Autorski tekstovi

Mostarski čvor

Novi sistem parkiranja i naplate u Mostaru...

Autor: Hajdar Arifagić

Nakon što se proteklih godina uhvatio u koštac sa odlaganjem otpada i izgradnjom kanalizacione mreže u starom dijelu grada, Mostar je odlučio da s početkom ove godine razriješi još jedan komunalni čvor: parkiranje vozila u gradskom središtu. Kao i u protekla dva projekta, mjere gradskih vlasti nailaze na različite, ali uglavnom negativne reakcije građana. U slučaju rješavanja saobraćaja u mirovanju one se manifestuju u protivljenju naplate parkiranja na mjestima gdje su Mostarci godinama bez troška i ikakvog reda ostavljali svoja vozila. Time su ugrožavali bezbjednost saobraćaja, prohodnost pješaka i turista bez kojih ovaj grad teško može živjeti.

U prvoj fazi parkiranje će se naplaćivati samo u glavnim ulicama gdje su smještene najvažnije institucije i postavljeni automati za naplatu. Kad se steknu uslovi, ta će se mjera primijeniti i u ostalim dijelovima grada. Gradska uprava i Javno preduzeće Mo-Parking su se opredijelili za savremeni način naplate u kombinaciji sa upotrebom mobilnog telefona, parking sata i kovanica, te mjesečnih i godišnjih karata. Primjena novog sistema parkiranja i naplate podržana je i sa angažovanjem znatnog broja kontrolora koji zasad imaju pune ruke posla jer nemali broj vozača pokušava izbjeći plaćanje te obaveze.

Mostarski gradonačelnik je već najavio da će naplata parkiranja vozila biti organizovana i na parkiralištima ispred stambenih zgrada, a u sljedećim fazama će biti izgrađena i nova parkirališta, moguće i poneka javna garaža. Jedna bi se mogla nalaziti u sada napuštenom objektu robne kuće ''Razvitak'' u veoma prometnoj Ulici Maršala Tita.

Propali su brojni pokušaji da se ovaj nekada kultni objekat mostarske trgovine u proteklih dvadeset i više godina stavi u prvobitnu namjenu. No, kako je u Mostaru sve više automobila, a mjesta za njihovo parkiranje nedovoljno (posebno u vrijeme turističke sezone) ulaganje u rekonstrukciju ''Razvitka'' s namjenom otvaranja javne garaže bilo bi sto posto unosna investicija. Mostarci će se do tada sigurno navići na plaćanje parkinga, a gunđat će kada vlasti bude raspetljavala još neki od mnogobrojnih političkih, ekonomskih, socijalnih i urbanih čvorova u ovom gradu.

BIHAMK

Povezane novosti

Motorne saonice Knez: Grunfov san

Motorne saonice Knez: Grunfov san

U duhu legendarnog stripa Alan Ford, kroz priču o Marku Knezu i njegovim motornim saonicama, Ahmed Burić oživljava duh zanesenjaka. Između muzeja, snijega i snova, piše o ljudima koji su vjerovali da svijet mogu promijeniti – makar i propelerom na suhom.

Hrana bez mana

Hrana bez mana

Zdrava hrana je uvjet za zdrav život baš kao i čist zrak, nezagađena voda i tlo. O tome pojedinačno ili organizirano svako mora da vodi računa. Nažalost u praksi je to drugačije.

Žuti Porsche za Roberta Redforda

Žuti Porsche za Roberta Redforda

Ako bi neko auto trebalo simbolizirati Redforda, to mora biti Porsche. Jer je to bio pravi laf koji je znao put kojim je trebalo ići. Brz, precizan i neuhvatljiv. Plemenito divlji bio je Žuti. Pobjegao je u planine Utaha i pronašao novi svijet.

Možda bi vas zanimalo