Dana 14. septembra 1999. godine, Škoda je svijetu predstavila model Fabia na sajmu automobila u Frankfurtu u Njemačkoj. Novi model je kreiran da zamijeni arhaičnu Feliciju, koja je također bila omiljeni poslijeratni auto bh. građana.
U početku, Škoda Fabia je lansirana kao hatchback s pet vrata, a već 2000. godine dolazi Combi varijanta, dok je Sedan lansiran 2001. godine. Zapravo, prva generacija Fabije je jedina koja je lansirana u tri različite karoserijske varijante, uključujući i limuzinu.
Prva generacija (1999. – 2007.)
Tadašnji novi češki subkompaktni model nastao prije četvrtinu vijeka dizajnirao je tim od 20 dizajnera pod vodstvom Dirka van Braekela. Motori su bili raznovrsni, dijelom konstruisani u potpunosti od strane Škode, a u ponudi su bili i motori je isporučivao Volkswagen, posebno dizelaši. Prva generacija Fabije nudila je motore snage između 50 i 130 konjskih snaga.
Najmoćnija verzija, Fabia RS, lansirana je u martu 2003. godine kao dizelski hot hatch. TDI jedinica od 1,9 litara razvijala je 130 KS. Takođe, iste godine, Škoda Fabia je transformisana u takmičarski automobil za Svjetsko prvenstvo u reliju (WRC). Već 2004. godine, prva Fabia je dobila suptilni facelift koji je donio novi branik, sa okruglim svjetlima za maglu, pokazivače pravca u obliku obrnutog slova C na zadnjim stop svjetlima i novu instrument tablu. Prva generacija Fabije proizvodila se do 2007. godine.
Druga generacija (2007. – 2014.)
Druga generacija stigla je u martu iste godine. Novi model je predstavljen na sajmu automobila u Ženevi i donio je potpuno novi dizajn. Međutim, druga Fabia je bila bazirana na istoj platformi kao i prva generacija, ali je novi model bio 22 milimetara duži i 47 milimetara viši. U jesen 2007. lansirana je Combi verzija.
Dvije godine kasnije, 2009., Škoda Fabia je dobila i Scout verziju. Godinu dana kasnije model je redizajniran. Iste godine je lansirana i performansna RS verzija, koja je dobila 1,4-litarski turbobenzinski motor od 180 konjskih snaga. Druga generacija Fabije je bila i prva koja je u ponudi bila u specijalnoj verziji Monte Carlo.
Treća generacija (2014. – 2021.)
Treća generacija pojavila se u oktobru 2014., premijerno na Salonu automobila u Parizu. Ovaj put, novi model je bio baziran na novoj platformi PQ26, a dizajn je sada bio oštriji i dinamičniji. U poređenju s drugom generacijom, nova Fabia iz 2014. bila je 90 milimetara šira i imala je 30 milimetara manji razmak od tla.
Po prvi put, Fabia je opremljena brojnim naprednim sistemima pomoći, kao što su Front Assist, prilagodljivi tempomat i sistem za praćenje umora vozača. Godine 2018. došlo je do osvježenja, koji je donio puna LED svjetla i sistem kontrole mrtvog ugla. Ova generacija je bila posljednja dostupna u Combi verziji.
Četvrta generacija (od 2021.)
Aktuelna generacija Fabije debitovala je u proljeće 2021. godine, isključivo kao hatchback s 5 vrata. Novi model je baziran na MQB A0 platformi, a dizajn je potpisao Oliver Stefani, koji je dao intervju za BIHAMK Magazin u novembru prošle godine.
Sadašnja Fabia ima dužinu koja prelazi 4,1 metar, a zapremina prtljažnika je 50 litara veća nego kod prethodne generacije. Naravno, češki subkompakt posjeduje i mnoge napredne sisteme asistencije, kao što su: Travel Assist 2.0, automatsko parkiranje, pomoć u traci, prepoznavanje saobraćajnih znakova, bočni asistent za promjenu trake i Front Assist sa prediktivnom zaštitom za pješake i bicikliste.
Povezane novosti

Najpouzdaniji automobilski brendovi na svijetu: Japanci i dalje dominiraju
Svake godine organizacija Consumer Reports objavljuje listu proizvođača automobila rangiranih prema pouzdanosti. Očekivano, japanski brendovi ponovo zauzimaju vrh, dok je najbolje rangirani evropski proizvođač tek na sedmom mjestu.

Vraća se kultna Lancia Fulvia
Lancia Fulvia bi mogla biti oživljena u bliskoj budućnosti. Stellantis, grupa čiji je Lancia dio, prijavila je prije nekoliko dana Kancelariji Evropske unije za intelektualnu svojinu novi žig sa imenom slavnog modela.

Toyota prodala više od šest miliona elektrifikovanih vozila u Evropi
Rekordi su tu da se ruše, a jubileji da se slave. Najveći svjetski proizvođač automobila Toyota obilježava novu prekretnicu i ruši prodajni rekord na evropskom tržištu. Od 1997. godine prodato je oko šest miliona elektrifikovanih vozila, uglavnom hibrida.