Nova Fiat Grande Panda u BiH: Odrasla, tehnološki zrela i pristupačna
Fiat se vraća u B segment s potpuno novom Grande Pandom, koja predstavlja spoj italijanskog dizajna, inovativnih tehnologija i ekološke odgovornosti. Razvijena na globalnoj Stellantis "Smart Car Platform" nudi veselu vožnju po pristupačnoj cijeni.
Nekada je Panda bila čistokrvi predstavnik A segmenta, ali je 45 godina poslije postala veća i transformisala se u model iznad. Međutim, njena kompaktnost ne pravi kompromise, istaknuo je Damir Komarica, direktor kompanije Autocommerce.
S dužinom od 3,99 metara dužine, Grande Panda dokazuje da "Grande" ne mora značiti veliko. Unatoč kompaktnim vanjskim dimenzijama, vozilo nudi prostornost za pet putnika i impresivan prtljažnik od 361 litre u električnoj verziji.
Dizajn potpisuje centar Centro Stile iz Torina, a inspiracija dolazi iz kultne “kockaste” Pande iz osamdesetih godina s naglaskom na ovalne sekcije u enterijeru i pikselasta svjetla po uzoru na elipsastu stazu Lingotto, odnosno automobilski hotel u Torinu. Fiat se ranije odrekao sive boje, tako da četvrta generacija Pande u ponudi vanjskih boja nudi isključivo vesele nijanse.
Dva pogonska koncepta za različite potrebe
Električna verzija opremljena je 44 kWh baterijom i 83 kW motorom (113 KS), što osigurava domet od 320 kilometara prema WLTP standardu. Vozilo ubrzava od 0 do 100 km/h za 11 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 132 km/h.
Grande Panda je prvo vozilo na svijetu s integrisanim, uvlačivim kablom za punjenje dugim 4,5 metara. Ova inovacija eliminira potrebu za nošenjem vlastitog kabla i oslobađa prostor u prtljažniku. Vozilo se može puniti kod kuće (7-11 kW), na javnim stanicama ili brzim DC punjačima do 100 kW.
Hibridna verzija će biti važnija na bh. tržištu. Ovaj sklop kombinuje 1,2-litreni turbo motor od 100 KS s 48V litij-ionskom baterijom i naprednim eDCT automatskim mjenjačem u koji je integrisan elektromotor od 28 KS. Ovaj sklop sinergijski razvija 110 KS i omogućava emisije CO2 od samo 123 g/km uz mogućnost vožnje na električnu energiju do 1 kilometra pri brzinama ispod 30 km/h.
Napredna tehnologija, povezivost i održivost
Vozilo je opremljeno 10-inčnom digitalnom tablom i 10,25-inčnim touch ekranom s bežičnim povezivanjem pametnih telefona. LED PXL svjetla, inspirisana retro video igricama, stvaraju prepoznatljiv vizuelni identitet. Sistem Connect PLUS omogućava navigaciju do punionica i real-time informacije o saobraćaju.
Fiat postavlja nove standarde korištenjem recikliranih materijala. Svaka Grande Panda sadrži materijale od 140 recikliranih kartonskih ambalaža za napitke, koji se koriste za izradu plavih plastičnih detalja u unutrašnjosti. Dodatno, La Prima verzija koristi inovativnu "BAMBOX Bamboo Fiber Tex" tkaninu s 33% pravih bambusovih vlakana za instrument tablu.
Pristupačne cijene
Grande Panda je dostupna u različitim konfiguracijama i to po pristupačnim cijenama u poređenju s konkurencijom. Hibridne verzije počinju s cijenom od 34.990 KM, odnosno od
31.990 KM s popustom uz Raiffaisen finansiranje. Ovaj sklop se prodaje u verzijama: POP, ICON i La Prima. Električna verzija starta od 47.990 KM (44.990 KM s RF finansiranjem) bez eko bonusa, a ponuđena je u paketima RED i La Prima.
Svi modeli standardno uključuju napredne ADAS sisteme: aktivnu sigurnosnu kočnicu, pomoć pri održavanju u traci, tempomat, senzore parkiranja i kameru za vožnju unazad u višim verzijama.
Autocommerce kao uvoznik će naknadno komercijalizovati teretnu Grande Pandu Van, kao i verziju s ručnim mjenjačem, koja će biti još povoljnija.
Povezane novosti
Nova Mazda6e osvojila maksimalnih pet zvjezdica na testu sigurnosti
Japanska limuzina ostvarila je najbolje rezultate u procjeni sigurnosti odraslih i djece, zatim izvrsne performanse AEB sistema u zaštiti biciklista i motociklista, te je pozitivno ocijenjena u pogledu sistema kontrole putnika.
Plug-in hibridi opet u nevolji, električni automobili preuzimaju primat
Dani plug-in hibrida (PHEV) su praktično odbrojani. Proizvođači napuštaju ovu tehnologiju čak i prije nego što to zatraži Evropska unija, a proces je već u punom jeku.
Neočekivani povratak petovratnog Smarta
Nestali Smart ForFour vratit će se na tržište kako bi konkurisao, između ostalih, novom Renault Twingu. Nazvan Smart #4, pozicionirat će se u rastućoj Smart paleti kao "stariji brat" budućeg Smart #2, nasljednika također nestalog ForTwo modela.