Posljednjih godina popularnost dizelskog motora počela je drastično padati, posebno na tržištima Zapadne Evrope, Sjeverne Amerike i drugih zemalja poput Japana i Kine. Cijela slika o dizelima poprimila je drugačiji izgled nakon nesretnog Dieselgate skandala prije osam godina. Zbog toga je većina proizvođača prvo počela reducirati ponudu, a onda i u potpunosti izbacivati dizelske motore iz svoje ponude.
No, postoje i neki proizvođači koji će nastaviti s razvojem i ponuditi tržištu nove dizelske motore. Jedan od tih proizvođača je Mazda. Prošle godine Japanci su lansirali novi SUV CX-60, a u ponudi je i novi dizelski dragulj od 3,3 litre zapremine s blagim hibridnim sistemom, koji je dostupan u dvije izvedbe snage: 200 i 254 KS. Detaljan test i utiske o dizelskoj Mazdi CX-60 možete pročitati ovdje.
Budući da uvijek idu u kontru od aktuelnih trendova, stajalište Mazde o dizelašima je pozitivno i oni će nastaviti nuditi dizelske motore sve dok postoji potražnja za njima. ''Ako kupci žele dizelske motore, sve dok možemo na efikasan način ispuniti propise o emisijama, sve dok to možemo, želimo nastaviti nuditi dizelske motore", rekao je Mitsuru Wakiie, menadžer zadužen za razvoj modela CX-90.
Wakiie je na kraju dodao: "Potražnja za dizel motorom trenutno je u padu, tako da se potreba za takvim motorom možda više neće povećavati i zato ovu pogonsku jedinicu nudimo tržištima koja žele dizel motore, poput Japana ili Australije."
Povezane novosti
Kina izvezla 2,45 miliona vozila za pet mjeseci 2024. i zabilježila rast od 26 posto
Samo u maju ove godine Kina je izvezla 568.000 vozila, što je povećanje od 29 posto u odnosu na isti mjesec lani i povećanje od dva posto na mjesečnom nivou.
Rimac predstavio samovozeći robotaxi, za dvije godine bi trebao kružiti po Zagrebu
Osnivač Rimac Automobila, Mate Rimac, predstavio je u Hrvatskoj robotaxi s dva sjedišta, koji je planiran da uđe u upotrebu od 2026. godine. Automobil će raditi kao dio autonomne usluge prevoza koja se zove Verne.
Porsche BH nastavlja s edukacijom mladih kadrova
Sredinom mjeseca su učenici Srednje stručne škole "Džemal Bijedić" iz Goražda posjetili kompanije Porsche BH i Porsche Inter Auto, što im je omogućilo da se detaljnije upoznaju s najnovijim tehnologijama i praksama u automobilskoj industriji.