Da li su nova zakonska rješenja prihvatljiva biciklistima i vozačima e-romobila?
Električni romobili postat će veliki pobjednici nove mobilnosti, s obzirom na predviđanja da će u Evropi u naredne četiri godine broj korisnica i korisnika električnih romobila dostići broj od 55,5 miliona.
Svakodnevna upotreba električnih romobila gradi nove životne potrebe i navike, ali se njihovom upotrebom javljaju i mnogi problemi, od kojih je najveći sigurnosni aspekt.
Kako smo već ranije pisali, u Ministarstvu komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine formirana je radna grupa koja bi trebala razmatrati pitanje regulacije na državnom nivou. U međuvremenu, saobraćanje električnih skutera i romobila se parcijalno pokušava regulisati na nižim nivoima.
U Kantonu Sarajevo zabranjeno je kretanje biciklom i električnim romobilom na pješačkim stazama, odnosno moguće ih je voziti samo na biciklističkim stazama i saobraćajnicama.
Stavove o novom zakonskom rješenju dobili smo i od kompanija koje iznajmljuju bicikle i električne romobile.
U kompaniji NextBike smatraju da se zakonska rješenja trebaju regulisati za sve učesnike u saobraćaju:
"Mi se načelno zalažemo da biciklisti ne voze trotoarom, nego da se kreću biciklističkom stazom, a ukoliko ista ne postoji da se kreću saobraćajnicom kao ravnopravni učesnici u saobraćaju.
Ipak, svjesni smo opravdanog straha biciklista i korisnika električnih romobila, koje vožnja cestom uz ostala vozila definitivno dovodi u opasnost.
Jedan od razloga su loše održavane ceste, ali sigurno još veći razlog su neodgovorni vozači automobila koji ne poštuju ostale učesnike u saobraćaju.
Zanimljivo je kako je u polemikama koje čitamo zadnjih dana najveći fokus stavljen prvensteno na nepostojanje biciklističke infrastrukture.
Svakako bi ona mogla i trebala biti bolja, ali niko ne priča o glavnom uzroku straha za korištenja ceste, a to su nesavjesni vozači automobila.
Ako se već donose represivne mjere prema biciklistima i vozačima električnih romobila, te ih se tjera da “siđu na cestu”, smatramo da bi ih istovremeno trebalo zaštiti na toj cesti i pooštriti zakonske kazne za one koji ugrožavaju njihovu sigurnost.
Nekoliko puta sam i lično doživio nervozne ispade vozača automobila i kritike zašto uopšte vozim cestom, trubljenje i obilaženje sa nedovoljnim razmakom, dok sam se uredno kretao na biciklu desnom stranom saobraćajnice.
Neprilagođena brzina automobila je nešto što viđamo svakodnevno i nažalost to je najčešći uzrok nesreća na cestama uopšte.
Potpuno razumijem i pješake koji se isto tako osjećaju nesigurno dok biciklisti i vozači romobila neprilagođenom brzinom prolaze tik pored njih.
U skladu s tim, regulacija ovog pitanja treba ići sveobuhvatno prema svim učesnicima u saobraćaju, a koja će jasno odrediti propise, zaštititi “slabije” učesnike u saobraćaju od onih ”jačih”, a one koji krše propise adekvatno sankcionisati."
U kompaniji koja iznajmljuje eletrične romobile BeeBee svjesni su neadekvatne saobraćajne infrastrukture i saglasni su sa potrebom zakonske regulacije za ovaj vid prijevoza:
"S obzirom na porast i divljanje cijena goriva, električni romobili su sve više popularni. Pored jeftinije i pristupačnije cijene korištenja, električni romobili su odlično alterntivno prevozno sredstvo s kojim ćete doći tačno na vrijeme i na pravo mjesto uz izbjegavanje neželjenih gužvi i saobraćajnog stresa. BeeBee električni romobili mijenjaju igru kada je u pitanju ekološki prihvatljiv prijevoz. Pošto ne koristi gorivo za rad, tako i ne ispušta nikakve štetne gasove u atmosferu. Kao rezultat toga, prema našim podacima, u gradu Sarajevu je smanjeno preko 17 tona ugljičnog dioksida do danas korištenjem upravo beebee romobila. Iako su električni automobili i ekološki izbori goriva već dostupni u komercijalne svrhe, mnogi si to još uvijek ne mogu priuštiti, pa su beebee romobili dostupniji.
Ako više putnika odluči da se vozi električnim romobilima i ako ih više gradova dozvoli javno, gradovi mogu značajno na godišnjem nivou smanjiti svoje štetne emisije. U poređenju s putničkim vozilima na benzin ili dizel, nema sumnje da su električni romobili mnogo održivija opcija. Budući da je beebee mali, idealan je za lako ostavljanje u blizini kuće, posla ili omiljenog kafića. Uredno se uklapa u mali prostor, pa stoga ne morate da brinete o prilazu, garaži ili parkingu kao s tradicionalnim putničkim vozilima. BeeBee je odličan izbor za one koji traže lak način kretanja iz dana u dan.
Naravno, suočeni smo s nepostojanjem adekvatnih biciklističkih staza i infrastrukture, a s obzirom na novodonese odluke u Kantonu Sarajevo, da se električnim romobilima prometuje isključivo po biciklističkim stazama, u slučaju nedostatka istih i kolovozima. Sve to stvara dodatne probleme vozačima i pored zakonskih uredbi, vlast treba da se pozabavi i ovim aspektom.
Kao odgovorna kompanija na samom početku, obavili smo razgovore s Ministarstvom saobraćaja i Ministarstvom unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo. Saglasni smo da treba da se reguliše i ovaj vid prevoza u Federaciji Bosne i Hercegovine.
Naša aplikacije je u potpunosti razvijena u skladu sa regulativama koje propisuju države članice Evropske Unije, u mogućnostima naše aplikacije brzina naših romobila je prilagođena i ograničena na maksimalnih 20km/h. Također, u određenim pješačkim zonama ista je ograničena i na čak 10 km/h. Naši korisnici da bi vozili BeeBee, moraju slijediti navedena pravila i uvjete,a to je da nose kacige, pridržavaju se svih prometnih znakova, moraju imati 18 godina ili više, jedan vozač po BeeBee-ju, da ne voze pod dejstvom alkohola, da budu oprezni i ne žure, da nikad ne sšalju poruke/telefoniraju i voze se, da uvijek obrate pažnju na automobile, bicikliste i pješake i kada voze, voze na vlastitu odgovornost."
Kojih pravila i propisa se trebaju pridržavati vozači električnih romobila, pisali smo i ranije, kao što možete pročitati u tekstu ELEKTRIČNI ROMOBILI – Savjeti za sigurnu vožnju.
Povezane novosti
Protekli mjesec u BIHAMK-u: oktobar, 2024. godina
Težak je mjesec iza nas - u emotivnom i poslovnom smislu.
Održano 5. Internacionalno takmičenje „Best young driver“
Internacionalno takmičenje ''Best Young Driver'' održano je 5. oktobra 2024. godine u Nivelles (Belgija) pod pokroviteljstvom Međunarodne automobilističke organizacije FIA Region I.
Protekli mjesec u BIHAMK-u: septembar, 2024. godina
Septembar je za mnoge novi početak. Počinje nova školska godina, što znači da je na cestama veći broj školaraca, treba biti posebno oprezan u blizini škola.