Nova Fiat Grande Panda u BiH: Odrasla, tehnološki zrela i pristupačna
Fiat se vraća u B segment s potpuno novom Grande Pandom, koja predstavlja spoj italijanskog dizajna, inovativnih tehnologija i ekološke odgovornosti. Razvijena na globalnoj Stellantis "Smart Car Platform" nudi veselu vožnju po pristupačnoj cijeni.
Nekada je Panda bila čistokrvi predstavnik A segmenta, ali je 45 godina poslije postala veća i transformisala se u model iznad. Međutim, njena kompaktnost ne pravi kompromise, istaknuo je Damir Komarica, direktor kompanije Autocommerce.
S dužinom od 3,99 metara dužine, Grande Panda dokazuje da "Grande" ne mora značiti veliko. Unatoč kompaktnim vanjskim dimenzijama, vozilo nudi prostornost za pet putnika i impresivan prtljažnik od 361 litre u električnoj verziji.
Dizajn potpisuje centar Centro Stile iz Torina, a inspiracija dolazi iz kultne “kockaste” Pande iz osamdesetih godina s naglaskom na ovalne sekcije u enterijeru i pikselasta svjetla po uzoru na elipsastu stazu Lingotto, odnosno automobilski hotel u Torinu. Fiat se ranije odrekao sive boje, tako da četvrta generacija Pande u ponudi vanjskih boja nudi isključivo vesele nijanse.
Dva pogonska koncepta za različite potrebe
Električna verzija opremljena je 44 kWh baterijom i 83 kW motorom (113 KS), što osigurava domet od 320 kilometara prema WLTP standardu. Vozilo ubrzava od 0 do 100 km/h za 11 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 132 km/h.
Grande Panda je prvo vozilo na svijetu s integrisanim, uvlačivim kablom za punjenje dugim 4,5 metara. Ova inovacija eliminira potrebu za nošenjem vlastitog kabla i oslobađa prostor u prtljažniku. Vozilo se može puniti kod kuće (7-11 kW), na javnim stanicama ili brzim DC punjačima do 100 kW.
Hibridna verzija će biti važnija na bh. tržištu. Ovaj sklop kombinuje 1,2-litreni turbo motor od 100 KS s 48V litij-ionskom baterijom i naprednim eDCT automatskim mjenjačem u koji je integrisan elektromotor od 28 KS. Ovaj sklop sinergijski razvija 110 KS i omogućava emisije CO2 od samo 123 g/km uz mogućnost vožnje na električnu energiju do 1 kilometra pri brzinama ispod 30 km/h.
Napredna tehnologija, povezivost i održivost
Vozilo je opremljeno 10-inčnom digitalnom tablom i 10,25-inčnim touch ekranom s bežičnim povezivanjem pametnih telefona. LED PXL svjetla, inspirisana retro video igricama, stvaraju prepoznatljiv vizuelni identitet. Sistem Connect PLUS omogućava navigaciju do punionica i real-time informacije o saobraćaju.
Fiat postavlja nove standarde korištenjem recikliranih materijala. Svaka Grande Panda sadrži materijale od 140 recikliranih kartonskih ambalaža za napitke, koji se koriste za izradu plavih plastičnih detalja u unutrašnjosti. Dodatno, La Prima verzija koristi inovativnu "BAMBOX Bamboo Fiber Tex" tkaninu s 33% pravih bambusovih vlakana za instrument tablu.
Pristupačne cijene
Grande Panda je dostupna u različitim konfiguracijama i to po pristupačnim cijenama u poređenju s konkurencijom. Hibridne verzije počinju s cijenom od 34.990 KM, odnosno od
31.990 KM s popustom uz Raiffaisen finansiranje. Ovaj sklop se prodaje u verzijama: POP, ICON i La Prima. Električna verzija starta od 47.990 KM (44.990 KM s RF finansiranjem) bez eko bonusa, a ponuđena je u paketima RED i La Prima.
Svi modeli standardno uključuju napredne ADAS sisteme: aktivnu sigurnosnu kočnicu, pomoć pri održavanju u traci, tempomat, senzore parkiranja i kameru za vožnju unazad u višim verzijama.
Autocommerce kao uvoznik će naknadno komercijalizovati teretnu Grande Pandu Van, kao i verziju s ručnim mjenjačem, koja će biti još povoljnija.
Povezane novosti
Kriza pogađa i pristupačne marke: Dacia želi smanjiti proizvodnju od iduće godine
Dacia bi mogla smanjiti proizvodnju automobila u fabrici Mioveni počevši od 2026. godine. Ova odluka dolazi usred pada potražnje za novim automobilima na evropskom tržištu.
Njemačka vrši pritisak i zahtijeva od EU da odustane od zabrane SUS motora
Kao srce evropske autoindustrije, Njemačka intenzivno pritišće EU da ublaži planiranu zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem do 2035. godine u korist električnih vozila. Evropska komisija bi trebala dati važne upute o ovom pitanju 10. decembra.
Fiat započeo proizvodnju novog modela 500 Hybrid
Novi Fiat 500 Hybrid ušao je na montažnu traku u fabrici Mirafiori u Torinu, Italija. Do kraja godine bit će sastavljeno 6.000 jedinica, a prve jedinice bit će isporučene u januaru 2026. godine.