Vijesti

Struja stoji na putu novog Golfa 9

VW Golf 8 bi mogao trajati duže od očekivanja, jer je potpuno neizvjesno da li će Devetka ugledati svjetlo dana.

Autor: BIHAMK

Niz je pitanja na putu opstanka Golfa. Šta je sljedeće za automobil koji je toliko važan za Volkswagen? Hoće li VW Golf 9 doći 2027. godine kako se očekuje? Brend i cijela grupacija posvećeni su elektrifikaciji. Hoće li nam trebati električni Golf u budućnosti, kada je ID.3 već na tržištu kao jako sličan model? Golf je više od automobila i to u Wolfsburgu dobro znaju. Ali kao klasični model sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem nema prevelikih šansi, jer na putu sljedeće generacije stoji samo struja.

Do 2030. godine 70 posto svih novih VW-ova bit će potpuno električni. Iz perspektive troškova fabrici u Wolfsburgu potrebno je oko 700.000 vozila godišnje da bi neki model bio profitabilan. Trenutno u Wolfsburgu razmišljaju o sljedećem EV modelu, koji bi mogao zamijeniti Golfa i Pola u isto vrijeme, a zatim, uz određene modifikacije, također sići s proizvodne trake kao Škoda, Seat itd. Mnogi takav model već vide kao ID.2.

Međutim, u svemu tome potpuno je neizvjesna proizvodnja Golfa Devetke o čijem izgledu se bavio njemački Autozeitnug preko računarskih simulacija. Ova informacija bi mogla biti šokantna, posebno u kontekstu prošlogodišnjih izjava bivšeg generalnog direktora brenda, koje su potvrdile nasljednike Golfa, Passata, T-Roca i Tiguana.

Novi šef VW-a Thomas Schäfer rekao je njemačkim medijima da odluka o razvoju devete generacije Golfa još nije donesena. Umjesto toga, napomenuo je da će o tome odlučiti u narednih dvanaest mjeseci, do jeseni 2023.

Budućnost Golfa je ugrožena isključivo normom o emisiji izduvnih gasova Euro 7 koje bi ovu ikonu mogle učiniti preskupim. Mogli biste reći da strožije norme o emisiji štetnih gasova nisu iznenađenje, i nisu, ali ako razmislite o tome i odlukama nekoliko evropskih zemalja da prestanu s prodajom novih ICE vozila do 2035., stvari postaju dodatno komplikovanije.

Prilagođavanje na Euro 7 povećat će cijenu vozila za 3.000 do 5.000 eura. U tom procesu, kako su objasnili pojedini rukovodioci, mali gradski automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem će biti potpuno otpisani. S obzirom da su oni već odavno probili cjenovnu granicu od 10.000 eura teško bi bilo podnijeti povećanje za dodatnih 3.000-5.000 eura. To je osnovni problem bio za minije poput C1 i Peugeot 108, koje je PSA odlučno eliminisao iz ponude krajem prošle godine.

Stvari nisu dobre ni za B segment. Izvjesno je da ni VW Polo nije siguran. Potvrđeno je da će njegov brat Audi A1 biti odbačen nakon aktuelne generacije s kojom se u drugoj fazi uspio provući kao crossover, dok je njegov derivat Q2 već eliminisan iz ponude.

Iako su proizvođači automobila u mogućnosti lako razviti vozila sa Euro 7 normom, ne bi bilo ekonomske svrhe u tome, posebno u A-segmentu, gdje su marže niske, a kupci nisu voljni da plate više za bolju emisionu normu. I to je sva mudrost na kojima počinje i završava priča od Golf 9.

U slučaju VW Golfa, poznato je da je njemačka marka zadržala prilično dug proizvodni vijek za ovaj model, što pomaže konglomeratu iz Wolfsburga da uštedi novac u količinama, kao i nadoknadi troškove razvoja. Problem s tom praksom je što bi Volkswagen Golf 8.5, koji bi bio redizajn trenutnog modela, stigao sljedeće ili 2024. godine, a na tržištu bi se zadržao još tri do četiri godine.

U tom slučaju Volkswagen bi najkasnije 2027. morao lansirati VW Golf Mk9. Ako se VW odluči na takav scenarij Golf bi se mogao prodavati na većini evropskih tržišta sve do 2035. godine, kada stupa zakon o prestanku proizvodnje vozila s motorima na unutrašnje sagorijevanje. Devetka bi mogla biti posljednji čavao u Golfov lijes.

 

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo