Autorski tekstovi

Mostarski čvor

Novi sistem parkiranja i naplate u Mostaru...

Autor: Hajdar Arifagić

Nakon što se proteklih godina uhvatio u koštac sa odlaganjem otpada i izgradnjom kanalizacione mreže u starom dijelu grada, Mostar je odlučio da s početkom ove godine razriješi još jedan komunalni čvor: parkiranje vozila u gradskom središtu. Kao i u protekla dva projekta, mjere gradskih vlasti nailaze na različite, ali uglavnom negativne reakcije građana. U slučaju rješavanja saobraćaja u mirovanju one se manifestuju u protivljenju naplate parkiranja na mjestima gdje su Mostarci godinama bez troška i ikakvog reda ostavljali svoja vozila. Time su ugrožavali bezbjednost saobraćaja, prohodnost pješaka i turista bez kojih ovaj grad teško može živjeti.

U prvoj fazi parkiranje će se naplaćivati samo u glavnim ulicama gdje su smještene najvažnije institucije i postavljeni automati za naplatu. Kad se steknu uslovi, ta će se mjera primijeniti i u ostalim dijelovima grada. Gradska uprava i Javno preduzeće Mo-Parking su se opredijelili za savremeni način naplate u kombinaciji sa upotrebom mobilnog telefona, parking sata i kovanica, te mjesečnih i godišnjih karata. Primjena novog sistema parkiranja i naplate podržana je i sa angažovanjem znatnog broja kontrolora koji zasad imaju pune ruke posla jer nemali broj vozača pokušava izbjeći plaćanje te obaveze.

Mostarski gradonačelnik je već najavio da će naplata parkiranja vozila biti organizovana i na parkiralištima ispred stambenih zgrada, a u sljedećim fazama će biti izgrađena i nova parkirališta, moguće i poneka javna garaža. Jedna bi se mogla nalaziti u sada napuštenom objektu robne kuće ''Razvitak'' u veoma prometnoj Ulici Maršala Tita.

Propali su brojni pokušaji da se ovaj nekada kultni objekat mostarske trgovine u proteklih dvadeset i više godina stavi u prvobitnu namjenu. No, kako je u Mostaru sve više automobila, a mjesta za njihovo parkiranje nedovoljno (posebno u vrijeme turističke sezone) ulaganje u rekonstrukciju ''Razvitka'' s namjenom otvaranja javne garaže bilo bi sto posto unosna investicija. Mostarci će se do tada sigurno navići na plaćanje parkinga, a gunđat će kada vlasti bude raspetljavala još neki od mnogobrojnih političkih, ekonomskih, socijalnih i urbanih čvorova u ovom gradu.

BIHAMK

Povezane novosti

Rat carinama: Mogu li se automobilima brojati krvna zrnca?

Rat carinama: Mogu li se automobilima brojati krvna zrnca?

Nakon što su SAD uvele carine Kanadi, pa ih povukle, pa uvele carine i drugim državama, pa i njih zamrznule, pa pojačale carine za Kinu, stručnjaci su pokušali izračunati koliko bi mogli koštati automobili u Americi ako na snazi ostanu povećane carine.

Žikina Mečka čačka nedjelju

Žikina Mečka čačka nedjelju

Žikin Mercedes bio je moćan auto. Njega su voljeli gastarbajteri i povratak u domovinu u jednoj takvoj Mečki bio je simbol da se uspjelo, sa sve popratnim manirima skorojevića i wannabe snobova, dok je Milan bio mirni lektor, s profesorskim Spačekom.

Mic po mic do Evrope

Mic po mic do Evrope

Kad se u državi kakva je naša bremenita političkim, sudskim, sigurnosnim i drugim ''opasnim'' pitanjima dogodi da vlast uradi ono što joj je posao, a njeni organi to prihvate jednoglasno, svaki put bi na Marindvoru trebalo organizirati vatromet.

Možda bi vas zanimalo