće li morati neprirodno spustiti kolo upravljača maksimalno u donji položaj kao autor ovog teksta sa 1,8m visine kako bi vidio instrument ploču, dok će to oni viši vozači zasjeniti svojom visinom. Inače kabina je jako ugodna za oko, od korištenih materijala do kombinacije boja i tkanine. Vrata se zatvaraju čvrsto i sa punim zvukom. Mjesta na zadnjoj klupi baš i nema za odrasle. Uži ulazni prostor i knap mjesto za koljena su na kraju više pripremljeni za djecu, dok je dio kompenziran većim prtljažnikom nego kod prethodnika. Sve skupa moglo se izvući i više, ali za premium izgled nešto se moralo žrtvovati. Izduženi prednji poklopac je evidentno pojeo dio prostora odzada, a dio prtljažnik. Iako 28 litara je raspoređeno ispod podnice, prtljažnik s ukupno 412 litara je veći od prošlog modela, dovoljno je dubok da stanu veći koferi i bar s te strane možete biti zadovoljniji. Ustvari, računajte da će 308 kao i većina kompakata nabolje odraditi posao na putovanjima s dvoje odraslih i dvoje djece. Nešto slično kao kad rezervišete apartman 2+2, puni bračni krevet i dva pomoćna. I to je nekakav premium standard koji Peugeot slijedi, jer s P308 akcent ne stavlja na praktičnost i komfor kao kod nekih konkurenata, već isključivo na užitak u statusu.

E sad, posebno poglavlje je multimedijsko okruženje. Glavnom ekranu dodat je dodatni touch ispod (novost), a ispod toga su mehaničke kratice za osnovne komande. Za razliku od drugih modela ovdje iznova treba privikavanje, a sve se svodi na tapkanje i klizanje po ekranu. Takav koncept djeluje jako moderno i futuristički, ali sa viškom prisutnih klikova gubi se ona praktična strana i aspekt sigurnosti. Istina, sistem ima brz odziv, brži nego ranije, a rad sa widgetima koje svi koristimo na pametnim telefonima, pa kretanje kroz njih, te promjena menija, boje osvjetljenja pa na kraju i grafike instrumenata na ploči ide intuitivnije nego na prethodniku.  

Tri cilindra kao singerica pri 130 km/h

Evropski proizvođači benzince zasnivaju na trocilindarskoj tehnologiji. Zadnju slamku spasa drže Korejci, ali evropska elita uglavnom se drži broja tri. I kod Peugota dva benzinca još od prošle generacije 308-ice utiru put Pure Tech izvedbama s tri cilindra, mada se kod prošlog 308 mahom sve vrtilo oko dizelaša. Sad su već pravila drugačija i prodaja će se vrtiti oko benzinaca ili hibrida, a manje oko dizela, bar u dijelu Starog kontinenta gdje se mjeri svaki gram CO2. Ulazna verzija iz 1,2-litarske zapremine istiskuje 110, odnosno 130 KS u jačoj izvedbi. Uz dizel, o kojem takođe treba razmisliti zbog minimalne doplate, to su jedina dva preostala motora s unutrašnjim sagorijevanjem.

Kakav je osjećaj u vožnji s jačom verzijom od 130 KS? Mali benzinac od 1.200 kubika, klasične konstrukcije, potpomognut malenim turbom na pritisak gasa javlja se kao prazan želudac – kurlajući. Podešen je da radi mirno i uravnoteženo koliko je moguće za ovu koncepciju. Za razliku, recimo, od modela 2008 kod 308 se primjeti veća klasa i veći stepen izolacije putničkog prostora, uravnoteženost motora koji nema izraženu drhtavicu, a najveći dobitak je harmonija uklopljenog mjenjača i motora.

Prvi dio smo posvetili jurnajvi autoputem. Pri 130 km/h, ovaj motor u 308-ici radi kao singerica, a ovaj režim mu najviše leži. Vrti se jako tiho, svega na 2.600 o/m (atmosferac bi se vrtio na 1.000 o/m više) neutrališući frktavi zvuk neparnog broja klipova, a potrošnja se kretala oko zadovoljavajućih 6,5 litara. Čak i veću brzinu od toga Peugeotov agresivni lav odlično podnosi, držeći se zadane putanje, jako ugodnog putničkog prostora i jako zahvalne udobnosti.

Nastavili smo danima voziti u gradu, od jutarnje špice i čestog šaltanja u prvu brzinu do rasterećenog hvatanja zelenog vala. Papučica kvačila je kao većine benzinaca mekana, ali kao i većina trocilindraša sa ručnim mjenjačem ova koncepcija motora zahtjeva više gasa za pokret iz mjesta. Potrošnja nam se kretala oko 8,5-9 litara, a glomazna ručica mjenjača ispostavilo se ergonomski pozicionirana za često šaltanje s laktom na naslonu na ruku.

Za kraj smo ostavili 400 km dugu dionicu magistrale na putu prema jugu poštujući Bihamkove putne savjete o radovima na cesti iza Mostara. Tu je 308 nepogrešivo najštedljiviji, a uz prosječnu brzinu kretanja od 53 km/h trošili smo svega 5,2 litara bezolovnog benzina na 100 pređenih kilometara držeći obrtaje uglavnom između digitalno projiciranih 1.750 i 2.500 o/m.

Na male ''trofrtaljne'' benzince se moramo navići, jer druge opcije nema. Oni su prelaz ka hibridima i na kraju struji.    

Održavanje, oprema, cijene

Nešto malo manje od 5.000 KM Peugeot cijeni ulazni paket opreme Active Pack od trećeg po redu paketa Allure Pack pokretanog istim ovim benzincem od 130 KS i ručnim mjenjačem. Ima i povoljnija opcija ako kombinujete slabiji benzinac 1.2 PureTech od 110 KS. Drugi paket u nizu Allure već nudi više luksuznije opreme s akcentom na sigurnost (Active Safety Brake i Night Vision sistem), senzore za parkiranje, zadnju kameru kao i 17’’ alu felge. Allure Pack ide dalje i popunjava listu s asistentima u vožnji, handsfree korištenjem brave i startanja auta, aktivnim tempomatom s radarom, navigacijom itd. Zanimljivo je što Peugeot nastavlja s bonusima za kupce, tako da ova upečatljiva zelena metalik boja dolazi gratis, tj. ne treba doplata za nju, dok je to kod karavana plava ili kod 208-ice žuta boja.

E sad, pitanje i konstatacija koji rješavaju kupčevu križaljku tiče se odabira pogonskog agregata. Ako u startu otpišemo hibride, koji uprkos najavi državnih subvencija i dalje izgledaju daleko poput svemira (početni model sa subvencijom bi trebao koštati oko 60.000 KM), dizel s minimalnom doplatom od 2.000 KM u odnosu na komparirani benzinac djeluje kao najbolji izbor. Dizel na našem tržištu ima status zlatne koke. Pored toga, četiri cilindra su četiri cilindra, zatim štedite na nižoj potrošnji, a dizel na kraju bolje drži vrijednost auta. Na kraju i održavanje može prevagnuti, budući da benzinci recimo zahtjevaju zahvat velikog servisa na dvostruko manjoj kilometraži od svega 90.000 km/6 godina.

Problem koji muči sve uvoznike jesu rokovi isporuke i samo oni trenutno mogu biti konačan sud prilikom izbora verzije, pa čak marke ili samog automobila.

 

TEHNIČKI PODACI

Peugeot 308 Allure Pack PureTech 130

D-Š-V: 4,37 x 1,85 x 1,44 m

Međuosovinski razmak: 2,68 m

Prtljažnik: 412 lit

Motor: 3-cil, turbo-benzin, 1199 ccm

Snaga kW/KS: 96/130 pri 5.500 o/m

Ob. moment: 230 Nm pri 1.750 o/m

Mjenjač: Ručni, 6-stepeni

Ubrzanje: 9,6 s

Max brzina: 210 km/h

Potrošnja (prosjek WLTP): 5,6 lit

Masa: 1.258 kg

Tank za gorivo: 52 lit

Dimenzije točkova: 225/45 R17  

Garancija: 4 god

Cijena test modela sa dodatnom opremom: 43.146 KM

Dodatna oprema:

Grijanja prednja sjedišta – 375 KM

 

BIHAMK

Povezane novosti

TEST: Toyota Yaris Cross Sport BiTone 1.5 VVT-iE

TEST: Toyota Yaris Cross Sport BiTone 1.5 VVT-iE

Šta može biti popularnije od planetarno popularnog Yarisa? Samo njegova crossover izvedba Yaris Cross. I tako je krenula njegova turneja, pa je Cross u samo nekoliko sedmica prodaje na njemačkom tržištu premašio očekivanja Toyotinih čelnika.

Možda bi vas zanimalo