Autorski tekstovi

Babine huke iz auspuha

Stariji ljudi vjeruju da pravog proljeća nema dok babine huke ne puhnu kako treba, ne rastjeraju oblake i zimu konačno pošalju na spavanje. Može li usisivač iz pjesme benda Letu štuke biti model i za motore sa unutarnjim sagorijevanjem.

Autor: Amer Obradović

Društvena mreža Instagram je ovih dana puna priča sa muzičkom podlogom iz sevdalinke – Snijeg pade na behar na voće. Tradicionalno prevrtljivi mart vrti u krug sunce, kišu i snijeg, tako da se u jednom danu promijene sva godišnja doba. Ja volim spomenutu sevdalinku, ali i pjesmu Sunce, koju izvodi sarajevski bend Letu štuke i Darko Rundek, a u kojoj kažu: ''Martu bi dao usisivač za babine huke, travanj nek otvori karneval, i ogoli nam ruke, da dočekaju sunce...''

Rođen sam u kraju u kojem stariji ljudi vjeruju da pravog proljeća nema dok te famozne babine huke ne puhnu kako treba, ne rastjeraju oblake i zimu konačno pošalju na spavanje. Proljeće, dakle, dolazi, a ljudi sve svjesni opasnosti od globalnog zagrijavanja i zagađenja okoline rade na tome da iz auspuha automobila, umjesto nečistoća, izlaze ''babine huke'' koje rastjeruju zagađenje, onaj usisivač Dine Šarana, koji emitira nultu emisiju CO2. Evropska unija je zacrtala da do 2050. naš kontinent postane prvi koji je u stanju da ukloni onoliko emisija ugljen-dioksida koliko ih i proizvodi, a na putu ka toj ugljičnoj neutralnosti valja eliminisati motore sa unutarnjim sagorijevanjem. Na to su pristali svi u EU, pa je Evropski parlament donio propis kojim će benzinci i dizeli u novim autima dočekati svoj kraj do 2035. godine.

Ali, ne ide kao po loju, jer velike svjetske i evropske ekonomije jure iz krize u krizu, pa tako i ona njemačka, te su se brže-bolje pokrenuli pregovore i našla se neka vrstu izlazne strategije. Naime, prije nekoliko dana mediji su objavili da je Njemačka vlada postigla sporazum sa EU-om u sporu oko zabrane proizvodnje novih automobila sa motorima sa unutarnjim sagorijevanjem – ''Postigli smo sporazum s Njemačkom u vezi sa budućim korištenjem e-goriva u automobilima nakon 2035. godine'', napisao je potpredsjednik Evropske komisije Frans Timmermans na Twitteru.

To praktično znači da će dizeli i benzinci i dalje moći biti nanovo registirani nakon 2035. budu li punjena isključivo s CO2-neutralnim gorivima. ''Evropa ostaje tehnološki neutralna'', kazao je Volker Wissing, njemački ministar saobraćaja. Njemačka privreda ovisi o vlastitoj autoindustriji i totalna tranzicija ka električnim vozilima ostavlja mnogo upitnika, bez jasnih odgovora šta će to značiti za najjaču evropsku ekonomiju. Ne znamo okreće li se izumitelj Rudolf Diesel u grobu, ali nakon Diesegatea, manipulacije Volkswagena s ispušnim plinovima, dali su dodatni motiv da se odustane od dizelskih motora u što skorijoj budućnosti. 

Dizelski motor je od ponosa njemačke inžinjerske vještine postao sinonim za zagađenje koje dolazi iz auta. Zdravlje je najpreče, rekli bi naši stari, što su prisvojili i savremeni ekolozi. Ni oni najveći umovi, koji su bili svjesni njihove važnosti i korisnosti, nisu emotivno ponekad mogli da se pomire sa tehnološkim inovacijama. ''Ne možeš voljeti automobil kao što voliš svog konja'', rekao je veliki genije Albert Einstein. A i mi možemo pomoći da što više ''babinih huka'' puhne iz auspuha, tako što ćemo u svakoj prilici umjesto automobila, hodati, ili voziti bicikl. Tako ćemo svi biti ''na konju''.

BIHAMK

Povezane novosti

Morrison u Mustangu: Tajna magične snage

Morrison u Mustangu: Tajna magične snage

Priča o nimalo običnom autu, Shelbyju GT 500, još manje običnom čovjeku, Jimu Morrisonu i neobičnoj, a kultnoj, pjesmi L.A. Woman, za koju je spot sniman baš u tom bijesnom Mustangu.

Revija sudara

Revija sudara

Nadati se kada padne sljedeći snijeg da će učesnici u saobraćaju biti oprezniji, savjesniji i horniji za vožnju u zimskim uslovima. Tim prije jer ovi sudari za razliku od onih na modnoj pisti mogu biti tragični.

Bauk potrošnje

Bauk potrošnje

Ozbiljnija rasprava o efektima uvođenja neradne nedjelje u trgovinama biće moguća tek nakon nekoliko mjeseci primjene zakona. Tada ćemo saznati je li i koliko opao promet u trgovini te koji su pozitivni a koji negativni efekti ove mjere.

Možda bi vas zanimalo