Članak top banner 970x90
BIHAMK vijesti

Da li su nova zakonska rješenja prihvatljiva biciklistima i vozačima e-romobila?

Električni romobili postat će veliki pobjednici nove mobilnosti, s obzirom na predviđanja da će u Evropi u naredne četiri godine broj korisnica i korisnika električnih romobila dostići broj od 55,5 miliona.

Autor: BIHAMK

Svakodnevna upotreba električnih romobila gradi nove životne potrebe i navike, ali se njihovom upotrebom javljaju i mnogi problemi, od kojih je najveći sigurnosni aspekt.

Kako smo već ranije pisali, u Ministarstvu komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine formirana je radna grupa koja bi trebala razmatrati pitanje regulacije na državnom nivou. U međuvremenu, saobraćanje električnih skutera i romobila se parcijalno pokušava regulisati na nižim nivoima.

U Kantonu Sarajevo zabranjeno je kretanje biciklom i električnim romobilom na pješačkim stazama, odnosno moguće ih je voziti samo na biciklističkim stazama i saobraćajnicama. 

Stavove o novom zakonskom rješenju dobili smo i od kompanija koje iznajmljuju bicikle i električne romobile.

U kompaniji NextBike smatraju da se zakonska rješenja trebaju regulisati za sve učesnike u saobraćaju:

"Mi se načelno zalažemo da biciklisti ne voze trotoarom, nego da se kreću biciklističkom stazom, a ukoliko ista ne postoji da se kreću saobraćajnicom kao ravnopravni učesnici u saobraćaju.

Ipak, svjesni smo opravdanog straha biciklista i korisnika električnih romobila, koje vožnja cestom uz ostala vozila definitivno dovodi u opasnost.

Jedan od razloga su loše održavane ceste, ali sigurno još veći razlog su neodgovorni vozači automobila koji ne poštuju ostale učesnike u saobraćaju.

Zanimljivo je kako je u polemikama koje čitamo zadnjih dana najveći fokus stavljen prvensteno na nepostojanje biciklističke infrastrukture.

Svakako bi ona mogla i trebala biti bolja, ali niko ne priča o glavnom uzroku straha za korištenja ceste,  a to su nesavjesni vozači automobila.

Ako se već donose represivne mjere prema biciklistima i vozačima električnih romobila, te ih se tjera da “siđu na cestu”, smatramo da bi ih istovremeno trebalo zaštiti na toj cesti i pooštriti zakonske kazne za one koji ugrožavaju njihovu sigurnost.

Nekoliko puta sam i lično doživio nervozne ispade vozača automobila i kritike zašto uopšte vozim cestom, trubljenje i obilaženje sa nedovoljnim razmakom, dok sam se uredno kretao na biciklu desnom stranom saobraćajnice.

Neprilagođena brzina automobila je nešto što viđamo svakodnevno i nažalost to je najčešći uzrok nesreća na cestama uopšte.

Potpuno razumijem i pješake koji se isto tako osjećaju nesigurno dok biciklisti i vozači romobila neprilagođenom brzinom prolaze tik pored njih.

U skladu s tim, regulacija ovog pitanja treba ići sveobuhvatno prema svim učesnicima u saobraćaju, a koja će jasno odrediti propise, zaštititi “slabije” učesnike u saobraćaju od onih ”jačih”, a one koji krše propise adekvatno sankcionisati."

U kompaniji koja iznajmljuje eletrične romobile BeeBee svjesni su neadekvatne saobraćajne infrastrukture i saglasni su sa potrebom zakonske regulacije za ovaj vid prijevoza:

"S obzirom na porast i divljanje cijena goriva, električni romobili su sve više popularni. Pored jeftinije i pristupačnije cijene korištenja, električni romobili su odlično alterntivno prevozno sredstvo s kojim ćete doći tačno na vrijeme i na pravo mjesto uz izbjegavanje neželjenih gužvi i saobraćajnog stresa. BeeBee električni romobili mijenjaju igru kada je u pitanju ekološki prihvatljiv prijevoz. Pošto ne koristi gorivo za rad, tako i ne ispušta nikakve štetne gasove u atmosferu. Kao rezultat toga, prema našim podacima, u gradu Sarajevu je smanjeno preko 17 tona ugljičnog dioksida do danas korištenjem upravo beebee romobila. Iako su električni automobili i ekološki izbori goriva već dostupni u komercijalne svrhe, mnogi si to još uvijek ne mogu priuštiti, pa su beebee romobili dostupniji. 

Ako više putnika odluči da se vozi električnim romobilima i ako ih više gradova dozvoli javno, gradovi mogu značajno na godišnjem nivou smanjiti svoje štetne emisije. U poređenju s putničkim vozilima na benzin ili dizel, nema sumnje da su električni romobili mnogo održivija opcija. Budući da je beebee mali, idealan je za lako ostavljanje u blizini kuće, posla ili omiljenog kafića. Uredno se uklapa u mali prostor, pa stoga ne morate da brinete o prilazu, garaži ili parkingu kao s tradicionalnim putničkim vozilima. BeeBee je odličan izbor za one koji traže lak način kretanja iz dana u dan.

Naravno, suočeni smo s nepostojanjem adekvatnih biciklističkih staza i infrastrukture, a s obzirom na novodonese odluke u Kantonu Sarajevo, da se električnim romobilima prometuje isključivo po biciklističkim stazama, u slučaju nedostatka istih i kolovozima. Sve to stvara dodatne probleme vozačima i pored zakonskih uredbi, vlast treba da se pozabavi i ovim aspektom.

Kao odgovorna kompanija na samom početku, obavili smo razgovore s Ministarstvom saobraćaja i Ministarstvom unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo. Saglasni smo da treba da se reguliše i ovaj vid prevoza u Federaciji Bosne i Hercegovine. 

Naša aplikacije je u potpunosti razvijena u skladu sa regulativama koje propisuju države članice Evropske Unije, u mogućnostima naše aplikacije brzina naših romobila je prilagođena i ograničena na maksimalnih 20km/h. Također, u određenim pješačkim zonama ista je ograničena i na čak 10 km/h. Naši korisnici da bi vozili BeeBee, moraju slijediti navedena pravila i uvjete,a to je da nose kacige, pridržavaju se svih prometnih znakova, moraju imati 18 godina ili više, jedan vozač po BeeBee-ju, da ne voze pod dejstvom alkohola, da budu oprezni i ne žure, da nikad ne sšalju poruke/telefoniraju i voze se, da uvijek obrate pažnju na automobile, bicikliste i pješake i kada voze, voze na vlastitu odgovornost."

Kojih pravila i propisa se trebaju pridržavati vozači električnih romobila, pisali smo i ranije, kao što možete pročitati u tekstu ELEKTRIČNI ROMOBILI – Savjeti za sigurnu vožnju.

BIHAMK

Povezane novosti

Citroen predstavlja novu generaciju modela C3 Aircross

Citroen predstavlja novu generaciju modela C3 Aircross

Francuzi su odlučili radikalno promijeniti pristup na tržištu kompaktnih SUV vozila i potpuno redizajnirati svoj model C3 Aircross. Evropska verzija ovog modela dijeli novu konstrukcijsku osnovu Smart Car s nedavno lansiranim modelom C3.

Proizvedeno dva miliona Hyundai Tucsona u Češkoj

Proizvedeno dva miliona Hyundai Tucsona u Češkoj

U ponedjeljak je s proizvodne trake sišao dvomilioniti Tucson u češkoj fabrici u Nošovicama. Ovaj posebni primjerak obojen je u Sailing Blue Pearl boju i pogonjen s 1.6 T-GDi HEV motorom, već sada stiže do svog budućeg vlasnika u Velikoj Britaniji.

Možda bi vas zanimalo