Vijesti

Ljubimica bh. tržišta Škoda Fabia slavi 25 godina od svog debija

U 25 godina proizvodnje, Škoda Fabia je prodata u više od 5 miliona primjeraka. Škoda je za četvrtinu vijeka lansirala četiri generacije. Sve četiri su bile i još uvijek su hit na bh. tržištu.

Autor: BIHAMK

Dana 14. septembra 1999. godine, Škoda je svijetu predstavila model Fabia na sajmu automobila u Frankfurtu u Njemačkoj. Novi model je kreiran da zamijeni arhaičnu Feliciju, koja je također bila omiljeni poslijeratni auto bh. građana.

U početku, Škoda Fabia je lansirana kao hatchback s pet vrata, a već 2000. godine dolazi Combi varijanta, dok je Sedan lansiran 2001. godine. Zapravo, prva generacija Fabije je jedina koja je lansirana u tri različite karoserijske varijante, uključujući i limuzinu.

Prva generacija (1999. – 2007.)

Tadašnji novi češki subkompaktni model nastao prije četvrtinu vijeka dizajnirao je tim od 20 dizajnera pod vodstvom Dirka van Braekela. Motori su bili raznovrsni, dijelom konstruisani u potpunosti od strane Škode, a u ponudi su bili i motori je isporučivao Volkswagen, posebno dizelaši. Prva generacija Fabije nudila je motore snage između 50 i 130 konjskih snaga.

Najmoćnija verzija, Fabia RS, lansirana je u martu 2003. godine kao dizelski hot hatch. TDI jedinica od 1,9 litara razvijala je 130 KS. Takođe, iste godine, Škoda Fabia je transformisana u takmičarski automobil za Svjetsko prvenstvo u reliju (WRC). Već 2004. godine, prva Fabia je dobila suptilni facelift koji je donio novi branik, sa okruglim svjetlima za maglu, pokazivače pravca u obliku obrnutog slova C na zadnjim stop svjetlima i novu instrument tablu. Prva generacija Fabije proizvodila se do 2007. godine. 

Druga generacija (2007. – 2014.)

Druga generacija stigla je u martu iste godine. Novi model je predstavljen na sajmu automobila u Ženevi i donio je potpuno novi dizajn. Međutim, druga Fabia je bila bazirana na istoj platformi kao i prva generacija, ali je novi model bio 22 milimetara duži i 47 milimetara viši. U jesen 2007. lansirana je Combi verzija.

Dvije godine kasnije, 2009., Škoda Fabia je dobila i Scout verziju. Godinu dana kasnije model je redizajniran. Iste godine je lansirana i performansna RS verzija, koja je dobila 1,4-litarski turbobenzinski motor od 180 konjskih snaga. Druga generacija Fabije je bila i prva koja je u ponudi bila u specijalnoj verziji Monte Carlo.

Treća generacija (2014. – 2021.)

Treća generacija pojavila se u oktobru 2014., premijerno na Salonu automobila u Parizu. Ovaj put, novi model je bio baziran na novoj platformi PQ26, a dizajn je sada bio oštriji i dinamičniji. U poređenju s drugom generacijom, nova Fabia iz 2014. bila je 90 milimetara šira i imala je 30 milimetara manji razmak od tla.

Po prvi put, Fabia je opremljena brojnim naprednim sistemima pomoći, kao što su Front Assist, prilagodljivi tempomat i sistem za praćenje umora vozača. Godine 2018. došlo je do osvježenja, koji je donio puna LED svjetla i sistem kontrole mrtvog ugla. Ova generacija je bila posljednja dostupna u Combi verziji.

Četvrta generacija (od 2021.)

Aktuelna generacija Fabije debitovala je u proljeće 2021. godine, isključivo kao hatchback s 5 vrata. Novi model je baziran na MQB A0 platformi, a dizajn je potpisao Oliver Stefani, koji je dao intervju za BIHAMK Magazin u novembru prošle godine.

Sadašnja Fabia ima dužinu koja prelazi 4,1 metar, a zapremina prtljažnika je 50 litara veća nego kod prethodne generacije. Naravno, češki subkompakt posjeduje i mnoge napredne sisteme asistencije, kao što su: Travel Assist 2.0, automatsko parkiranje, pomoć u traci, prepoznavanje saobraćajnih znakova, bočni asistent za promjenu trake i Front Assist sa prediktivnom zaštitom za pješake i bicikliste.

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo