Članak top banner 970x90
Savjeti

Koliko često treba rotirati gume?

Gume na prednjoj strani vozila obično se troše brže od onih na stražnjoj strani.

Autor: BIHAMK

Ukoliko često mijenjate položaje guma, pobrinut ćete se da se ravnomjernije troše i postići maksimalan vijek trajanja gaznog sloja uz naravno napomenu da rotacija guma ne može ispraviti probleme istrošenosti koji nastaju zbog neispravnog pritiska zraka u gumi.

Preporučujemo da raspored rotacije bude usklađen sa promjenom ulja, odnosno otprilike na svakih 10,000 kilometara. Za one koji automobil koriste nešto rijeđe preporuka je da rotaciju urade jednom godišnje. Ukoliko često vozite velikom brzinom, vozite težak teret ili vozite duge relacije zbog dodatnog opterećenja preporuka je da rotacije radite i češće.

U slučaju i neravnomjerne istrošenosti guma savjetujemo da uradite rotaciju što prije. Napomena da je vrijeme da uradite rotaciju guma može biti ukoliko čujete brujanje dok vozite na ravnoj cesti.

Savjetujemo da rotaciju guma uradite kod vulkanizera, ali ukoliko to niste u prilici možete to uraditi i sami jer nije potreban poseban alat. Prije rotacije guma uvijek trebate provjeriti preporuke od proizvođača vozila.

O čemu trebate voditi računa ukoliko se odlučite da sami izvršite rotaciju?

Preporučujemo da rotacija guma prati sljedeći obrazac:

 - Trebali biste rotirati gume prednje prema stražnjima samo ukoliko sve gume imaju istu veličinu.

 - Neka vozila su opremljena točkovima i gumama različite veličine na prednjoj u odnosu na stražnju osovinu. U tom se slučaju se preporučuje rotacija samo ako se montiraju neusmjerene gume.

 - Kada rotirate gume sa usmjerenim uzorkom profila, uvijek pratite strelice ugravirane na bočnom zidu. Te strelice ukazuju na smjer okretanja gume koji trebate pažljivo poštovati.

 - Na vozilima koja koriste usmjerene gume različitih veličina ili točkove s različitim poravnanjem sprijeda i straga sa usmjerenim gumama trebat ćete skinuti, montirati i ponovno centrirati gume kako bi se one ispravno okretale.  

BIHAMK

Povezane novosti

Korak po korak, pješačka odgovornost kao ključ sigurnosti

Korak po korak, pješačka odgovornost kao ključ sigurnosti

Nesmotrenost pješaka predstavlja jedan od najvećih izazova u urbanom saobraćaju, često rezultirajući opasnim situacijama i nesrećama. Bitno je podići svijest među pješacima o njihovoj odgovornosti iako se oni smatraju ugroženom kategorijom u saobraćaju.

Zimska oprema od 1. aprila/travnja više nije obavezna

Zimska oprema od 1. aprila/travnja više nije obavezna

Podsjećamo vozače da od 1. aprila/travnja 2024. godine nije obavezno posjedovanje zimske opreme na motornim vozilima u Bosni i Hercegovini, a u skladu sa Pravilnikom o saobraćaju u zimskim uslovima (Službeni glasnik BiH, broj 83/20).

Možda bi vas zanimalo