Dana 14. septembra 1999. godine, Škoda je svijetu predstavila model Fabia na sajmu automobila u Frankfurtu u Njemačkoj. Novi model je kreiran da zamijeni arhaičnu Feliciju, koja je također bila omiljeni poslijeratni auto bh. građana.
U početku, Škoda Fabia je lansirana kao hatchback s pet vrata, a već 2000. godine dolazi Combi varijanta, dok je Sedan lansiran 2001. godine. Zapravo, prva generacija Fabije je jedina koja je lansirana u tri različite karoserijske varijante, uključujući i limuzinu.
Prva generacija (1999. – 2007.)
Tadašnji novi češki subkompaktni model nastao prije četvrtinu vijeka dizajnirao je tim od 20 dizajnera pod vodstvom Dirka van Braekela. Motori su bili raznovrsni, dijelom konstruisani u potpunosti od strane Škode, a u ponudi su bili i motori je isporučivao Volkswagen, posebno dizelaši. Prva generacija Fabije nudila je motore snage između 50 i 130 konjskih snaga.
Najmoćnija verzija, Fabia RS, lansirana je u martu 2003. godine kao dizelski hot hatch. TDI jedinica od 1,9 litara razvijala je 130 KS. Takođe, iste godine, Škoda Fabia je transformisana u takmičarski automobil za Svjetsko prvenstvo u reliju (WRC). Već 2004. godine, prva Fabia je dobila suptilni facelift koji je donio novi branik, sa okruglim svjetlima za maglu, pokazivače pravca u obliku obrnutog slova C na zadnjim stop svjetlima i novu instrument tablu. Prva generacija Fabije proizvodila se do 2007. godine.
Druga generacija (2007. – 2014.)
Druga generacija stigla je u martu iste godine. Novi model je predstavljen na sajmu automobila u Ženevi i donio je potpuno novi dizajn. Međutim, druga Fabia je bila bazirana na istoj platformi kao i prva generacija, ali je novi model bio 22 milimetara duži i 47 milimetara viši. U jesen 2007. lansirana je Combi verzija.
Dvije godine kasnije, 2009., Škoda Fabia je dobila i Scout verziju. Godinu dana kasnije model je redizajniran. Iste godine je lansirana i performansna RS verzija, koja je dobila 1,4-litarski turbobenzinski motor od 180 konjskih snaga. Druga generacija Fabije je bila i prva koja je u ponudi bila u specijalnoj verziji Monte Carlo.
Treća generacija (2014. – 2021.)
Treća generacija pojavila se u oktobru 2014., premijerno na Salonu automobila u Parizu. Ovaj put, novi model je bio baziran na novoj platformi PQ26, a dizajn je sada bio oštriji i dinamičniji. U poređenju s drugom generacijom, nova Fabia iz 2014. bila je 90 milimetara šira i imala je 30 milimetara manji razmak od tla.
Po prvi put, Fabia je opremljena brojnim naprednim sistemima pomoći, kao što su Front Assist, prilagodljivi tempomat i sistem za praćenje umora vozača. Godine 2018. došlo je do osvježenja, koji je donio puna LED svjetla i sistem kontrole mrtvog ugla. Ova generacija je bila posljednja dostupna u Combi verziji.
Četvrta generacija (od 2021.)
Aktuelna generacija Fabije debitovala je u proljeće 2021. godine, isključivo kao hatchback s 5 vrata. Novi model je baziran na MQB A0 platformi, a dizajn je potpisao Oliver Stefani, koji je dao intervju za BIHAMK Magazin u novembru prošle godine.
Sadašnja Fabia ima dužinu koja prelazi 4,1 metar, a zapremina prtljažnika je 50 litara veća nego kod prethodne generacije. Naravno, češki subkompakt posjeduje i mnoge napredne sisteme asistencije, kao što su: Travel Assist 2.0, automatsko parkiranje, pomoć u traci, prepoznavanje saobraćajnih znakova, bočni asistent za promjenu trake i Front Assist sa prediktivnom zaštitom za pješake i bicikliste.
Povezane novosti

Protivno trendovima: Smart priprema prvu limuzinu u historiji brenda
Smart priprema novi model koji će biti direktan konkurent Tesla Modelu 3. Novi model će se zvati Smart #6 i bit će prva limuzina u historiji brenda.

Audi se oprostio A4, na bh. tržište stigao atraktivni A5
Čak tri legende iz Ingolstadta ispraćene su u penziju, ali samo jedna je dobila nasljednika. Audi se oprostio od TT, R8 i A4, a samo je potonji dobio nasljednika u obliku A5. Cijene u BiH počinju od 77.396 KM za A5 sedan i od 78.960 KM za Avant verziju.

Toyotina nova generacija pogona na hidrogen ima 20% veću autonomiju
Toyota je zvanično predstavila novu generaciju pogonskih agregata na hidrogen. Nova ažurirana tehnologija japanskog brenda obećava nekoliko poboljšanja, uključujući 20% povećanje dometa u odnosu na trenutnu generaciju motora na vodik.