Članak top banner 970x90
Autorski tekstovi

Babine huke iz auspuha

Stariji ljudi vjeruju da pravog proljeća nema dok babine huke ne puhnu kako treba, ne rastjeraju oblake i zimu konačno pošalju na spavanje. Može li usisivač iz pjesme benda Letu štuke biti model i za motore sa unutarnjim sagorijevanjem.

Autor: Amer Obradović

Društvena mreža Instagram je ovih dana puna priča sa muzičkom podlogom iz sevdalinke – Snijeg pade na behar na voće. Tradicionalno prevrtljivi mart vrti u krug sunce, kišu i snijeg, tako da se u jednom danu promijene sva godišnja doba. Ja volim spomenutu sevdalinku, ali i pjesmu Sunce, koju izvodi sarajevski bend Letu štuke i Darko Rundek, a u kojoj kažu: ''Martu bi dao usisivač za babine huke, travanj nek otvori karneval, i ogoli nam ruke, da dočekaju sunce...''

Rođen sam u kraju u kojem stariji ljudi vjeruju da pravog proljeća nema dok te famozne babine huke ne puhnu kako treba, ne rastjeraju oblake i zimu konačno pošalju na spavanje. Proljeće, dakle, dolazi, a ljudi sve svjesni opasnosti od globalnog zagrijavanja i zagađenja okoline rade na tome da iz auspuha automobila, umjesto nečistoća, izlaze ''babine huke'' koje rastjeruju zagađenje, onaj usisivač Dine Šarana, koji emitira nultu emisiju CO2. Evropska unija je zacrtala da do 2050. naš kontinent postane prvi koji je u stanju da ukloni onoliko emisija ugljen-dioksida koliko ih i proizvodi, a na putu ka toj ugljičnoj neutralnosti valja eliminisati motore sa unutarnjim sagorijevanjem. Na to su pristali svi u EU, pa je Evropski parlament donio propis kojim će benzinci i dizeli u novim autima dočekati svoj kraj do 2035. godine.

Ali, ne ide kao po loju, jer velike svjetske i evropske ekonomije jure iz krize u krizu, pa tako i ona njemačka, te su se brže-bolje pokrenuli pregovore i našla se neka vrstu izlazne strategije. Naime, prije nekoliko dana mediji su objavili da je Njemačka vlada postigla sporazum sa EU-om u sporu oko zabrane proizvodnje novih automobila sa motorima sa unutarnjim sagorijevanjem – ''Postigli smo sporazum s Njemačkom u vezi sa budućim korištenjem e-goriva u automobilima nakon 2035. godine'', napisao je potpredsjednik Evropske komisije Frans Timmermans na Twitteru.

To praktično znači da će dizeli i benzinci i dalje moći biti nanovo registirani nakon 2035. budu li punjena isključivo s CO2-neutralnim gorivima. ''Evropa ostaje tehnološki neutralna'', kazao je Volker Wissing, njemački ministar saobraćaja. Njemačka privreda ovisi o vlastitoj autoindustriji i totalna tranzicija ka električnim vozilima ostavlja mnogo upitnika, bez jasnih odgovora šta će to značiti za najjaču evropsku ekonomiju. Ne znamo okreće li se izumitelj Rudolf Diesel u grobu, ali nakon Diesegatea, manipulacije Volkswagena s ispušnim plinovima, dali su dodatni motiv da se odustane od dizelskih motora u što skorijoj budućnosti. 

Dizelski motor je od ponosa njemačke inžinjerske vještine postao sinonim za zagađenje koje dolazi iz auta. Zdravlje je najpreče, rekli bi naši stari, što su prisvojili i savremeni ekolozi. Ni oni najveći umovi, koji su bili svjesni njihove važnosti i korisnosti, nisu emotivno ponekad mogli da se pomire sa tehnološkim inovacijama. ''Ne možeš voljeti automobil kao što voliš svog konja'', rekao je veliki genije Albert Einstein. A i mi možemo pomoći da što više ''babinih huka'' puhne iz auspuha, tako što ćemo u svakoj prilici umjesto automobila, hodati, ili voziti bicikl. Tako ćemo svi biti ''na konju''.

BIHAMK

Povezane novosti

Bečka kafana u podnožju Mont Everesta

Bečka kafana u podnožju Mont Everesta

Globalna ekonomija se drastično mijenja sva tržišta, pa i Bosnu i Hercegovinu polako počinje zapljuskivati talas uvoza jeftine radne snage iz inostranstva. Već je zapljusnuo i kultni sarajevski hotel „Evropa“. Kakva nas budućnost čeka?

Voda je benzin

Voda je benzin

Ovih dana se najavljuju velike vrućine, te je i u saobraćaju potrebna dodatna opreznost, ali i spremnost vozača i njegovih saputnika da u automobilu barem imaju koju flašu vode. Uz važnu napomenu: flaša vode uvijek mora biti u prtljažniku.

Možda bi vas zanimalo