U BIH predstavljen automobilski brend INEOS i unikatni terenac Grenadier
Uvoznik automobila INEOS je kompanija Grand Automotive iz Sarajeva, poznata po zastupanju automobilskih brendova Ford, MG i Chery. Model Grenadier je beskompromisni i neuništivi terenac stare škole, čije cijene startaju od 155.000 KM.
Ineos je potpuno novo ime u automobilskoj industriji i dio je INEOS Grupe koja je druga po veličini hemijska kompanija na svijetu. Zapošljava 26.000 ljudi u 36 preduzeća, s proizvodnom mrežom lociranom na 194 lokacije u 29 zemalja.
Korijeni osnivanja kompanije sežu u 1992. godinu, kada su je pod nazivom Inspec osnovali Jim Ratcliffe, ranije direktor američke privatne investicijske grupe Advent International, i John Hollowood, sa ciljem kupovine hemijske divizije British Petroleum (BP). Naknadno širenje dovelo je do preuzimanja nekoliko velikih kompanija pa i do konačnog imena INEOS koje je izvedeno iz riječi INspec Ethylene Oxide and Specialities.
Filijala Ineos Automotive Ltd. osnovana je 2017. godine s ciljem razvoja i proizvodnje terenskog automobila, zamišljenog kao "duhovnog nasljednika" Land Rover Defendera, i to pod kodnim nazivom Projekt Grenadier. U septembru 2019. godine prvobitno je najavljeno da će se automobil, već službeno nazvan Ineos Grenadier, proizvoditi u dvije nove fabrike u u Portugalu (šasija i karoserija), te u Južnom Walesu (konačno sklapanje), s pogonskim sistemima koje će isporučiti BMW. Zvanična promocija planirana je za 2022. godinu. U decembru 2020. godine, Ineos je najavio da će finalna proizvodnja biti u Hambachu, u Francuskoj, umjesto u Južnom Walesu.
Fabrika INEOS Automotive u Hambachu je najsavremeniji pogon površine 210.000 kvadratnih metara. Zapošljava 1.000 iskusnih radnika. Blizina njemačkog automobilskog klastera oko Stuttgarta daje joj odličan pristup lancima snabdijevanja, automobilskim talentima i tržištima.
INEOS je ovaj pogon u januaru 2021. godine otkupio od Mercedes-Benza. Nakon toga je u njega investirao više od 50 miliona eura, pored 470 miliona eura uloženih u tu lokaciju 2019. godine. Linija za proizvodnju modela Grenadier uključuje novu poluautomatsku lakirnicu, novu potpuno automatizovanu liniju za sklapanje karoserije i novi centar za kontrolu kvaliteta.
Grenadier kao najbeskompromisniji terenac na svijetu
Ineos je do sad ponudio model Grenadier i to u nekoliko varijanti, ali su najvažnije Grenadier Station Wagon - dvovolumenski terenski automobil sa svim ostakljenim površinama, Grenadier Quartermaster - pick-up s pet sjedišta i s tovarnom platformom, Grenadier Utility Wagon - dvovolumenski terenski automobil sa ostakljenim površinama putničke kabine, te Grenadier Quartermaster Chassis Cab - šasija s kabinom od pet sjedišta i površinom za nadogradnju iznad stražnje osovine.
U ponudi su tri nivoa opreme, pri čemu se razlikuju prema luksuzu i prema terenskim dodacima.
Dizajn svakog Grenadiera je jasan, jednostavan i direktan. Oblik je bezvremenski i prepoznatljiv, a diktiran je namjenom i stilom koji ističe suštinu. Jasno je da je "kutijast" kako bi se maksimalno mogao iskoristiti i unutrašnji prostor. Točkovi su postavljeni u uglovima čime su minimizirani prepusti i čime terenske karakteristike u potpunosti mogu doći do izražaja.
Bez obzira na sve, Grenadier je moderan, funkcionalan i vrlo sposoban terenski 4x4 automobil čija je osnova praktičnost. Forma u potpunosti prati funkciju, a mogućnosti su prioritet Grenadiera. Dizajn time podsjeća na kultne terence iz prošlosti koji su i formirali svojevrsni globalni pokret.
Karakterišu ga ravne i jednostavne površine, te stražnja vrata koja su izdijeljena prema odnosu 30/70. Sa strana su zaštitne lajsne, a sprijeda i straga masivni branici. Krovne šipke i krovne trake omogućavaju direktno postavljanje i pričvršćivanje tereta, bez krovnog nosača. Ukratko, svaki element dizajna Grenadiera određen je svojom funkcionalnom ulogom.
Unutrašnjost Grenadiera je funkcionalna i intuitivna s minimalnim digitalnim dodacima. Sve informacije o vožnji nalaze se na jednom mjestu na centralnom kontrolnom sistemu, a vidljive su preko 12,3-inčnog digitalnog displeja osjetljivog na dodir, mada se svim funkcijama može upravljati preko stvarnih mehaničkih prekidača. Posebnu draž boravka unutra predstavlja armatura s krutim tasterima i prekidačima smještenim u plafonu, dakle iznad glava, što je definitivno inspirisano rasporedom kontrola u kokpitima aviona. Sjedišta je za ovaj off-roader napravio renomirani proizvođač Recaro i posebno su konstruisana samo za ovu priliku.
Osnova Grenadiera je nezavisna šasija. Jednostavna je i jaka, a projektovana je da izdrži svakodnevne napore bez obzira na uslove korištenja, pa Grenadier spada u rang najčvršćih terenskih automobila.
Station i Utility Wagon imaju međuosovinsko rastojanje od 2.922 mm, dok Quartermaster ima međuosovinsko rastojanje produženo za 305 mm - na 3.227 mm.
Obrtni moment i snaga prenose se na prednju i na stražnju osovinu, i to permanentno putem dvobrzinske transmisione kutije u čijem je sklopu centralni diferencijal. Preko nje je moguća takozvana redukcija pogona, ali i 100-postotno blokiranje centralnog diferencijala. Pored blokade centralnog diferencijala, opciono je električnim putem moguća 100-postotna blokada i prednjeg i stražnjeg diferencijala.
U zavisnosti od tržišta, Grenadier pokreću BMW-ovi trolitarski benzinski i dizelski turboponjeni motori. I jedan i drugi su redni sa šest cilindara. Benzinac ima 286 KS, dok dizel ima 249 KS, a oba su potpuno rekalibrisana i potpuno prilagođena ovoj vrsti vozila. Svi Grenadieri imaju ZF-ov osmerostepeni automatski mjenjač.
Ovjes je zasnovan na progresivnim spiralnim oprugama, robustnim stabilizatorima, sofisticiranim multilink ovjesom s parom uzdužnih veza s obje strane osovine i Panhardovom šipkom. Dakle, ni tu nema mjesta kompromisu.
Grenadier može tegliti i kočiti prikolicu mase do 3,5 tona, a na njega se može postaviti vitlo moći 5,5 tona, što će ga učiniti još sposobnijim. Iako Grenadier ne izgleda kao udoban putnički automobil, on je ipak namijenjen vožnji po svim cestama i ima sve dobre karakteristike putničkih automobila, mada mu posebna konstrukcija omogućava savladavanje svih vrsta terena i u svim uslovima. U tome je nendmašan i trenutno predstavlja jedini serijski model na svijetu s ovakvim terenskim sposobnostima. Odozdo je potpuno zaštićen, ima rezervoar zapremine 90 litara i s raznom opremom pruža odličnu osnovu za preživljavanje u najnegostoljubivijim podnebljima.
U BiH dostupna varijanta Grenadier Utility Wagon po cijeni od 155.000 KM
Trenutno je u BiH dostupna varijanta Grenadier Utility Wagon sa svim svojim ekstremnim off-road karakteristikama. Nekoliko primjeraka je odmah dostupno kupcima i to po cijeni od 155.000 KM. Dostupni primjerci su u paketu opreme Base Edition. Uvoznik naglašava da je servis osiguran i da je garancija na vozila 5 godina godina uz neograničenu kilometražu.
Povezane novosti

Novi Jeep Compass je najaerodinamičniji model u historiji brenda
Nova generacija Jeep Compassa na putu je za kupce u Evropi. Model sa evropskim specifikacijama je najaerodinamičniji Jeep u historiji brenda, a proizvodit će se u Italiji.

Volvo XC60 postao najprodavaniji model u historiji švedskog brenda
SUV-ovi su danas u velikom zamahu na evropskom tržištu. Stoga ne čudi što je XC60, računajući brojke dvije generacije, postao najprodavaniji model u historiji švedskog brenda, pobijedivši vrlo uspješni model 240.

Cadillac isporučio prvi električni SUV Celestiq po nimalo privlačnoj cijeni
Cadillac je zvanično započeo isporuke svog luksuznog električnog modela, Celestiq, tri godine nakon zvaničnog lansiranja. Vodeći model američkog brenda ima početnu cijenu od oko 350.000 dolara.