Za vrhunski sportski užitak uvijek trebate dvoboj, nadmetanje. Ovogodišnji Tour de France, najvažnija biciklistička trka na svijetu, završila je u nedjelju u Parizu, pod Eiffelovim tornjem, a do kraja su Danac Jonas Vingegaard (Jumbo-Visma) i Slovenac Tadej Pogačar (UAE Emirates) vodili pravu vitešku borbu, te su tako ovogodišnji Tour učinili fantastičnim sportskim događajem. Pobijedio je Vingegaard, ponajviše zato što je u jednoj etapi u Alpama ostavio Pogačara preko tri minute iza sebe, što je, ispostavit će se, bilo ključno za osvajanje prvog mjesta u ukupnom plasmanu.
Jumbo-Visma, najbolji tim ovogodišnjeg Toura
Biciklizam, a naročito nakon silnih afera sa dopingom, teško se bori sa popularnošću, ali Tour de France se silno trudi da ova utrka bude svjetska atrakcija – osim sjajnih biciklista, borbi, padova, izleta, tu su sjajni prizori i pejzaži sa Alpa, Pirineja, francuskih krajolika, snimani iz brojnih helikoptera ili motocikala koji u stopu prate ovaj biciklistički karavan.
Ono što je bio ključni obračun u Alpama za konačni poredak, ipak je najsnažnija scena bila ona kada je u 18. etapi Tadej Pogačar pokušavajući da pobjegne Vingegaardu završio u kanalu pored puta. Nakon Pogačarevog pada, Danac vidno usporio i sačekao ga. Viteški. Kao pravi mušketiri iz priča Alexandra Dumasa. Postoji to nepisano pravilo kada neko ko se bori u generalnom plasmanu doživi pad ili kvar na biciklu, da ga glavni rival ili grupa sačeka. Ako se neko koristi o ''tuđu muku'', to biciklisti ali i oni koji prate ovaj sport to ne poštuju i preziru. Tako je Alberto Contador 2010. godine pobjegao svom konkurentu, Andyju Schlecku kojem je spao lanac. Contador je na dodjeli ''žute majice'' bio izviždan. Dakle, ovdje postoje pravila borbe i Vingegaard je i rezultatski i sportski u potpunosti pravi pobjednik ovogodišnjeg Toura.
Dosta je ljudi sa prostora bivše Jugoslavije navijalo za Pogačara, koji je pobijedio na posljednja dva Toura, a ove je uzeo drugo mjesto i ''bijelu majicu'' koja je namijenjena za najboljeg mladog vozača. Vingegaard i Pogačar imali su nekoliko sjajnih okršaja tokom čitavog Toura i ovogodišnje izdanje najvažnije biciklističke utrke će svakako doprinijeti daljnjoj popularizaciji ovog sporta. Vingegaard je, mora se priznati, bio fenomenalan u protekle tri sedmice i s pravom je slavio na Elizejskim poljanama u Parizu. Treći je u ukupnom poretku sjajni Britanac Geraint Thomas (INEOS Grwnadiers), koji je pobjednik TdF iz 2018. godine. Da podsjetimo, prošle godine je Pogačar dominirao Tourom te slavio sa 5:20 minuta ispred drugog Vingegaarda, a ove godine su se uloge zamijenile. Vingegaard je tako postao drugi Danac pobjednik Toura, ranije je to uspjelo samo Bjarneu Riisu 1996. godine koji je mnogo godina kasnije priznao korištenje dopinga na putu do tog trijumfa. Pobjednik posljednje etape u Parizu je Belgijanac Jasper Philipsen (Alpecin-Deceuninck), a on je do svoje druge etapne pobijede na ovogodišnjoj utrci stigao nadmašivši u završnom sprintu Nizozemca Dylana Groenewegena (BikeExchange) i Norvežanina Alexandera Kristoffa (Intermarche-Wanty-Gobert), obojicu ranijih pobjednika na Elizejskim poljanama.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.