Nakon što se proteklih godina uhvatio u koštac sa odlaganjem otpada i izgradnjom kanalizacione mreže u starom dijelu grada, Mostar je odlučio da s početkom ove godine razriješi još jedan komunalni čvor: parkiranje vozila u gradskom središtu. Kao i u protekla dva projekta, mjere gradskih vlasti nailaze na različite, ali uglavnom negativne reakcije građana. U slučaju rješavanja saobraćaja u mirovanju one se manifestuju u protivljenju naplate parkiranja na mjestima gdje su Mostarci godinama bez troška i ikakvog reda ostavljali svoja vozila. Time su ugrožavali bezbjednost saobraćaja, prohodnost pješaka i turista bez kojih ovaj grad teško može živjeti.
U prvoj fazi parkiranje će se naplaćivati samo u glavnim ulicama gdje su smještene najvažnije institucije i postavljeni automati za naplatu. Kad se steknu uslovi, ta će se mjera primijeniti i u ostalim dijelovima grada. Gradska uprava i Javno preduzeće Mo-Parking su se opredijelili za savremeni način naplate u kombinaciji sa upotrebom mobilnog telefona, parking sata i kovanica, te mjesečnih i godišnjih karata. Primjena novog sistema parkiranja i naplate podržana je i sa angažovanjem znatnog broja kontrolora koji zasad imaju pune ruke posla jer nemali broj vozača pokušava izbjeći plaćanje te obaveze.
Mostarski gradonačelnik je već najavio da će naplata parkiranja vozila biti organizovana i na parkiralištima ispred stambenih zgrada, a u sljedećim fazama će biti izgrađena i nova parkirališta, moguće i poneka javna garaža. Jedna bi se mogla nalaziti u sada napuštenom objektu robne kuće ''Razvitak'' u veoma prometnoj Ulici Maršala Tita.
Propali su brojni pokušaji da se ovaj nekada kultni objekat mostarske trgovine u proteklih dvadeset i više godina stavi u prvobitnu namjenu. No, kako je u Mostaru sve više automobila, a mjesta za njihovo parkiranje nedovoljno (posebno u vrijeme turističke sezone) ulaganje u rekonstrukciju ''Razvitka'' s namjenom otvaranja javne garaže bilo bi sto posto unosna investicija. Mostarci će se do tada sigurno navići na plaćanje parkinga, a gunđat će kada vlasti bude raspetljavala još neki od mnogobrojnih političkih, ekonomskih, socijalnih i urbanih čvorova u ovom gradu.
Povezane novosti

Tačan kao trajekt
Trka nas prati i na godišnjem odmoru, posebno ako je u putovanje do odredišta uključeno i korištenje trajekta s kopna na otok ili obratno. Na trajekt treba doći na vrijeme, jer on u minutu poštuje red plovidbe u što se uvjerio i naš saradnik.

Pijaca na Čobanovom grmu
Iz Londona naš saradnik piše o Shepherd Bushu, jednoj od najživljih i najstarijih pijaca u ovom gradu koja i danas živi svojim ritmom, onim u ritmu slavnih Mućki.

Novi grantom EU ubrzan početak izgradnje još jedne dionice autoceste u BiH
10,7 miliona eura je zapravo samo djelić sredstava koja su već za izgradnju dionice Mostar sjever – Mostar jug izdvojili Evropska unija i EBRD.