Više od 75 godina, E-Klasa postavlja standarde za luksuzne limuzine srednje klase. Sada Mercedes-Benz otvara novo poglavlje za poslovnu limuzinu: nova E-Klasa je most za prelazak sa SUS motora na električni pogon, te istovremeno utjelovljuje novo digitalno korisničko iskustvo.
Legendarna E klasa u novom izdanju pod oznakom W214 zadržala je proporcije klasične trovolumenske limuzine: kratak prednji prepust i duga hauba, ali s kabinom koja je pomjerena unazad. Trodimenzionalno dizajnirana rešetka hladnjaka može biti progresivna ili klasična, u zavisnosti od linije opreme. Nova E-Klasa standardno ima LED farove visokih performansi, dok dnevna svjetla imaju karakterističan oblik obrva po kojima će se prepoznavati na cesti.
U interijeru E-Klasa može biti opremljena opcionim ekranom ispred suvozača kao velika staklena površina MBUX Superscreen-a. To je nova, treća generacija infotainment sistema, koja omogućava i suvozaču da ima ekran ispred sebe, a koji je nevidljiv za vozača da mu ne bi odvraćao pažnju. Zabava koju donosi novi infotainment sistem je priča za sebe. Muzika, igre i stream-anje sadržaja poprima sasvim novu dimenziju. Istovremeno, Digital Vehicle Key je sada dostupan za iPhone i Apple Watch. Sa digitalnim ključem, E-Klasa se može pokrenuti i zaključati jednostavno tako što vozač nosi kompatibilni uređaj sa sobom. Dijeljenje ključeva je takođe moguće. Pri tome, vlasnik vozila može dodijeliti različita prava za do 16 osoba.
Kada je u pitanju prostranost, E-Klasa je jedan od favorita u svom segmentu. Vozač ima 5 mm više prostora za glavu nego kod prethodnice. Putnici pozadi posebno imaju koristi od 2 cm dužeg međuosovinskog rastojanja, jer su prostor za koljena i za noge povećani za 10, odnosno 17 mm. Povećanje širine laktova u zadnjem dijelu je još veće i sada iznosi 1519 mm. Ovo je povećanje od 25 mm i skoro do nivoa S-klase. Kapacitet prtljažnika je do 540 litara.
Polovina svih modela biće plug-in hibridi četvrte generacije. SUS motori su sa četiri i šest cilindara iz trenutne modularne Mercedesove porodice motora FAME. Svi oni su u formi blagog hibrida, a razlikovaće se po oznakama E200 (204 KS) i E220d / E220d 4Matic (197 KS). Zahvaljujući novoj bateriji, snaga elektromotora je povećana sa 15 na 17 kW, a boost obrtnog momenta na 205 Nm.
Na drugoj strani, u ponudi će se naći i tri plug-in hibridna modela četvrte generacije. Snaga električnog motora je 95 kW (129 KS) koji omogućava domet od preko 100 kilometara (WLTP). Ovi modeli će imati sljedeće oznake: E300 e / E300 e 4 Matic (313 KS) i E400 e 4Matic (381 KS). Naknado će biti uveden plug-in hibrid sa dizel motorima.
Standardno, blagi hibridni modeli su opremljeni sistemom oslanjanja sa čeličnim oprugama agility control sa selektivnim sistemom prigušenja. Ovaj sistem posjeduje 15 mm niže oslanjanje od verzija sa plug-in hibridom. Svestrani Airmatic sistem zračnog oslanjanja sa ADS+ kontinuirano podesivim prigušenjem i upravljanje zadnje osovine od 4,5 stepena, koja smanjuje krug okretanja do 90 cm, takođe su opcije.
Standardna oprema E-Klase sa sistemima pomoći u vožnji uključuje Active Distance Assist Distronic, Attention Assist, Active Brake Assist, Active Trane Keeping Assist, Parking Package sa kamerom za vožnju unazad i Speed Limit Assist. U kombinaciji sa kamerom, Attention Assist sada takođe nudi upozorenje o odvlačenju pažnje vozača na 3D displeju vozača: ako oči vozača nisu fokusirane na put nekoliko sekundi, ovaj sistem može otkriti ometanje, te zvučno i vizuelno upozoriti vozača. Ako vozač ne reaguje na dodatno upozorenje, sistem može pokrenuti zaustavljanje vozila.
Sigurnosni koncept E-Klase zasniva se na karoseriji sa posebno krutom putničkom ćelijom i specifično deformabilnim strukturama prilikom sudara. Pored zračnih jastuka za vozača i suvozača, zračni jastuk za koljena na strani vozača je takođe standardna oprema. Može da zaštiti noge od kontakta sa stubom upravljača ili instrument tablom u slučaju ozbiljnog frontalnog sudara. Ako sistem detektuje prevrtanje, prozorski zračni jastuci se mogu aktivirati sa obje strane. Pored sistema za zaštitu glave, bočni jastuci takođe mogu pokriti dio grudnog koša u slučaju jakog bočnog udara – uključujući i vanjski dio zadnjih sjedišta. Pored toga, E klasa je, u zavisnosti od tržišta, opremljena i centralnim zračnim jastukom.
Prvi modeli limuzine serije 214 stići će evropskim prodajnim partnerima na jesen 2023. godine. Mercedes će naknadno komercijalizovati karavansku verziju.
Povezane novosti

Protivno trendovima: Smart priprema prvu limuzinu u historiji brenda
Smart priprema novi model koji će biti direktan konkurent Tesla Modelu 3. Novi model će se zvati Smart #6 i bit će prva limuzina u historiji brenda.

Audi se oprostio A4, na bh. tržište stigao atraktivni A5
Čak tri legende iz Ingolstadta ispraćene su u penziju, ali samo jedna je dobila nasljednika. Audi se oprostio od TT, R8 i A4, a samo je potonji dobio nasljednika u obliku A5. Cijene u BiH počinju od 77.396 KM za A5 sedan i od 78.960 KM za Avant verziju.

Toyotina nova generacija pogona na hidrogen ima 20% veću autonomiju
Toyota je zvanično predstavila novu generaciju pogonskih agregata na hidrogen. Nova ažurirana tehnologija japanskog brenda obećava nekoliko poboljšanja, uključujući 20% povećanje dometa u odnosu na trenutnu generaciju motora na vodik.